روایت سربازی که یک خانم را از دست سارق مسلح نجات داد

سربازی که در یک اقدام شجاعانه با خودرو به سارق زده و منجر به ناکام ماندن سرقت شده بود، روایت ماجرا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، چند روز پیش فیلمی از لحظه یک سرقت در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک سارق در پیاده‌رو به دنبال یک خانم بوده و در یک فرصت برای سرقت کیف این خانم اقدام کرده بود.

این سارق پس از ضرب و شتم این خانم برای سرقت کیف وی اقدام کرده که در این یک خودروی پراید به رانندگی یک سرباز از راه رسیده و به این سارق کوبید.

در ادامه این سرباز از خودرو پیاده شده و با سارق مذکور درگیر شد و این سرقت با اقدام شجاعانه این سرباز ناکام ماند.

بیشتر بخوانید

دستگیری دزد کیف ۱۸ هزار دلاری

این سرباز که محمد نوری نام دارد و متولد سال ۷۲ و سرباز دانشگاه امام حسین (ع) است، در یک برنامه تلویزیونی در تشریح ماجرای روی داده اظهار کرد: بنده هر روز ساعت ۱۶ از پادگان خروج می‌کنم، آن روز به دلیل سردرد مرخصی ساعتی گرفته و حدود ساعت ۱۳ از پادگان خارج شدم.

وی افزود: حدود ساعت ۱۳:۱۵ بعد از خروج از در دژبانی، متوجه شدم سوئیچ را جا گذاشته‌ام لذا برای برداشتن سوئیچ مجدداً به محل خدمت بازگشتم، طبق روال، خواستم خودرو را در کوچه پارک کنم اما جای پارکی در کوچه نبود به همین دلیل تصمیم به پارک خودرو در یک کوچه دیگر گرفتم، در همین حین با صحنه سرقت از آن خانم مواجه شدم.

این سرباز ادامه داد: آن لحظه غیرتم قبول نکرد و با خودرو به وی زدم و با آن سارق درگیر شدم، دست من از پیش از این ماجرا آسیب دیده بود و حین درگیری، آسیب دستم بیشتر شد.

وی با بیان اینکه این سارق چاقو همراه خود داشت و چاقو وی روی زمین افتاد، درباره علت اینکه چرا سارق از محل متواری نمی‌شد، گفت: این سارق مدام من می‌گفت که چاقواش را به او پس دهم!

لینک دانلود

وی با اشاره به ایجاد یک صفحه ساختگی به نامش در فضای مجازی، گفت: آقایی در یک صفحه در اینستاگرام ضمن پخش تصاویر این ماجرا، خود را جای من معرفی و عنوان کرده که این کار را انجام داده است، مردم نیز بی‌خبر از همه‌جا پول به وی داده‌اند و این فرد از این اقدام سوءاستفاده کرده است.

سرهنگ اکبر شهباز؛ معاون اجرایی دانشگاه امام حسین (ع) نیز در این برنامه، ضمن تجلیل از اقدام این سرباز،‌ خاطرنشان کرد: کار این سرباز بسیار ارزشمند است، مقدمات کار فراهم شده و ان‌شاءالله وی به بهترین شکل مورد تشویق قرار می‌گیرند همچنین سعی می‌کنیم برای ۶ ماه اضافه خدمت وی نیز با لحاظ مقررات فکری کنیم و مورد عفو قرار گیرند زیرا این ۶ ماه اضافه خدمت به دلیل این است که وی دیرتر به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    57 0
    ولی سارق خیلی پررو بود.
    • عبدالله مومن IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      18 0
      تا قانون الهی والسارق والسارقه . فاقطعوا ایدیهما را اجراء نکنید دزدی و سرقت ادامه خواهدداشت !!!
  • تیزبین IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    31 0
    درود بر شرفش شیر مادر ونان پدر حلالت دلاور....................
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    28 0
    بالاخره اون سارق بیشرف بازداشت شده یا فرار کرده ؟
    • حیدر صالح DE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 0
      گویا دزد فرار کرده چون اگر گیر بود شکایت میکرد و سرباز بیچاره را طبق قانون مزخرف محکوم میشد
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    16 1
    برود جز کادر اگر دوست داشت
  • مهدی اسدی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    21 0
    سلام علیکم‌: درود بر غیرت و شرفت پسرم . انشاءالله سلامت باشید . به دوستان و مسئولین دانشگاه امام حسین " علیه السلام " پیشنهاد می کنم این عزیزان با غیرت و شجاع مورد نیاز نیروهای مسلح می شند . بررسی شود در صورت امکان به عنوان نیروی رسمی حذب شود .
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      6 0
      ان شاءالله اصله
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    14 0
    سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران به ساکنان پایتخت توصیه کرده در زمان سرقت مقاومت نکنند. آقای موقوفه‌ای گفته است در چنین زمان‌هایی، "نباید اقدامی خشن‌تر و خطرناک‌تر علیه اقدامی که سارق در هنگام سرقت انجام داده، انجام دهیم و به او آسیب برسانیم تا در در ادامه به دردسر نیفتیم." او به مردم توصیه کرده در زمان کیف قاپی "به هیچ عنوان مقاومت نکنند، چرا که امکان دارد مورد حمله شدید سارق قرار بگیرند؛ لذا برای ما حفظ جان از مال شهروندان مهمتر است." آخرش عمل شجاعانه یا بی خیال بشیم؟!
    • يحيا IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      اين نوع اقدامات نسبي است و هيچ قاعده اي نمي شود برايش تعيين کرد. با تغيير زمان، مکان و افراد، اوضاع و شرايط عوض مي شود. بستگي دارد که کسي چه کاري ازش بر مي آيد که کمترين آسيب و يا بي آسيب باشد. و فرق مي کند که منکر چه باشد و بستگي دارد که انجام دهنده اش چه کسي باشد. در هر حال بايد انسانها از حقوق و امنيت يکديگر دفاع بکنند.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    18 0
    اقا محمد دمت گرم داشت خانومه رو کتک میزد بهش رسیدی چاقو هم داشت عاقلانه ترین کار رو انجام دادید ما مردم اگه خودمون به خودمون کمک نکنیم اوضاع بدتر میشه و زورگیرها جسورتر میشند پلیسم که دست و پاش بستس
  • تکواندوکار IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    13 0
    آقرین، خیلی خوب بود کارش
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    20 1
    ولی متاسفانه اگر دزد مصدوم یا کشته میشد طبق قانون مزخرفی که داریم قضیه فرق می کرد !
  • HR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 0
    ایشالله همیشه در پناه خدا سالم و سلامت بمونید
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    بسمه تعالی درود و سلام به سرباز قهرمان انشاا... زنده باشد اگر همه مردم همنطور باشیم خلافکاران جرات غمل خلاف نخواهند داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس