کد خبر 1306434
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
شکست رکورد ۲۹ ساله نرخ تورم در آلمان

بر اساس داده های منتشر شده در روز دوشنبه در آلمان، تورم ماهانه این کشور اروپای غربی برای نخستین بار در نزدیک به ۳۰ سال گذشته در نوامبر به ۵.۲ درصد رسیده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز؛  داده های ایالت های نورث راین وستفالیا، باواریا، هسه، براندسبرگ و ساکسونی نشان می دهد که تورم بهای مصرف کننده (CPI) در نوامبر به دامنه ای میان پنج تا ۵.۷ رسیده است.

بر اساس نظرخواهی رویترز از تحلیلگران اقتصادی، میزان کلی تورم نرخ مصرف کننده در نوامبر به پنج درصد افزایش یافته که بالاترین نرخ از سپتامبر ۱۹۹۲ تاکنون به شمار می رود.  

به گزارش دویچه وله، هواپیماهای ایرباس مجهز ارتش آلمان، در پی پر شدن بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های چند ایالت، به جابجایی بیماران کرونایی از ایالت های تحت فشار به دیگر ایالت‌ها پرداخته اند. هدف از این پروازها، نجات بیماران و کمک به کارکنان بخش درمان ایالت‌هایی است که نرخ ابتلا و بستری در آن ها بالاتر است. رسانه‌های آلمانی گزارش داده بودند که ۱۲ هزار سرباز ارتش این کشور با توجه به اوج‌گیری کرونا، برای اقدامات امدادی بسیج شده‌اند.

تازه‌ترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ نفر گزارش شده است. در یک روز  ۳۵۷ نفر جان خود را در ارتباط با کرونا از دست داده‌اند. یک هفته پیش این تلفات ۲۰۱ نفر بود. دو هفته قبل،  

طبق ارزیابی کارشناسان "ستاد بحران" ارتش آلمان، موج چهارم کرونا حدودا در ایام کریسمس به اوج خود خواهد رسید و اوایل فوریه (بهمن/اسفند) فروکش خواهد کرد. ایالت های تورینگن، زاکسن و بایرن که شاخص ابتلا به کرونا در آنها به شدت بالا رفته، بیشتر از ارتش درخواست کمک کرده‌اند و تقریبا دو سوم امدادگران ارتش در مراکز درمانی و بهداشتی این سه ایالت مستقر شده اند.

به نوشته نشریه اقتصادی لاکاپیتال آرژانتین؛ نگرانی از پیامدهای سنگین همه گیری سویه جدید ویروس کرونا به نام «اومیکرون» در جهان، هم زمان با تغییرات سریع در بازارهای جهانی، تکانه های سختی بر بازارهای سهام وارد کرده و بازارهای مهم و عمده جهان در پی شناسایی سویه جدید ویروس کرونا در آفریقا، سقوط سنگینی را ثبت کرده اند. کاربران اقتصادی از تاثیر نهایی این روند در فعالیت های جهانی، با برقراری مجدد احتمالی محدودیت ها، ابراز نگرانی شدیدی کرده اند. شیوع سویه جدید کرونا، منجر به افزایش نگرانی‌ها در سطح جهان و عقب‌نشینی بازارها مانند نفت و رمزارزها شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس