ادعای مضحک وزیر دفاع دولت مستعفی یمن درباره هواپیماهای سازمان ملل - کراپ‌شده

پس از گزارش‌ منابع یمنی درباره پیشروی چشمگیر نیروهای صنعاء در استان مأرب، وزیر دفاع دولت مستعفی یمن در ادعایی مضحک بیان کرد که از هواپیماهای سازمان ملل متحد برای ارسال کمک تسلیحاتی به صنعاء استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، «محمد المقدشی» وزیر دفاع دولت خودخوانده یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه سعودی «الحدث» ادعای مضحکی را درباره کمک سازمان ملل به صنعاء مطرح کرد.

وزیر دفاع دولت مستعفی یمن در این گفت‌وگو مدعی شد که از برخی هواپیماهای سازمان ملل متحد برای قاچاق تسلیحات به نیروهای صنعاء استفاده می‌شود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های یمنی طی هفته‌های گذشته از پیشروی چشمگیر نیروهای صنعاء در بخش‌های مختلفی از خاک یمن به‌ویژه در استان مأرب خبر داده‌اند.

محمد المقدشی همچنین مدعی شد که طرح ادعایی صلح عربستان سعودی فرصت بزرگی برای صنعاء بوده؛ اما آن‌ها به آن پایبند نبوده‌اند.

این در حالی است که ولی‌عهد سعودی پیشتر همزمان با پیشروی ارتش یمن در بخش‌های مختلف استان مأرب طرح ادعایی ریاض برای آنچه صلح نامیده شد را مجددا تکرار کرده بود.

صنعاء در واکنش به ادعای ولی‌عهد سعودی بار دیگر بر شروط پیشین خود تأکید و اعلام کرده بود که به هیچ عنوان ربط دادن مسائل انسانی به موضوعات نظامی و سیاسی را نخواهد پذیرفت.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

از طرفی دیگر، المقدشی بار دیگر ادعاهای همیشگی ائتلاف سعودی درباره حضور نیروهای ایرانی در یمن را تکرار و در عین حال مدعی شد که که نیروهای صنعاء در چند جبهه یمن متحمل شکست شده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه، شامگاه امروز (چهارشنبه) به ادعای اخیر ائتلاف سعودی درباره هدف قرار دادن یک مقر سری متعلق به کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در صنعاء واکنش نشان داد و آن را بی پایه خواند و تصریح کرد: «جمهوری اسلامی هیچ‌گاه حضور نظامی در یمن نداشته که مورد هدف متجاوزان قرار گیرد».

 سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب گزارش ائتلاف سعودی، طرح ادعاهایی از این دست را بی‌اساس و در راستای منحرف کردن افکار عمومی ملت‌های منطقه و جهان از جنایات‌های کشورهای متجاوز دانست.

خطیب‌زاده با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه حضور نظامی در یمن نداشته است که مورد هدف متجاوزان قرار گیرد، تصریح کرد: «این‌گونه اظهارات بی پایه، واقعیت یمن را در خطای راهبرد نظامی متجاوزان تغییر نخواهد داد».

 سعید خطیب‌زاده مهر ماه سال جاری نیز در گفت‌وگویی با فرانس ۲۴ بیان کرده بود: «یک تراژدی انسانی به معنای واقعی در یمن روی داده است که دلیل آن نیز جنگ عربستان علیه یمن، بمباران‌ها علیه این کشور و محاصره کامل آن کشور است. میلیون‌ها یمنی محتاج نیازهای اولیه هستند و همه طرف‌ها باید به حل بحران یمن کمک کنند. جمهوری اسلامی ایران از روز نخست به صراحت اعلام کرد که بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و همه طرف‌ها باید توان خود را جمع کنند تا به شکل‌گیری یک راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن کمک کنند».

وی عنوان کرده بود: «جمهوری اسلامی رویکرد بسیار سازنده‌ای هم در زمینه کمک به ابتکار سازمان ملل برای گفت‌وگو با دوستان یمنی ما داشته است و هم زمینه شکل گیری گفت‌وگوهای یمنی - یمنی را تسهیل کرده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    وای به حال وزیر ستمگران و اربابانش که همه ناچار به دروغ گویی هستندمرگ و خواری وذلت روزی که درانتظار ان خواهند بود
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    وای به حال وزیر ستمگران و اربابانش که همه ناچار به دروغ گویی هستندمرگ و خواری وذلت روزی که درانتظار ان خواهند بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس