ائتلاف سعودی از سلاح‌ها و تجربیات فرانسه علیه یمن استفاده می کند

عضو شورای سیاسی عالی یمن به اقدام فرانسه در فروش سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای سیاسی عالی یمن در کانال تلگرامی خود به اقدام فرانسه در فروش سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز علیه یمن واکنش نشان داد و چنین تعاملاتی را به شدت محکوم کرد.

عضو شورای سیاسی عالی یمن در واکنش به سفر اخیر ماکرون به عربستان نوشت: اقدام رئیس جمهور فرانسه که با سفر به عربستان مرتکب کشتار شهروندان و کودکان در استان تعز یمن شد، محکوم می‌کنیم. یادآوری می‌کنیم، که درخواست‌های ماکرون از کشورهای اروپایی برای تداوم فروش سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز که خود وی هم در آن ائتلاف مشارکت دارد، باعث می‌شود، مرتکب جنایت‌های جنگی در یمن شود.

ببینید:

عکس/ بزرگترین عروسی دسته‌جمعی در یمن

الحوثی همچنین افزود: عناصر متجاوز در ائتلاف سعودی، از سلاح‌ها و تجربیات فرانسه برای تجاوز به یمن استفاده می‌کنند که این مسأله یک جنایت است و قانون فرانسه در برابر قراردادهای تسلیحاتی با متجاوزان چشمان خود را بسته است.

رئیس جمهور فرانسه در سفر اخیر خود به ریاض و دیدار با مقامات سعودی یک قرار داد فروش تسلیحات نظامی به عربستان را امضا کرد و حال واکنش الحوثی به توافق نظامی اخیر فرانسه و عربستان سعودی صورت گرفته است.

همزمان شامگاه جمعه اعلام شد که حداقل ۱۶ شهروند یمنی در حمله هوایی ائتلاف سعودی در استان تعز جان خود را از دست دادند.

بمباران شهر مقبنه در استان تعز توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی صورت گرفته و در نتیجه این عمیات چند کودک نیز کشته شدند.

گفته شده تا ساعات اولیه این تجاوز و بمباران سنگین، به دلیل ادامه پرواز جنگنده‌های سعودی امکان رسیدن امداد رسانان به منطقه برای آواربرداری و بیرون کشیدن اجساد قربانیان وجود نداشته است.

روز جمعه همچنین عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن در یمن به نقض گسترده آتش بس در استان الحدیده ادامه دادند و تاکنون کوچک‌ترین پایبندی به این آتش بس نداشته‌اند. گفته شده طی ۲۴ ساعت گذشته سعودی‌ها ۱۴۸ مرتبه آتش‌بس الحدیده را نقض کرده‌اند.

افزون بر استان الحدیده در دیگر استان‌ها نیز سعودی‌ها به حملات خود ادامه می‌دهند و در آخرین مورد نیز چندین مرتبه استان‌های «صعده» و «مأرب» را هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

گفتنی است، از زمان برقراری آتش‌بس الحدیده در چارچوب توافق «استکهلم»، عربستان سعودی هیچ پایبندی به این آتش‌بس نداشته است. علیرغم اعتراضات گسترده یمنی‌ها به عدم پایبندی ریاض به آتش‌بس الحدیده اما سازمان ملل تاکنون هیچ اقدامی را برای متوقف ساختن تجاوزگری‌های سعودی انجام نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس