قیمت میلگرد آجدار بر اساس نوع یا استاندارد (A2، A3 و A4) و کارخانه تولید کننده تعیین می شود. به عنوان مثال، قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر کارخانه های تولید کننده بالاتر است؛ زیرا مرغوب ترین برند میلگرد است و استانداردهای متریال آن به استاندارد جهانی اشتال نزدیک تر بوده و همخوانی بیشتری با آن دارد. اما گذشته از عوامل مذکور، در درجه اول، قیمت ماده اولیه (سنگ آهن) جهت تولید مقاطع فولادی بر قیمت ها تأثیرگذار می باشد. خرید از بنگاه یا کارخانه و همچنین هزینه حمل و نقل، بر قیمت نهایی مؤثر است.

مقایسه قیمت میلگرد A2، A3 و  A4

در میان آرماتورهای فولادی A2،A3  و A4، قیمت انواعی که در استاندارد A4 تولید می شوند، بالاتر است. دلیل آن هم مقاومت کششی بهتر آرماتور A4 می باشد. به عبارت دیگر، مقاومت این آرماتور در برابر تنش ها یا نیروهایی کششی که بر آن وارد می شود، بالاتر است. این محصول استفاده های صنعتی گسترده‌ای دارد. همچنین برای پروژه های عمرانی و ساختمانی بزرگ، بسیار مناسب است. با این حال، در اغلب پروژه های ساختمانی که در ایران اجرا می شود، از آرماتور آجدار A3 استفاده می شود؛ به ویژه برای اجرای فونداسیون. همچنین به صورت طولی، در دیوارها و ستون های ساختمان استفاده و اجرا می شود.

شکل آج ها در میلگردهایی که با استاندارد A4 تولید می شوند مرکب و در انواعی که با استاندارد A3 تولید می شوند جناقی (هفت و هشتی) است. گذشته از استحکام کششی، سایز آج ها در استانداردهای A4 بزرگ تر از دو استاندارد دیگر است. آج با سایز 500 و 520 مختص آرماتورهای آجدار A4 است.

از آرماتورهای A3 و A4 که بگذریم، نوبت به آرماتور فولادی A2 است. آج های موجود بر روی محصولاتی که بر اساس استاندارد A2 تولید می شوند، به شکل مارپیچ است. آج ها منفرد و موازی هستند. کوچکترین سایز آج در میان آرماتورهای آجدار نیز به این استاندارد تعلق دارد؛ یعنی سایز 340 و 350. استفاده از A2 برای ساخت خاموت، رواج بیشتر دارد، زیرا نسبت به سایر استانداردها نرم تر است و قابلیت خم پذیری بهتری دارد. نکته مهم اینکه A2 قابلیت جوشکاری ندارد و در مناطق لرزه خیز و همچنین در مواردی که استحکام سازه ساختمان مهم است، نباید از آن استفاده شود.

به طور کلی، قیمت میلگرد A2 نسبت به A3 و A4 پایین تر است.

قیمت میلگرد آجدار A2، A3 و A4 و عوامل مؤثر بر قیمت نهایی

لیست قیمت میلگرد آجدار کارخانه های مختلف

کارخانه های تولید کننده آرماتور آجدار در ایران عبارتند از:

  • پرشین
  • میانه
  • ابهر
  • نیشابور
  • فایکو
  • آناهیتا گیلان
  • امیر کبیر

قیمت میلگرد آجدار کارخانه های مذکور را با کلیک بر لینک قیمت، در سایت شرکت مهندسی آنلاین سازه مشاهده نمایید. جهت استعلام قیمت و راهنمایی های لازم برای خرید، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید: 66396090 – 021

خرید از بنگاه یا کارخانه؟

تفاوت کارخانه با بنگاه این است که کارخانه تولید کننده یک برند است، آن هم برند مخصوص به خودش. به عنوان مثال، کارخانه نیشابور، فقط میلگرد نیشابور تولید می کند. بنابراین، برای خرید از کارخانه، دست شما برای انتخاب برندهای متنوع بسته است. در مقابل، بنگاههای وجود دارد که می توانند ارائه دهنده محصول کارخانه های مختلف باشند. در زمان خرید از بنگاه، دست شما برای انتخاب برندهای مختلف باز است. علاوه بر این، احتمال اینکه بنگاه به محل پروژۀ شما نزدیک باشد، بیشتر است. نزدیک بودن بنگاه به محل پروژه، ازهزینه حمل و نقل می کاهد.

از تفاوت های دیگر خرید از بنگاه و کارخانه این است که در صورت خرید از کارخانه، شما ملزم می شوید که حدأقل یک ظرفیت (20 تن یا به عبارتی 10 بندیل) سفارش دهید. اما این محدودیت در مورد خرید از بنگاه وجود ندارد.

برای خرید از بنگاه هزینه بنگاه داری که در واقع همان هزینه انبار داری است، از شما به عنوان خریدار دریافت خواهد شد. هزینه خرج (انبار داری) در مورد خرید از کارخانه لحاظ نمی شود.

اگر بخواهیم کیفیت آرماتور را نسبت به وزن آن بسنجیم، به طور کلی می توان گفت کیفیت آرماتورهای سبک تر بهتر از انواع سنگین تر است. هر چه قطر محصول بیشتر شود، وزن آن سنگین تر خواهد شد.

قیمت میلگرد آجدار A2، A3 و A4 و عوامل مؤثر بر قیمت نهایی

عامل اساسی و اولیه بر قیمت میلگرد چیست؟

ماده اساسی و پایه برای تولید میلگرد فولادی و سایر مقاطع فولادی، سنگ آهن است. هماتیت و مگنتیت از جمله سنگ های آهن هستند که از معادن سنگ آهن استخراج می شود. آهن (Fe) عنصر اصلی موجود در که برای ساخت آلیاژهای فولادی، حرف اول را می زند، عنصر اصلی موجود در این سنگ هاست. این عنصر به صورت دو ظرفیتی و سه ظرفیتی در این سنگ ها وجود دارد و چنانچه از منابع رسوبی بهره برداری شود، خالص سازی آن آسان تر خواهد بود. عمده سنگ آهنی که در ایران استخراج می شود، از منابع معدنی است که از سنگ های آذرین استخراج می شوند. تلخیص آهن از چنین سنگ هایی نسبت به سنگ های رسوبی، پروسه طولانی تری را در بر می گیرد.

البته عمده منابع سنگ آهن ایران از منابع آذرین تأمین می شود. با توجه به موقعیت زمین شناسی بسیار خوب کشور ما ایران، خوشبختانه از لحاظ دسترسی به مواد اولیه مشکلی وجود ندارد و نیاز چندانی به واردات نیست. اما قیمت جهانی سنگ آهن و متأسفانه نوسانات قیمت دلار و متأثر بودن قیمت ها در ایران به دلار، در سال های اخیر با نوسان و افزایش چشمگیر مقاطع فولادی مواجه هستیم.

قیمت میلگرد آجدار A2، A3 و A4 و عوامل مؤثر بر قیمت نهایی

خرید با قیمت مناسب از آنلاین سازه

شرکت مهندسی آنلاین سازه، ارائه دهندۀ انواع آهن آلات، در تأمین تمامی مقاطع فولادی با قیمت های مناسب و دست اول، شما را همراهی خواهد کرد. ما بستری را فراهم کرده ایم تا مشتریان عزیز بدون دغدغه و در اسرع وقت محصولی با کیفیت و متناسب با نیاز کاری شان دریافت کنند. با ما تماس بگیرید: 66396090 – 021

در صورتیکه تمایل به دریافت قیمت های روزانه به صورت آنلاین دارید، کارشناسان فروش ما تمهیداتی را فراهم می کنند تا قیمت‌ها به صورت آنلاین در واتس اپ یا تلگرام برای شما ارسال شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس