کد خبر 1308196
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
دستگیری باند موتور دزدان در پایتخت

مردی که به اتهام قتل پای میز محاکمه رفته بود در دادگاه منکر قتل شد و گفت قرار بود با گرفتن دو و نیم میلیارد تومان به قتل اعتراف کند.

به‌ گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۸ با کشف جسد متلاشی شده مرد ۳۷ ساله‌ای به‌نام شهرام در جاده دماوند آغاز شد. پس از حضور پلیس و تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد که مقتول با چند گلوله به قتل رسیده و با توجه به متلاشی شدن جسد این فرضیه مطرح شد که عامل قتل با انگیزه انتقام‌جویی دست به جنایت زده است.

پس از آن جسد با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل و با بررسی کارشناسان این سازمان اعلام شد که مقتول با ۴ گلوله به قتل رسیده و عامل قتل با خودرو چندبار از روی جسد رد شده است.

بیشتر بخوانید

احتمال قتل در پرونده مرگ جوینده گنج

در ادامه مأموران وقتی برای بررسی گزارش پزشکی قانونی به محل جنایت رفتند متوجه شدند که رد لاستیک مربوط به یک نیسان است.

در مرحله بعد مأموران به سراغ خانواده قربانی رفتند و آنها عنوان کردند که شهرام از ماه‌ها قبل با مردی به‌نام سینا اختلاف داشته و آخرین بار هم با او تماس گرفته و قرارملاقات گذاشته بود. بدین ترتیب سینا بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت و به قتل شهرام با همدستی فردی به‌نام سعید اعتراف کرد و گفت: اختلاف من و شهرام بر سر یک قطعه زمین بود. او زمین را از من خریده بود اما حاضر به پرداخت پولش نبود.

پس‌از آن سعید بازجویی شد و اظهارات دیگری را مطرح کرد و مدعی شد: اختلاف بین شهرام و سینا ربطی به زمین نداشت و آنها بر سر عتیقه باهم اختلاف پیدا کرده بودند.ظاهراً مقتول چند قطعه عتیقه از زمین سینا پیدا کرده بود ولی پول آن را نمی‌داد.

پس از آن، سینا دوباره بازجویی شد و با تأیید حرف‌های سعید گفت: قصد داشتم عتیقه‌ها را بفروشم اما شهرام عتیقه‌ها را پنهان کرده بود. نه سهمم را می‌داد و نه جای آن را می‌گفت. به خاطر اینکه کارمان غیرقانونی بود نمی‌توانستم به پلیس مراجعه کنم و تصمیم گرفتم خودم برای گرفتن پول عتیقه‌ها اقدام کنم. آخرین بار من و دوستم برای تسویه پول شهرام را سوار خودروام کردیم و در بین راه با هم درگیر شدیم که دوستم چهار گلوله به شهرام شلیک کرد. سه گلوله به‌دست و کمرش خورد و چهارمین گلوله به شاهرگش. بلافاصله جسدش را از ماشین بیرون انداختیم و برای اینکه مطمئن شویم او فوت کرده چندباری هم با خودرو از روی او رد شدیم.

سعید در بازجویی بعدی اتهام قتل را پذیرفت و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. اما پیش از برگزاری دادگاه سینا در زندان فوت کرد و سعید تنها متهم پرونده به دادگاه رفت.

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم درخواست قصاص کردند. در ادامه سعید اعتراف‌هایش در مرحله بازجویی را رد و ادعای جدیدی مطرح کرد.

او به قضات گفت: من مقتول را نکشتم بلکه سینا او را کشت اما قرار بود در ازای دریافت مبلغ دو و نیم میلیارد تومان قتل را گردن بگیرم و حالا که قاتل اصلی یعنی سینا فوت کرده و من هم هیچ پولی نگرفتم تصمیم گرفتم واقعیت را بگویم. هر ۴ گلوله را سینا به مقتول شلیک کرد. تنها کاری که من در آن جنایت مرتکب شدم کمک کردن به سینا برای بیرون انداختن جسد شهرام از خودرو بود. قاضی از متهم پرسید چرا حاضر شدی قتل را گردن بگیری، عنوان کرد: مبلغی که سینا به من پیشنهاد داد آنقدر زیاد بود که زندگی فلاکت بار من را تغییر می‌داد.

پس‌از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس