محمدرضا تاجیک

محمدرضا تاجیک از تئوریسین های جریان اصلاحات در گفتگویی به پیش بینی آینده جریان اصلاحات پرداخت.

به گزارش مشرق؛ محمدرضا تاجیک از تئوریسین های جریان اصلاحات در گفتگویی به پیش بینی آینده جریان اصلاحات پرداخته است. تاجیک در مصاحبه با وب‌سایت جماران گفته است که اصلاح طلبی در آینده دچار انشقاق می شود، بخشی رادیکال شده و برخی دیگر محو و از فعالیت سیاسی دور می شوند.

تاجیک پیش از این در یادداشتی با عنوان «شهروندشورشی» بخشی از رادیکالیسم در اصلاحات را واکاوی کرده و نوشته بود که گفتمان مدنی در ادبیات اصلاح طلبان به تدریج به سمت تشکیل کادرهای شورشی در هسته سخت اصلاحات متمایل شه است. در حال حاضر مصطفی تاج‌زاده؛ سعید حجاریان و  عرب سرخی لیدرهای هسته سخت اصلاحات بوده  که برای جذب نیرو و آموزش آن ها جلسات منظمی را تحت هدایت لیدر اصلاحات برگزار می کنند.

در ادامه بخش های مهم این گفتگو را می‌خوانید:

** ما در آینده با نوعی شقاق در جریان اصلاح‌طلبی مواجه خواهیم بود. ما یک تشکیلات ریزومی در آینده ی جریان اصلاح‌طلبی خواهیم داشت. قسمتی از جریان اصلاح طلبی نیز، احتمالا رادیکالیزه می‌شود؛ یعنی شیوه‌های‌ خاص مدنی را که در چارچوب‌های قانونی مرسوم حرکت کند را کنار خواهند گذاشت. و برخی هم،   کاملا ریزش خواهند کرد و منفعل خواهند شد، و عطای بازی سیاسی و قدرت را به لقایش خواهند بخشید.

**عده‌ای هم تلاش دارند هرم اندیشه و گفتمانی اصلاح‌طلبی را سر و ته کنند، روی قاعده آن را بنشانند و آن را جامعه‌محور کنند.

** اصلاحات در شرایط کنونی نیازمند یک نوع انقلاب است

** ما نیازمند افراد و جریانات جدیدی هستیم. با افرادی که در فراز و فرود این چهار دهه  نقش‌آفرینی کردند و امتحان پس دادند ره به جایی نخواهیم برد.

** تا وقتی ویترین اصلاح‌طلبی این‌ها هستند کسی نمی‌ایستد داخل ویترین را نگاه کند، کسی وارد این مغازه نمی‌شود که جنسی بخرد، باید ویترین را عوض کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    6 1
    اصلا افسادطلب غیر رادیکال و غیر افراطی هم مگر داریم
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    3 1
    وقتی که امیدی به فریب مردم جهت کسب قدرت نباشد ودر بین مردم رسوا ووجه.ای نداشته باشی متوسل راه رادیکال خواهی شد
  • FR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 1
    مگر دفعه اول است که این پیش بینی انجام شده و اتفاق میفتد مگر اصلاح طلللن الان در شبکه های معاند مشغول عملیات ضد انقلابی و تهییج و تحریک به براندازی و شورش نیستند ؟!
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 1
    مگه الان رادیکال نیستید؟ عجب حرفی، فتنه سال ۸۸ ثابت می کند که در آن سال همه تون رادیکال بودید اما چون بتدریج ، زیر و رو شما مشخص شد یه عده از شماها منفعل شدید، یه عده نفوذی هستید و یه عده هم فوق رادیکال شده اید که با گروههای ضدانقلاب دارای مشترکاتی شده اید. لطفا شرایط گذشته و فعلی حزبتون رو ، به جای وضعیت آینده به ملت القاء نکنید.
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    یک پیش‌بینی سیاسی: بخشی از اصلاح‌طلبان رادیکال می‌شوند. برای فهمیدن این خبر بایستی دقیقا سرگذشت منافقین را بررسی کرد زیرا آنها هم همینطور منافق شدند.
  • خ IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 1
    تاریخچه شون از اول انقلاب تا الان رادیکال بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس