امیر دریادار حبیب‌الله سیاری

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها بیانگر توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس اظهار داشت: ما در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد حضور در اقیانوس اطلس را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) داده بودیم که ایشان این پیشنهاد را تصویب کردند و فرمودند: این کار را حتماً انجام دهید و برای ما مهم است که در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام تاریخی نیروی دریایی ارتش در سفر به بندر سن‌پترزبورگ گفت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بومی سهند و ناوبندر مکران در سال جاری طی یک مأموریت ۱۴۰ روزه به بندر سن‌پترزبورگ سفر و در این مسیر از اقیانوس هند شمالی و هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و اطلس شمالی عبور و به خلیج فنلاند عزیمت کرد.

معاون هماهنگ ‌کننده ارتش تصریح کرد: این ناوگروه حدود ۵۰ هزار کیلومتر را بدون اینکه در بندری پهلو بگیرد، دریانوردی کرد. حضور ناوشکن در هر جای دنیا بیانگر توانمندی و اقتدار آن کشور است. حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها و رفتن به بندر سن‌پترزبورگ بیانگر این است که نیروی دریایی از علم، دانش و توانمندی ساخت برخوردار است و این در توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور نیز مؤثر است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس