همکاری ایران و سوریه

وزیر صنایع سوریه تاکید کرد: در نتیجه جنگ ظالمانه علیه سوریه، بسیاری از زیرساخت‌های کشور به طور گسترده ویران شد و بازسازی این تاسیسات به سرمایه‌گذاران ایرانی پیشنهاد شد.

به گزارش مشرق، زیاد صباغ وزیر صنایع سوریه از ارائه پیشنهادهای مهم به شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در سوریه خبر داد و درباره استقرار صنایع پیشرفته ایرانی در این کشور ابراز امیدواری کرد.

صباغ ابراز عقیده کرد که تجربه صنعتی ایرانی، تجربه‌ای نویدبخش است. بخش صنایع جمهوری اسلامی ایران، یک بخش پیشرفته است که به تبادل تجارب میان دو کشور برای پایه‌ریزی شرکت‌های صنعتی کمک می‌کند که دو ملت در دو کشور برادر از طریق همکاری و شراکت و صنایع مشترک سوری ایرانی و بومی سازی آن در سوریه سود ببرند تا در ادامه کشورهای منطقه هم از آن بهره‌مند شوند.

وزیر صنایع سوریه اظهار داشت بسیاری از توافقات اقتصادی امضا شده میان دمشق و تهران مسیر عادی خود را طی می‌کند و قراردادهایی هم در عمل اجرایی شده است، در حالی که گفتگوها به طور گسترده و فشرده برای اجرای توافقات باقی مانده جریان دارد.

وی افزود نشست‌های دوره‌ای میان طرفین ایرانی و سوری با هدف پشت سر گذاشتن موانع پیش روی اجرای توافقات دنبال می‌شود.

صباغ خاطر نشان کرد قانون جدید سرمایه‌گذاری در سوریه فرصت بزرگ و دلگرم کننده برای تمام کسانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور هستند، چرا که این قانون، تسهیلات و مزایایی برای تمام سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است.

وی از شرکت‌های ایرانی خواست با بخش‌های دولتی و خصوصی در جمهوری عربی سوریه شراکت و همکاری داشته باشند و از مزایای این قانون استفاده کنند که فرصت بزرگی برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌کند تا در سوریه سرمایه‌گذاری کنند. چرا که روابط متمایز و برجسته‌ای میان ملت‌های سوریه و ایران به ویژه پس از درهم آمیخته شدن خون سوری با خون ایرانی در جنگ با تروریسم برقرار است.

صباغ با بیان اینکه وزارت صنایع سوریه فرصت‌های سرمایه‌گذاری نویدبخش دلگرم‌کننده‌ای را به شرکت‌های ایرانی ارائه کرده است، اظهار داشت در نتیجه جنگ ظالمانه علیه سوریه، ویرانی گسترده‌ای در بسیاری از زیرساخت‌های کشور صورت گرفت و بازسازی این تاسیسات به سرمایه‌گذاران ایرانی پیشنهاد شد.

وی از شراکت و همکاری صنعتی با شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در به جریان انداختن چرخ تولید در سوریه استقبال کرد و تصریح کرد بخش صنعت در سوریه، آینده نویدبخشی دارد و دمشق بر بخش تولید به شکل اساسی برای بازسازی سوریه تکیه دارد و دولت هم در مرحله آتی در این مسیر حرکت می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس