کد خبر 1308384
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نما

یک شرکت انگلیسی یک ربات انسان نما ساخته است که می‌تواند حالات شبیه انسان را به راحتی نشان دهد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، یک شرکت انگلیسی به نام «Engineered Arts» یک ربات انسان نما ساخته است که می‌تواند حالات شبیه انسان را به راحتی نشان دهد. 

این ربات «آمکا» نام دارد و  پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نماست که بر روی پلتفرم هوش مصنوعی با پایه ربات انسانی ساخته شده است. این ربات حرکات و حالات واقعی چهره واقعی چهره انسان را دارد. 

بیشتر بخوانید

ز واردات پزشک تا صادرات ربات جراح

بسیاری از بینندگان تعجب خود را از واقعی  و شبیه انسان بودن این دستگاه ابراز کردند؛ یکی از کاربران نیز نوشته است: «می‌دانم که باید از هوش مصنوعی بترسیم، اما این اولین ژینوئیدی است که ناراحت کننده نیست، بلکه فوق‌العاده است».

این شرکت انگلیسی در وب‌سایت خود گفت: «آمکا که به‌طور خاص به عنوان پلتفرمی برای توسعه فناوری‌های رباتیک آینده طراحی شده و پلتفرم ربات انسان‌نمای کاملی برای تعامل انسان و ربات است؛ ضمن اینکه تمرکز ما بر ارائه فناوری‌های نوآورانه است که قابل اعتماد، مدولار و قابل ارتقا هستند و توسعه آنها آسان است».

لینک دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    با این سرعت بیست سال دیگه ربات ها کاملا وارد زندگی بشر می شوند
  • احمد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    بله، خیلی عالی، و متاسفانه ایران در ساخت روبات ملی خودش همچنان کند و ضعیف عمل می‌کنه، و جناب مشرق هم خودشون رو به اون کوچه چپ زدند! اما در خصوص این روبات به عنوان یک مهندس کامپیوتر و کارشناس هوش مصنوعی باید بگم که علیرغم انجام حرکات دقیق این روبات در چهره و... اما هنوز تقلید و مبتنی بر کدهای از پیش تعریف شده ست نه تولید رفتار و نوعی هوش واقعی، البته فعلا اینطور،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس