احتمال ورود سویه جدید کرونا از طریق مرز دریایی بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مراقبت ملوانان بوشهری برای جلوگیری از ورود نوع جدید کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالمحمد خواجه‌ئیان دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی سویه جدید و خطرناک کرونا (امیکرون) در برخی کشورها اظهار داشت: بوشهر پرواز خارجی ندارد، اما شناورهای خارجی به این استان رفت و آمد دارند و مطابق دستور وزارت بهداشت، محدودیت‌های ورود و خروج افراد به دستگاه‌های مربوط اطلاع‌رسانی شده است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همان طور که اعلام شده است، افراد غیر ایرانی از کشورهای آفریقایی، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی اجازه ورود به ایران را ندارند.

وی افزود: مسافران ایرانی که از این کشورها وارد کشور می‌شوند باید حداقل ۲ هفته در شرایط قرنطینه باشند که در این مدت ۳ نوبت تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و پس از نتیجه منفی تست‌ها، حق خروج از قرنطینه را خواهند داشت.
 
خواجه‌ئیان تصریح کرد: اگرچه ملوانان بوشهری با کشورهای آفریقایی در ارتباط مستقیم نیستند، اما با توجه به رفت و آمدشان به کشورهای حوزه خلیج فارس و امکان ابتلا به بیماری، سلامتی آنان پس از بازگشت از سفر به طور دقیق بررسی می‌شود تا از ورود سویه جدید کرونا که به نام «اُمیکرون» شهرت یافته است، جلوگیری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس