رایزنی نخست وزیر سوریه با وزیر صنعت ایران درباره تقویت همکاری اقتصادی

نخست وزیر سوریه و وزیر صنعت معدن و تجارت ایران درباره راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی و صنعتی، افزایش مبادلات تجاری و مبادله کالاها و مواد مورد نیاز بازارهای دو کشور با هم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه، «حسین عرنوس»، نخست وزیر سوریه با «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دمشق دیدار کردند.

در این دیدار راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی و صنعتی، افزایش مبادلات تجاری و اتخاذ مبادله کالاها و مواد مورد نیاز بازارهای دو کشور برای غلبه بر آثار تحریم‌های ناعادلانه تحمیل شده بر مردم دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای راه اندازی مجدد کارخانه‌های سوریه

عرنوس بر اهمیت پیگیری تفاهمنامه‌های امضا شده بین دو طرف و اجرای پروژه‌های مشترک طبق برنامه زمانی مشخص تاکید شد.

در این دیدار همچنین بر ادامه هماهنگی برای رفع  موانع اجرایی و جستجوی افق‌های گسترده‌تر برای همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و صنعتی تاکید شد که برای دو کشور دوست مفید باشد.

وی از موضع رهبری، دولت و مردم ایران در حمایت از مردم سوریه در مقابله با جنگ تروریستی و محاصره ناعادلانه قدردانی کرد.

نخست وزیر سوریه بر آمادگی دولت این کشور برای اتخاذ همه اقداماتی که کار مشترک و همکاری را پیش می برد، به خصوص در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

همچنین وزیر صنعت معدن و تجارت ایران نیز بر تداوم حمایت ایران از مردم سوریه و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی برای احیای صنعت سوریه تاکید کرد.

وی به تمایل بسیاری از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه گذاری در سوریه و ایجاد پروژه‌های مشترک با فعالیت‌های اقتصادی در آنجا اشاره کرد.

در این دیدار بر لزوم تشویق صنعتگران دو کشور به مشارکت و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک تاکید شد که شامل بسیاری از صنایع مورد نیاز بازار در سوریه و ایران می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس