کد خبر 1306961
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
پوتین: غرب از مساله افغانستان درس عبرت نمی گیرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: کشورهای غربی از مساله افغانستان درس عبرت نگرفته اند.

به گزارش مشرق، پوتین روز سه شنبه در جلسه عمومی همایش اقتصادی «روسیه دعوت می کند» در مسکو اعلام کرد که کشورهای غربی از مساله افغانستان درس عبرت نگرفته اند و سیاست خود در مورد این کشور را در مورد کشورهای دیگر بکار می گیرند.

وی افزود: ما از یک طرف شاهد هستیم که شرکای ما می گویند که بله ما اشتباه کرده ایم و نباید همانند آنچه که در افغانستان انجام دادیم تکرار کنیم.  

پوتین با انتقاد از رویکرد کشورهای غربی در عرصه بین المللی افزود: اما آنها به رفتار خود در مورد افغانستان درباره مناطق دیگر جهان ادامه می دهند. متاسفانه نمونه سخت افغانستان، هیچ چیزی به (سران کشورهای غربی) یاد نداد.  

سیاست های دولت آمریکا به دلار ضربه می زند 

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سیاست های دولت آمریکا به موقعیت دلار در سطح بین المللی ضربه می زند.  

رئیس جمهوری روسیه گفت که روسیه مجبور است بخاطر سیاست های آمریکا، از استفاده از دلار آمریکا صرف نظر کند.  

وی در همین حال خاطرنشان کرد که دلار هنوز موقعیت خود را به عنوان ارز ذخیره ازدست نداده است.

شماری از کشورهای جهان ازجمله روسیه، چین، هند، ترکیه و ایران در مبادلات بازرگانی خود از ارزهای ملی بجای دلار آمریکا استفاده می کنند و این گرایش در حال گسترش است.  

پوتین: غرب از مساله افغانستان درس عبرت نمی گیرد

روسیه گفت و گو با آمریکا درباره ثبات راهبردی را مهم می داند

پوتین گفت که روسیه گفت و گو با آمریکا درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی (کنترل تسلیحات هسته ای و موشکی) را مهم می داند.  

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که روسیه گفت و گو با شرکای خود را مهم می داند به عنوان مثال با آمریکا و چین مذاکره می کند.  

وی با اشاره به برگزاری رزمایش های مشترک روسیه و چین و مبادله هیات های دو کشور، اظهار داشت:روابط روسیه و چین عامل مهم و قابل توجهی برای ثبات جهانی است.  

حملات هکرها از کشورهای دیگر بیشتر از روسیه است

پوتین در سخنانش در این همایش گفت که حملات هکری از کشورهای دیگر ازجمله ایالات متحده آمریکا به مراتب بیشتر از این گونه اقدامات از خاک روسیه است.  

 وی افزود: چه عواملی مانع اقدامات این کشورها برای جلوگیری از فعالیت های هکرها می شود.  

رئیس جمهوری روسیه گفت: سازمان های بین المللی اعلام کرده اند که بیشتری حملات هکرها از عرصه مجازی آمریکا انجام می گیرد.   

 آمریکا و برخی کشورهای متحد آن بارها روسیه را به حمله های هکری متهم کرده اند و از مسکو خواستار اقدامات لازم برای توقف فعالیت هکرها شده اند.  

روسیه قصد انزوای اقتصادی ندارد

پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفت که روسیه قصد انزوای اقتصادی و ایجاد قلعه اقتصادی و زندگی در درون این قلعه را ندارد و دولت روسیه برای افزایش سطح اقتصادی و استقلال اقتصادی تلاش می کند.  

وی در پاسخ به اظهارات یک نماینده بورس سرمایه گذاری لندن که گفت سرمایه گذاران بر این باورند که روسیه در بین کشورهای درحال توسعه نوعی قلعه اقتصادی بنا کرده است، خاطرنشان کرد: اگر چنین می گویند اشکال ندارد اما ما تلاش نمی کنیم قلعه اقتصادی بنا کرده و در درون آن خود را منزوی کنیم.  

 پوتین همچنین به نقش بورس سهام برای احیای اقتصاد روسیه اشاره کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس