کد خبر 1309514
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
نت فیلیکس

در حالیکه تعداد مشترکان فیلیمو و نماوا از ۲ میلیون کاربر تجاوز نمی‌کند، ساترا گزارشی ارائه داده که نت‌فلیکس در ایران ۹ میلیون کاربر فعال دارد.

به گزارش مشرق، فضای رسانه‌ای حاکم بر وی‌اودی‌ها و شتاب و گسترش پلتفرم‌های جهانی در این میدان نشان دهنده رقابتی بلامنازع است. امروز نتفلیکس کمپانی آمریکایی یکی از این غول‌های جهانی تولید فیلم و سریال با مخاطب بالفعل بالاتر از ۲۰۰ میلیون نفر نه تنها پیشتاز عرصه سرگرمی است که می‌تواند امپراطوری خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی پیش ببرد و با نمایندگی خود در کشورهای مختلف به سریال سازی در نقاط مختلف دنیا اقدام می‌کند تا آنجا که یک سریال کره‌ای که به گفته بسیاری از منتقدان از استانداردهای پایین فیلمسازی برخوردار است توانست رکورددار محصولات این سرویس شود و به مخاطبی بالاتر از صد میلیون دست پیدا کند.

نتفلیکس در ایران ۹ میلیون کاربر دارد

سرویسی که به استناد داده‌های ساترا در خود ایران و از طریق محاسبه از دو بستر ایرانی ِ عرضه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها حدود ۹ میلیون «نصب فعال» داشته است و البته به گفته ساترا به دلیل اینکه این سرویس در ایران فیلتر است استفاده از آن به وی پی ان نیاز دارد که از ۲ طریق «خرید اکانت اختصاصی» و «خرید اکانت اشتراکی بین ۵ نفر» نیز اشتراک سرویس نتفلیکس خریداری می‌شود.

سرویسی که جز چین در حدود ۱۵۰ کشور دنیا قابل دسترس است و کاربرانی در حدود ۲۰۸ میلیون نفر دارد و با عرضه هر سریال جدید در آن، آثارش را به سرتیتر رسانه‌های رسمی و مجازی در دنیا بدل می‌کند و البته خوراک اصلی سرویس‌ها را هم همین محتوای خارجی تامین می‌کند.

محتوایی که ساترا در گزارشی درباره آن آورده است که این فیلم و سریال‌های خارجی بیش از ۹۰ درصد محتوای پلتفرم‌های ایرانی را تامین می‌کند با این حال هنوز سهم تماشای آثار ایرانی را بیشتر می‌داند.

در بخشی از این گزارش درباره درصد تماشای محتوای خارجی و ایرانی آمده است: ۹۱.۵ درصد محتوای رسانه‌ها را محتوای خارجی تشکیل می‌دهد. با این وجود ۵۲.۸۰ درصد از دقایق تماشا به محتوای ایرانی اختصاص دارد.

در آمار مربوط به این قسمت آمده است که در برابر ۱۶ هزار و ۳۰۹ قسمت یا اپیزود محتوای خارجی در این سرویس‌ها ۱۵۱۵ قسمت یا اپیزود محتوای ایرانی منتشر شده است که محتوای خارجی حدود ۴۸ درصد و محتوای ایرانی حدود ۵۲ درصد دیده شده است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تکسوار DE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 1
    خوشم میاد هرموقع با موج تازه تهدید اینترنتی روبرو می شید همون کاری رو می کنید که دفعات قبلم کردید و نتیجه نداد. همین حرف رو درمورد فیسبوک و تلرام زدید. آقا جون مردم دنبال محتوا می رن. وقتی مخیر شدن بین محتوای درجه دو مبتذل با محتوای درجه یک خنثی خب طبیعی می رن پناه می برن به دومی. یکجا همش تمسخر و تحقیر و ابتذاله یکجا هم ابتذال درکنار کلی چیز دیگه. خب تو بودی کدوم رو انتخاب می کردی؟
  • آرش IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    منم نت فلیکس رو نصب کردم ولی اکانت ندارم. صرفا برای کنجکاوی بود. ولی چون هزینه داشت استفاده نکردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس