کد خبر 1309060
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
ناو جدید اماراتی

ناوچه موشک انداز جدید سفارش داده شده برای نیروی دریایی امارات در فرانسه به آب افتاد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۹ میلادی دو فروند ناوچه کلاسGowind ( به همراه حق سفارش دو فروند دیگر)  را به فرانسه سفارش داد . اولین ناو مربوط به این سفارش در فرانسه به آب افتاده است. این ناو که بنی یاس نام دارد طولی در حدود ۱۰۴ و وزنی در حدود ۲۵۰۰ تن دارد.

به آب اندازی ناوچه جدید برای امارات+عکس

این شناور که توسط Naval Group فرانسه ساخته شده است دارای طراحی پنهان کار بوده و از سامانه پیشران ترکیبی دیزل و دیزل بهره می برد. سرعت این شناور در حدود ۴۶ کیلومتر بر ساعت در حالت حرکت سریع است و برد آن در زمان حرکت با سرعت ۲۷ کیلومتر بر ساعت در حدود ۶۸۵۲ کیلومتر است. تعداد خدمه این شناور ۸۰ نفر است. سامانه مدیریت رزم این شناور به جای مدل استاندارد SETIS که توسط خود شرکت Naval Group توسعه پیدا کرده است ، سامانه Tacticos ساخت شرکت تالِس است.

در بخش تسلیحاتی ما با یک تفاوت در نمونه سفارش داده شده نصبت به امارات طرف هستیم. سلاح اصلی ضد شناور این کشتی جنگی ۸ تیر موشک اگزوست است که به احتمال فراوان از نوع بلوک ۳ با قابلیت حمله به اهداف زمینی و برد حدود ۱۸۰ کیلومتر و سرعت حدود ۰.۹ ماخ است. سلاح دفاع هوایی این شناور موشک های میکا ساخت فرانسه است که ظاهرا اماراتی ها به جای آن قرار است از موشک های ضد هوایی ESSM ساخت آمریکا استفاده کنند.

از دیگر تسلیحات این شناور می توان به توپ ۷۶ میلی متری ساخت OTO Melara و دو توپ ۲۰ میلی متری ساخت نکستر فرانسه اشاره کرد. این شناور همچنین دارای ۲ پرتاب گر ۳ تایی اژدر و همچین توان پذیرش یک بالگرد در رنج ۵ الی ۱۰ تن است. رادار اصلی این شناور SMART-S از نوع آرایه فازی فعال در باند اس است.سامانه سونار Kingklip درون بدنه و سامانه سونار عمقی CAPTAS-۲ اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سام ذالی GB ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    12 12
    خدا انشاالله برکت بده به غنیمت جنگی. باید صبر کنیم تا سه فروند دیگه هم آماده بشه و وقتی اومد تو منطقه یکجا به علت استفاده از آب در ماه حرام مصادره شود.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      8 2
      امارات که نیرو ندارد پس باید دست به دامن فرانسوی ها شوند تا این ناو را برایشان حرکت دهند. فروش و اداره ناو روش دیگری برای دوشیدن گاو جدید است
    • بهزاد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 0
      به نظرم هیچ وقت نباید دشمن را مسخره کرد یا دست کم گرفت . تجربه آزاد سازی قره با غ توسط جمهوری آذربایجان از دست ارامنه ، این شیخ نشین ها را به این خیال خام انداخته که شاید بتوانند جزایر سه گانه را تصرف کنند . به همین منظور سیل دلار های بی زبانشان را به سمت خرید های تسلیحاتی هنگفت روانه کرده اند . برنده این بازی تسلیحاتی فروشندگان اسلحه در منطقه می باشند . ای کاش زودتر از اینها می توانستیم مانند هند خط تولید جنگنده های پیشرفته را در کشورمان به راه بیندازیم . متاسفانه برجام هم دارد دست ما را می بندد و شاید دراینده نتوانیم غنی سازی 90 درصد انجام دهیم زیرا قدرت اتمی هم خود یک عامل بازدارنده مناسب میباشد .
  • حافظ IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    10 8
    امارات با تدبیر مسولان به قطبی اقتصادی و سیاسی تبدیل شده از هر نظر، ما باید با مدیریت صحیح بین شرق و غرب منافع ملی را تامین کنیم
    • سعید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 0
      هر چی میکشیم از دست آدمهای ظاهر بین مثل جنابعالی هست.
  • سیدمرتضی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 2
    کشورهای حوضه خلیج فارس دارن قدرت هوایی ودریاییشون رو گسترش میدن نزدیک هشتاد فروند رافائل رفائل یک جنگنده ای هست مثل هورنت برای دریا بسیار مناسبه خرید چند فروند فریگت قراداد توسعه ناو با اسرائیل از اون طرف قراردادهای نظامی قطر برای توسعه نیروی دریایی از اون طرف دومین قرارداد بزرگ نظلمی عربساتان برای خرید زیردریایی وفریگت وتوسعه ناو هواپیما بر برای عربستان نوید یک تهدید برای ماست نه در خلیج فارس بلکه در دریاهای ازاد مثل دریای عمان ودریای سرخ ومدیترانه توسعه ساخت ناوهای جنگی ما خیلی کند هست وهمیشه اب اندازی اینها به عقب میفته از طرفی مافریگت مناسب کی توانایی دفاع از خودرو داشته باشه واقعا نداریم امیدوارم شناورهای کلاس شهیدسلیمانی سالی سه یا چهار فروند به اب انداخته شن که ما بتونیم مانند خلیج فارس در دریای عمان هم در دریا اتش مناسبی داشته باشیم هر مشکلی راه حلی داره انشاالله که این مشکلات با ورود فریگتها یا کروتهای سنگین برطرف شه وتعداد کافی جنگمده هم داشته باشیم برای حمایت از این ناوها، اونهاجرأت جنگ رو ندارن اما بااین شکل نیروها میتونن مارو اذبت کنن هر اذیتی وهر مشکلی که به جنگ ختم نمیشه باید قدرت رو با قدرت پاسخ داد
    • ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 2
      خخخخخخخخ امیر نشین شد کشور - اینها ماشین رای در سازمان ملل برای یانکی هستند و شیخک ها و اماراتشان نتیجه ی تجزیه کشور حجاز است
    • خلیج پارس iran IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 1
      دوست و هم میهن گرامی دست ما در کامنت بالا بسیار زیبا و تخصصی صحبت کردند باید مورد توجه قرار گرفته شود این نکات ارزشمند و مهم و ضروری ! بله امارات و شیخ نشین های عربی کشور نیستند کمپانی های نفتی و تجاری چند ملیتی هستند تحت کنترل و اداره یهود بین المللی، صحیح ولی نباید دشمن رو هر چقدر حقیر باشند را دست کم گرفت !!!
    • سعید IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 0
      بخدا آدمهای عجیبی هستیم. داریم نتیجه هفت سال جنگ بی حاصل عربستان و شیعیان یمنو میبینیم باز دم از قدرت شیخک های خلیج فارس میزنیم. ماشین جنگی کشورهای حاشیه خلیج فارس بنزین نداره داداش. فقط خوشگله.
  • سعادت IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    9 7
    با یک گلوله آر پی جی یمنی ها به قعر دریا خواهد رفت.
  • معلم IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    5 1
    امارات هفت ساله داره یاانواع سلاح ها مردم مظلوم یمن میجنگه، ولی تاکنون جز کشتن بی گناهان وشکست عابدی نداشته
    • بهنام IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 0
      بهرحال از طرف دیگه هم به قضایا نگاه کنیم که ۷ساله دارن میجنگند واگر پیروز نشدند یمن رو به ویرانه تبدیل کردند
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 1
    شیخ نشین های عربی دشمنان حقیری هستند ولی نباید دشمنان حقیرمان را هر چقدر هم کوچک باشند رو نادیده بگیریم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    ناو طلاییه ما
  • ناشناس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 2
    آخه گدا گشنها چرا حقیر حقیر میکنید ما ما ملت ایران حقیرم که همش فقط تو سر همدیگه بزنیم برید زندگی همان به حرفهای بی اساس خودتون شیخ نشین‌های وملتهای حقیر نگاهی کنید بعدش به ملت ایران نگاه کنید ببینید کی بیشتر تو رفاه هستش فقط حسرت وحسادت ما ایرانیان برید مسعولین اون حقیر نشین‌ها را ببین بعدش بیا برای مسعولین ایران چرا حرف مفت می‌زنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس