آمار تکان‌دهنده خودکشی بین کهنه‌سربازان آمریکایی جنگ افغانستان

ژنرال بازنشسته آمریکایی با اعلام اینکه سطح خودکشی بین کهنه‌سربازان آمریکایی جنگ افغانستان بسیار بالاست، گفت که روزانه ۲۲ کهنه‌سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند.

به گزارش مشرق، «گِرگ اف مارتین» ژنرال بازنشسته آمریکایی اعلام کرد که روزانه ۲۲ کهنه‌سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند و هر روز ۲ نظامی در حال خدمت نیز با دست خود جانشان را می‌گیرند.

وی افزود از زمان حملات ۱۱ سپتامبر تاکنون تلفات جنگی آمریکا کمتر از ۸ هزار نفر است، درحالیکه بیش از ۳۰ هزار کهنه‌سرباز و نظامی در حال خدمت خودکشی کرده‌اند.

ژنرال مارتین در «فلوریدا تودی» نوشت که بیماری‌های روانی عامل اصلی خودکشی بین نظامیان آمریکایی است.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی با اشاره به خروج خفت‌بار نظامیان این کشور از افغانستان گفت: هنگامی که آخرین سرباز آمریکایی در ماه سپتامبر سوار هواپیمای C-۱۷ در کابل شد، پست الکترونیک من پر از پیام‌های ناامیدی از کهنه‌سربازان جنگ افغانستان بود.

وی افزود: آنها شاهد پایان فاجعه‌بار جنگی بودند که برای آن جان خود را به خطر انداختند، و بسیاری اکنون احساس بی‌حوصلگی، تضعیف و ناامیدی می‌کنند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اوایل شهریورماه در یک نشست خبری در دفاع از اقدام خود برای خروج نیروها از افغانستان گفته بود که این تصمیم انتخابی بین خروج و یا تشدید درگیری‌ها بود.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده بود که روزانه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه جنگ در افغانستان می‌شد و بطور متوسط روزانه ۱۸ کهنه‌سرباز آمریکایی اقدام به خودکشی می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس