فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

دربی ۹۷ بدون هیچ جذابیت و صحنه دیدنی که بتوان سالها از آن یاد کرد به پایان رسید و امتیازها درحالی تقسیم شد که کمکی به شرایط فعلی دو تیم نمی کند.

به گزارش مشرق، چه خوشایندمان باشد چه نباشد دربی نماد لیگ برتر و فوتبال ایران است اما نمی دانیم باید بنویسیم این از شوربختی یا خوشبختی فوتبال ایران است که دربی پایتختش، نماد بازی های لیگ است. بازی که برایش دعواها می شود اما داخلش طبل توخالی بیش نیست.

واقعا از دربی ۹۷ این بی کیفیت ترین و بی خاصیت دربی سالهای اخیر چه باید نوشت؟ سرتاسر اجرای این نمایش سرد و بی خاصیت وقت با ارزشی بود برایش تلف شد.

فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

مجیدی پاسخ بدهد آیا این همان استقلال رویایی است؟

درست است که در دو بازی اخیر برخی کارشناسان اعتقاد داشتند پنالتی های استقلال گرفته نشده و این تیم از داوری ضرر کرده است اما فارغ از این مسائل فرهاد مجیدی باید از خودش سئوال کند آیا این همان تیمی است که در ابتدای فصل وعده داد همه از بازی اش لذت خواهند برد؟

مجیدی از اینکه رسانه ها و پیشکسوتان به او تاخته اند که چرا با استفاده از اشتباهات داوری می خواهد فرار رو به جلو کند ناراحت شده اما او نمی گوید وقتی کلامی در مورد مسائل فنی مسابقه مهم فوتبال ایران صحبت نمی کند و می گوید در مورد صحنه دقیقه ۸۷ حرف می زند طبیعتا مخاطبان او را به فرار رو به جلو متهم می کنند.

سرمربی استقلال که در نشست خبری قبل از بازی مدعی بود یک امتیاز به درد هیچ تیمی نمی خورد باید از خود سئوال کند آیا تیمش به شکلی بازی کرد که برای ۳ امتیاز برنامه داشته باشد؟ اگر مجیدی منطقی باشد قطعا پاسخ این سئوال خیر است.

فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

* تغییرات پیاپی سیستم چه کمکی به آبی ها کرده؟

سرمربی استقلال مورد انتقاد است که چرا مدام سیستم و ترکیب تیمش را دستخوش تغییر می کند. خیلی ها می گویند او هنوز ترکیب اصلی تیمش را نشناخته است. آن هم بعد از ۸ هفته. مجیدی تیمش را با آرایش ۳-۳-۴ به زمین فرستاد و در دقایق پایانی سیستم تیمش را ۲-۵-۳ کرد که اتفاقا جواب هم گرفت. همین تغییر شیوه باعث شد از حملات پرسپولیس کاسته شود و بر اثر فشار ژستد بتواند آن موقعیت را که معتقد به پنالتی هستند خلق کند. با گذشت ۸ هفته هنوز نفهمیدیم چرا استقلال کارش را با ۲-۵-۳ آغاز کرد و چرا در دو بازی اخیر آرایش این تیم به ۲-۴-۴ و ۳-۴-۴ تغییر پیدا کرد؟ خود این مسئله یک سردرگمی است و شاید اگر از مجیدی سئوال کنید که آیا در سیستم روز گذشته تیمش اشتباه کرده یا خیر او به این موضوع اعتراف کند. 

فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

* از عامل پیروزی استقلال چه خبر؟

شاید اگر در دربی ۹۷ امین قاسمی نژاد در پرسپولیس حضور داشت نتیجه به شکل دیگری رقم می خورد. بازیکنی که ۹۰ دقیقه با حسرت بازی را تماشا کرد اما فرصت به او نرسید. شبی که قاسمی نژاد با استقلال قرارداد بست او در آستانه پیوستن به پرسپولیس بود اما بعد از این انتقال جنجالی برادر سرمربی استقلال که اکنون همکار او در این تیم است با افتخار به خبرنگاران گفت دربی را از پرسپولیس بردیم. ای کاش از برادران مجیدی سوال شود عامل برد دربی شب گذشته کجا بود؟ اینکه بازیکنی مثل قاسمی نژاد فصل گذشته ستاره یک تیم شهرستانی می شود اما در استقلال فرصت عرض اندام پیدا نمی کند بدون شک دلایلی دارد که تنها کادرفنی استقلال باید پاسخگوی آن باشند. 

فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

* این پرسپولیسِ قهرمان بود؟

چند دربی اخیر که یحیی گل محمدی سرمربی آن بوده نشان داده که برای بازی بزرگی مثل دربی احتیاط برای او حرف اول را می زند. پرسپولیس یحیی در دربی ها در شروع بازی هیچ نشانی از چهره قهرمان و برنده ۵ دوره مسابقات لیگ برتر نداشت. حملات استقلال در دقایق ابتدای روی این حرف ما صحه می گذارد اما گل محمدی با گذشت یک نیمه در رختکن اشتباهاتش را اصلاح کرد و پرسپولیس نیمه دوم را بهتر از رقیبش آغاز کرد. اگرچه گل محمدی معتقد بود در این گونه بازی ها فرصت زیاد نصیب بازیکنان نمی شود و مهاجمان این تیم باید از تک فرصت ها استفاده می کردند اما تجربه نشان داده هر وقت احتیاط کنار گذاشته شده نتیجه داده است.

سرمربی پرسپولیس فراموش نکند سرمربی تیمی بوده که در این چند فصل حتی در دربی بازی دو بر دو را هم تجربه کرده است.

فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

* خرید جنجالی بی اثر

یکی از اقدامات مثبت یحیی گل محمدی در ترکیب پرسپولیس نیمکت نشینی خرید جنجالی اش است. رضا اسدی برخلاف آن سروصدایی که برای حضورش در جمع سرخپوشان شد در ترکیب تیم یحیی نتوانست خودی نشان دهد و کنار گذاشتن او از چیدمان اصلی و وارد کردن کمال کامیابی نیا به چرخه بازی از اتفاقات خوب در بازی سرخپوشان هست و یحیی گل محمدی نشان داد جایی که احساس کرده تیمش تبدیل به پاشنه آشیل می شود خیلی زود دست به ترمیم زد.

در ترکیب پرسپولیس برای دربی گل محمدی با عدم حضور سید جلال حسینی کاپیتان با تجربه تیمش هم روبرو شد و اتفاقا بر سر غیبت سید جلال مانور شده بود که این تیم دچار مشکل می شود اما فرشاد فرجی و علی نعمتی که برای اولین بار در دربی کنار هم قرار گرفته بودند در غیاب کاپیتان با تجربه خود موفقیت خوبی داشتند و کمی از دغدغه های سرمربی تیمشان را در بخش دفاعی کم کردند. هر چند که در بازی پرسپولیس همچنان کمبود مهره کاملا به چشم می آید.

فرهاد و یحیی نقش اول دربی ترسوها/ این بود استقلالِ رویایی، این بود پرسپولیسِ قهرمان؟

*پرسپولیس همچنان تیم بدون تمرکز 

صحبت های یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از دربی نشان می دهد این تیم هنوز نتوانسته تمرکز کافی داشته باشد. سرمربی قرمزپوشان اشاره کرد که روز گذشته باشگاه ۱۵ درصد مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده اما وی تاکید کرد مشکلات هنوز هست و به موقع در موردش حرف می زند. اینکه در این باشگاه چه می گذرد و چرا باید قهرمان ۵ دوره لیگ به جای اینکه این روزها همه حواسش برای دفاع از عناوین قهرمانی اش باشد به فکر حل شدن مشکلات خارج از مستطیل سبز است در نوع خودش جالب و قابل سئوال است و اینکه چرا وزارت ورزش نسبت به شرایط مدیریتی پرسپولیس سکوت می کند هم عجیب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حبیب IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 2
    6 امتیاز از استقلال گرفتن اونئقت میگین این بود تیم رویایی ؟ الان باید با 20 امتیاز یکه تازی میکردیم دیگه از این بهتر میشد ؟
  • mohsen IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 2
    یه داستان مضحک و خنده در و تاسف آور تو فوتبال ایران وجود داره به جای اینکه 90 دقیقه تلاش و باغیرت باشن و سه تا گل بزننن ؛ میان و گیر میدن فلان صحنه سخت هند بود و یا آفساید نگرفتن یا پنالتی بود و از این مضخرفات ...... به جای مسائل حاشیه ایی بیا و فوتبال بازی کن
  • کیسه شش سوراخه IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 2
    اگر پنالتی تون هم کسی مثل فرچیپ میزد اونوقت این همه قیافه میگرفت همه میدانند تیم سوم ایران دوباره مربیش فرار میکنه 🤣🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 1
      خیلی لنگی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس