مسأله انتخاب رؤسای قوای سه‌گانه در نشست سران شیعی با صدر مطرح نشد

نماینده سابق پارلمان عراق و عضو ائتلاف فتح در سخنانی گفت: در جریان دیدار اعضای هیأت هماهنگی شیعیان با مقتدی صدر مسأله تعیین رؤسای قوای سه گانه مطرح نشد.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، «احمد الاسدی» نماینده سابق پارلمان عراق و عضو ائتلاف فتح این کشور در سخنانی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها پیرامون توافق هیأت هماهنگی شیعیان با صدر در خصوص عدم انتخاب رؤسای کنونی قوای سه گانه در دوره جدید را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه چارچوب هماهنگی شیعی درباره جلسه با مقتدی صدر

بر اساس این گزارش، این نماینده سابق پارلمان عراق در این زمینه اظهار داشت: در جریان دیدار اعضای هیأت هماهنگی شیعیان با مقتدی صدر مسأله تعیین رؤسای قوای سه گانه مطرح نشد.

الاسدی تصریح کرد: هیأت هماهنگی شیعیان و مقتدی صدر در جریان نشست مشترکی که برگزار کردند، بر لزوم خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق طبق جدول زمان بندی شده تأکید کردند. مقتدی صدر در این دیدار اعلام کرد که به نیروی مجاهد حشد شعبی ایمان دارد.

روز گذشته هیأت هماهنگی شیعیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران احزاب و جریان‌های شیعی در جریان نشست مشترک خود با مقتدی صدر مسائل مهمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این نشست توافق شد که گام‌های عملی لازم برای مبارزه با فساد برداشته شود.

این هیأت همچنین عنوان کرد: شرکت کنندگان در نشست مشترک مذکور بر لزوم خروج نیروهای بیگانه به ویژه نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق بر اساس جدول زمانی از پیش تعیین شده تأکید کردند.

هیأت هماهنگی شیعیان عراق همچنین افزود: در این نشست بر لزوم حمایت از حشد شعبی و سازماندهی کردن آن به منظور حفاظت و حراست از امنیت عراق، تأکید شد. شرکت کنندگان در نشست همچنین هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مردود و به مثابه ارتکاب جُرم دانستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس