کد خبر 1308636
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
تحلیل روند نزاع جمعی در ایران/ روند رو به رشد بروز نزاع در کشور نگران‌کننده است

یک بررسی از سوی میز سلامت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا نشان میدهد، طی ۶ سال گذشته، روند افزایش بروز نزاع جمعی معنی دار بوده است.

به گزارش مشرق، یک بررسی از سوی میز سلامت مرکز مطالعات راهبردی ژرفا نشان میدهد، طی ۶ سال گذشته، روند افزایش بروز نزاع جمعی معنی دار بوده است.

یکی از عوامل مهم موثر بر سلامت اجتماعی رفتارها و کنش های اجتماعی افراد است که در ابعاد مختلف خود را نشان می دهد. یکی از این مسائل بسیار مهم نزاع جمعی است که بعنوان یکی از چالش های اجتماعی مطرح است. تشخیص همبستگی میزان نزاع جمعی در استان ها در طول زمان، درک بهتری از سیاست گذاران اجتماعی و سلامت در شناسایی علل احتمالی را فراهم می کند.

در ارزیابی انجام شده از سوی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، روند میزان نزاع جمعی در ۳۱ استان ایران بر اساس داده های به دست آمده از سازمان پزشکی قانونی ایران بر اساس جنسیت و استان ها بین سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفته است. یافته های این بررسی نشا میدهد، در بین استان ها اردبیل، و سیستان و بلوچستان به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بروز نزاع جمعی هفت ساله را به ترتیب با ۶۶.۶ و ۲۰.۷۹ درصد در ۱۰۰۰۰۰ داشتند.

 نتایج این بررسی نشان داد که میزان سالانه نزاع جمعی در ایران از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ به میزان ۰.۳۷ درصد کاهش یافته و پس از سال ۱۳۹۶ به بعد، ۰.۴۱ درصد افزایش یافته است.

این مطالعه  نشان دهنده افزایش روز افزون نزاع جمعی در سال های گذشته در بیشتر استان های ایران است. مداخلات لازم برای پیشگیری از افزایش میزان نزاع جمعی به دلیل تاثیرات مختلف آن بر عوامل روانی، اجتماعی و بهداشتی مهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • منصور IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    جنون اجتماعی بخاطر فشار اقتصادی و فقر فرهنگی بصورت توام رو به رشد است
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      فقر فرهنگی رو قبول دارم ولی خیلی از فقرا آرام و بعضی ثروتمندان پرخاشگر هستن همون به فرهنگ ربط داره
  • CA ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    خوبه که متوجه شدید ؟
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 1
    شادی زیاد کنید عدالت زیاد کنید
  • ناشناس IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام،دریک کلمه فقط بخاطر تحریم ایران می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس