پایان نشست کمیسیون مشترک برجام پس از درخواست وقفه اروپایی‌ها برای مشورت با پایتخت ها

وزیر اقتصاد سوریه با تاکید بر توانمندی‌ها و تجارب بالای شرکت‌های ایرانی و وجود فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری برای این شرکت‌ها در کشورش، از تمایل جدی دمشق به گسترش سطح مبادلات تجاری با تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، «سامر الخلیل»، وزیر اقتصاد سوریه در گفتگو، از امکانات گسترده شرکت‌های ایران خبر داد و تاکید کرد این شرکت‌ها از مزیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته بهره‌مند هستند .

وی افزود شرایط جمهوری اسلامی ایران در مرحله گذشته سبب پافشاری گسترده این کشور بر تکیه بر توانمندی داخلی بود که این امکان را به شرکت‌های ایرانی داد تا تجارب فراوانی در زمینه‌های گسترده‌ای که سوریه امروز به آن نیاز دارد، به دست آورند.

بیشتر بخوانید:

«جبهه النصره» مناطق کاهش تنش در «ادلب» را هدف قرار داد

الخلیل گفت قانون جدید سرمایه‌گذاری در سوریه به شماره ۱۸، مزیت‌ها و تسهیلات فراوانی در زمینه سرمایه‌گذاری به شرکت‌های ایرانی می‌دهد که تمایل به سرمایه‌گذاری در سوریه دارند و این امکان را دارند تا در بخش‌های گسترده‌ای سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود این قانون دربرگیرنده تسهیلات و معافیت‌هایی در بخش گمرکی و مالیات و تسهیلات در ابعاد اجرایی دیگر و نیز تضمین‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاران است.

وزیر اقتصاد سوریه ادامه داد این قانون همچنین یک محیط سرمایه گذاری بهتر فراهم کرده و سبب گسترش تدابیر به ویژه در زمینه رفع نزاعات در صورتی که رخ دهد، خواهد شد.

الخلیل در  ادامه این گفتگو اظهار داشت همچنین بر روی نقشه سرمایه‌گذاری کار می‌کنیم و طرح‌های فراوانی آماده و عرضه شده تا فرصت سرمایه‌گذاری بزرگ و نویدبخش برای بسیاری از شرکت‌ها باشد.

وزیر اقتصاد سوریه گفت وجود قانون سرمایه‌گذاری شماره ۱۸ با وجود شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری به ویژه شرکت‌های ایرانی همراه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهم، همه این امور و مسائل همدیگر را برای فراهم کردن فضای سرمایه‌گذاری ایده‌آل در سوریه تکمیل می‌کند.

الخلیل خاطر نشان کرد روند تجاری میان سوریه و ایران در سطحی که دمشق و تهران می‌خواهند، قرار ندارد و دو کشور برادر به سطوح بالاتری از تبادلات تجاری چشم دوخته‌اند و بر روی توسعه این مسئله کار می‌شود.

وی ابراز عقیده کرد در حال حاضر محصولات سوری که به ایران صادر می‌شود یا محصولاتی که از ایران وارد می‌شود، روند خوبی است، اما محصولات فراوانی وجود دارد که می‌تواند میان دو کشور مبادله شود، با در نظر گرفتن ضرورت تلاش برای توسعه مسئله حمل و نقل کالا میان دو کشور به ویژه حمل و نقل دریایی تا تعداد زیادی کشتی بتوانند کالاها را میان سوریه و ایران منتقل کنند، همچنانکه دو کشور نیاز به برداشتن گام‌هایی برای همکاری در زمینه مبادلات مالی دارند و پس از برداشته شدن این موانع و گسترش همکاری موجود، شاهد جهش در مبادلات تجاری با ایران خواهیم بود.

وزیر اقتصاد سوریه در پایان گفتگو با تسنیم تاکید کرد ایران از کشورهای مهمی است که سوریه با آن همکاری می‌کند و قراردادهای فراوانی میان شرکت‌های سوری و ایرانی در بخش‌های خصوصی و دولتی وجود دارد که این قراردادها قابلیت توسعه را دارند. اما آنچه دمشق وتهران به دنبال آن هستند، فراتر از سطح مبادلات تجاری کنونی و پایه ریزی مرحله تکامل و انسجام صنعتی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    ایران باید با ریل به سوریه متصل بشه چرا کم کار شده9427

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس