جواد منافی

پیشکسوت پرسپولیس گفت: دو تیم در دربی ۹۷ ترسو بازی کردند و آمده بودند فقط نبازند و این امر کیفیت بازی را به شدت پایین آورده بود.

سرویس ورزش مشرق - نود و هفتمین تقابل استقلال و پرسپولیس بدون رد و بدل شدن گلی و با انجام یک نمایش بسیار ضعیف از سوی دو تیم برگزار شد. احتیاط بیش از حد بازیکنان و تفکرات غیرهجومی مربیان دو تیم و اعتراضات بیش از حد به داوری بیش از پیش در این دیدار دیده شد و هواداران دو تیم پس از سوت پایان کاملا از کیفیت بازی تیم محبوبشان ناراضی بودند.

جواد منافی در گفتگو با مشرق درخصوص این دیدار گفت: همه دیدند که این دیدار کیفیت لازم را نداشت و انتظار می رفت دیدار بهتری ببینیم. استقلال بازی را خوب شروع کرد و یکی دو موقعیت نصفه و نیمه داشت و بعد از آن پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت. اما دو تیم ترسو بازی کردند و آمده بودند فقط نبازند و این امر کیفیت بازی را به شدت پایین آورده بود. در نیمه دوم پرسپولیس بهتر شروع کرد اما فرصت آنچنانی خلق نکرد و همانگونه که گفتم بازی دلچسبی نبود و هیچکدام از هواداران دو تیم لذتی از این بازی نبردند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه چرا اینگونه می شود و برخلاف گفته مربیان قبل از بازی که می گویند برای برد به میدان می رویم اما در عمل بازیکنان دو تیم یک بازی محتاطانه و بی کیفیت را به نمایش می گذارند اظهار داشت: شرایط جدول طوری بود که همه انتظار داشتند دو تیم برای برد به میدان بیایند، اما رفتار و تفکرات مربیان و آنالیزی که برای این دیدار داشتند نشان داد هدف اول آن ها نباختن در دربی بوده است. به نظرم مصاحبه های غیرحرفه ای دو مدیرعامل قبل از بازی هم بی تاثیر نبود و انتظار می رفت این رفتار را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:
 

فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

بازیکنان استقلال و پرسپولیس ترسو بودند/ ترابی به شدت افت کرده و نیاز به یک شوک دارد

وی افزود: نبود تماشاگران هم قطعا به کیفیت مسابقات و خصوصا دربی لطمه می زند و روح بازی از بین می رود. بازیکنان جوان در دربی با حضور تماشاگران انگیزه دوچندانی می گیرند. کل کل های روزهای قبل و شب قبل از بازی خیلی انگیزه می دهد برای بازیکنان که بازی را ببرند.

مدافع اسبق پرسپولیس درخصوص ادامه فصل بیان داشت: پرسپولیس فصل را خوب شروع نکرد و هر چه از مسابقات گذشت بازیکنان توانستند خودشان را از نظر روحی روانی بهتر پیدا کنند و الان در رده های بالای جدول قرار گرفته اند. امید می رفت در دربی هدفمندتر بازی کنند و با توجه به شکست سپاهان به صدر جدول برسند. به نظرم ۳ بازی آینده که پرسپولیس در تهران بازی دارد فرصت مناسبی است که امتیازات لازم را کسب کنند. در بالای جدول امتیازات بسیار به هم نزدیک است و غفلت در یک بازی می تواند تیم را از کورس عقب بیاندازد. سپاهان هر چند دیروز باخت اما تیم بسیار خوبی نشان داده و قطعا یکی از مدعیان قهرمانی است.

منافی در پایان درخصوص افت محسوس مهدی ترابی به مشرق گفت: مهدی ترابی یکی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در دو فصل اخیر بوده و افت این بازیکن به تیم لطمه می زند و دیروز هم من احتمال می دادم از دقیقه ۶۰ بیرون بیاید اما اینگونه نشد. بازیکنی که توانایی زیادی داشته و وقتی اینجوری افت می کند باید دلیل آن را پیدا کرد، چون در تیم ملی هم آن درخشش را ندارد و شاید کم بازی کردن در تیم ملی روحیه وی را تقلیل داده است که اگر به این علت باشد باید به او تذکر بدهند. به هر حال از بازیکن مطرحی در این سطح انتظار می رود اگر بازی هم به او نمی رسد تلاشش را بیشتر کند. سرمربی بنا بر تشخیصش به بازیکنان دیگر بازی داده و نتیجه هم گرفته است. ترابی اگر می خواهد به شرایط آرمانی برگردد و به تیم ملی کمک کند، باید در پرسپولیس درخشش قبل را داشته باشد وگرنه با این روند جام جهانی را هم از دست خواهد داد. به نظرم ترابی نیاز به یک شوک دارد و باید به او انگیزه  لازم را داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر فریماه رجاوند IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    مرده شور دربی ایران رو ببرم
  • دکتر فریماه رجاوند IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 1
    ترابی حقشه که در لیگ دست دو بازی کنه
  • محسن IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    مرده شور فوتبالیستهای میلیاردر و مجیدی وحشی را ببرم.
  • کیانوش MD ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا ببین چطوری پول بی زبان را میدن به این مفت خور ها در حالی که جوانهای بسیاری دارن با زحمت و تلاش کار میکنن و چیزیم دستگیرشون نمیشه. سازمان لیگ حداقل باید برای این بازی جریمه در نظر بگیره جریمه سنگین که اگر توی دربی دو تیم بخوان ترسو و محتاط بازی کنن با جریمه سنگین مواجه بشن
  • Rzh IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    ما هوادارن دو تیم پرسپولیس و استقلال همیشه منتظر یک بازی در سطح بالا هستیم تا لذت ببریم.ایران هم با جمعیتی حدود ۸۵ ملیون نفر از بچه شیرخواره تا۱۰۰ساله.هر کدام هم مدعی ۵۰میلیون هوادار هستن.به گفته شما ۱۰۰ میلیون پای تلویزیون نشته و شما را تماشا میکنن بعد آقایان مربیان و بازیکنان میلیاردی برای اینکه در دفتر افتخاراتش بگن ما در مقابل هم نباختیم ۱۰۰ میلیون نفر را مسخره کرده و یه بازی مسخره و در سطح لیگ محلات ارائه داده و بعد هم از نکات فنی حرف زده میشه.یکی از مربیان میگه که من فقط درباره دقیقه ۸۵ به بعد حرف میزنم. حق داره از چه نکته فنی حرف زده بشه.مثل بچه ها هم همیشه هر دو سرمربی و مربیان دنبال بهانه برای باخت هستن.و دوار را مقابل هواداران قرار می‌دهند.جمع کنید بساط شو را.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس