کد خبر 1309252
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
مقایسه نتایج داربی‌های آسیایی با تقابل‌ سرخابی‌های پایتخت

فوتبال ایران و گل سر سبد آن یعنی بازی استقلال و پرسپولیس باز هم وارد مسیر بازی‌های کم گل و فاقد زیبایی شده و از این حیث هم از دیدارهای سنتی و بزرگ آسیا عقب افتاده است.

به گزارش مشرق، نود و هفتمین دربی تهران همانند بازی گذشته بدون گل و بدون هیجان خاصی به پایان رسید. بازی دو تیم نه تنها هیچ گونه جذابیت و هیجانی نداشت، بلکه صحنه‌های کسالت‌آور و خواب‌آوری از دل این بازی در اذهان هواداران فوتبال باقی ماند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و فرهاد مجیدی در استقلال در طول بازی صاحب یک موقعیت بالای ۵۰ درصد هم نشدند و تمام تصاویر باقی مانده از بازی مربوط به پاس‌های اشتباه، خطاهای متعدد، داد و هوار و کارت‌های زرد بود که صدای هر دو تیم را در آورده بود.

افزایش تعداد مساوی‌ها در مصاف‌های اخیر دو تیم برخواسته از ترس و دلهره مربیان و بازیکنان هر دو تیم از تبعات شکست احتمالی در این مسابقه است که در هیچ یک از کشورهای دنیا دیده نمی‌شود که نتایج و عملکرد یک تیم صرفا بر اساس یک بازی نوشته شود اما این دو به حدی از مصاف با همدیگر واهمه دارند که هنگام مسابقه پای بازیکنان قفل می‌شود و از یک پاس ساده هم عاجز هستند.

این دومین دیدار متوالی استقلال و پرسپولیس بود که با تساوی بدون گل تمام شد اما با یک جست و جوی ساده و نگاه به دیدارهای سنتی و حساس فوتبال آسیا و تعداد گل‌های رد و بدل شده در این بازی‌ها، بار دیگر ضعف فوتبال ایران آشکار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برنده واقعی دربی کسانی بودند که بازی را ندیدند/ کاش داور با خواهش و تمنا کارش را پیش نمی‌برد

دیدارهای سنتی در همه کشورهای صاحب نام آسیا وجود دارند. از دیدار الهلال و النصر در عربستان، اوراوا ردز و گامبا اوزاکا در ژاپن یا اولسان هیوندای و پوهانگ استیلرز در کره جنوبی همه دیدارهای حساسی هستند که هواداران زیادی را به ورزشگاه می‌کشند ولی مانند دیدار استقلال و پرسپولیس فاقد گل و زیبایی هم نیستند.

در ادامه به بررسی نتایج رقم خورده در داربی‌های کشورهای صاحب نام آسیا و گل‌های رد و بدل شده در سه دیدار اخیر این مسابقات می‌پردازیم:

* ایران

استقلال – پرسپولیس

۰-۰

۰-۰ (ضربات پنالتی ۴ بر ۳ به نفع استقلال)

۲-۲

* استرالیا

ملبورن سیتی – ملبورن ویکتوری

۰-۰

۷-۰

۶-۰

سیدنی اف سی – وسترن سیدنی واندرز

۰-۰

۱-۱

۰-۱

* ازبکستان

پاختاکور – بنیادکار

۱-۰

۱-۱ (ضربات پنالتی ۵ بر ۴ به نفع پاختاکور)

۳-۲

پاختاکور - لوکومتیو

۳-۰

۲-۱

۱-۰

* چین

بیجنگ گوان - شانگهای شنهوا

۴-۲

۱-۲

۲-۱

گوانگژو اورگراند – شاندونگ لیوننگ

۲-۱

۰-۱

۳-۰

* ژاپن

اوراوا ردز – گامبا اوزاکا

۲-۰

۱-۱

۳-۰

جونبوک موتورز – اولسان هیوندای

۳-۲

۲-۳

۲-۴

اولسان هیوندای – پوهانگ استیلرز

۱-۱ (ضربات پنالتی ۴ بر ۵ به نفه پوهانگ استیلرز)

۲-۱

۱-۰

* عراق

نیروی هوایی – پلیس

۰-۱

۰-۰

۱-۱

* عربستان

الهلال – الاتحاد

۲-۰

۱-۱

۳-۱

الهلال – النصر

۲-۱

۰-۳

۲-۱

* امارات

العین – الوصل

۲-۰

۱-۱

۲-۱

العین – الاهلی

۱-۱

۱-۴

۱-۱

با یک مشاهده ساده و در نظر گرفتن نتایجی که در دیدارهای سنتی فوتبال آسیا رقم خورده می‌توان روند رو به افول فوتبال ایران به سمت بازی‌های کم گل و خالی از هیجان را مشاهده کرد. اگر چه نمی‌توان تمام زیبایی‌های فوتبال را به پای گل‌های رد و بدل شده نوشت اما مصاف سنتی استقلال و پرسپولیس به علت خروج ستاره‌ها از ایران و روی آوردن مربیان به فوتبال محافظه‌کارانه، هم گل ندارد هم زیبایی!

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 0
    متاسفانه نتیجه فوتبال داربی در ایران طی این 8 سال اخیر مهندسی شده است و داوران به نفع تیم محبوب بابامسعود و بابا حمید بازی را در می آورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس