رئیسی

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و جذب نخبگان دانشگاهی اظهار داشت: دولت بنا ندارد از کنار دغدغه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ نخبگان صرفا به عنوان یک توصیه رد شود.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در نشست با اساتید و فناوران دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه نخبگان و فناوران دانشگاهی سرمایه‌های کشور هستند، گفت: باید دولت و دانشگاه در همکاری مشترک، دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان را حل و فصل کرده و زمینه‌های خدمت آنان به کشور را تسهیل کنند.

به دنبال تقویت زمینه‌های حفظ و جذب نخبگان هستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه شریف باید در موضوع حفظ نخبگان پیش‌قدم باشد، افزود: یکی از دلایل مهم حضورم در دانشگاه صنعتی شریف این بود که این دانشگاه کانون مهم جذب نخبگان در کشور است و نقش بسیار مهمی در این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید:

مراسم روز دانشجو با حضور رئیس جمهور در دانشگاه شریف

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ایجاد تحول در همه حوزه‌های کشور ضرورت دارد، اظهار داشت: تغییر وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب باید مبتنی بر علم و نوآوری باشد و در این زمینه دانشگاه، اساتید و دانشجویان فرهیخته نقش برجسته‌ای دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علم قادر است در کشور ایجاد ثروت و قدرت کند، گفت: بدون تردید با نقش‌آفرینی افکار و اندیشه‌های بالنده فرهیختگان و دانشجویان می‌توان با علم و نوآوری؛ ثروت و قدرت ایجاد کرد و کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار داد و در این زمینه باید با مدیریت دقیق زمینه شکوفایی استعدادهای کارآمد و فرهیخته‌ای که در کشورمان وجود دارد را فراهم سازیم.

رئیسی افزود: با علم و فناوری می‌توانیم در عرصه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی تحول ایجاد کنیم و دیگر خام‌فروشی نکنیم و این کار امکان‌پذیر است همچنان‌که در صنایعی که بیشترین محدودیت و تحریم را داشتیم پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آوردیم و با سرریز این پیشرفت‌ها به سایر صنایع می‌توان تحول ایجاد کرد.

همانطور که فاصله بین دولت و ملت کاهش یافت باید فاصله با دانشگاه هم کاهش یابد

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک دولت و دانشگاه گفت: دولت در ۱۰۰ روز گذشته تلاش کرده فاصله بین خود و مردم را کاهش دهد و لازم است فاصله بین دولت و دانشگاه هم برداشته شود.

دکتر رئیسی تاکید کرد: دانشگاه پشتوانه علمی، فکری و فناورانه‌ای برای دولت است که می‌تواند فعالیت‌های دولت را از دقت و سرعت قابل توجهی در همه حوزه‌ها برخوردار کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشورمان با مسائل و مشکلاتی از جمله خشکسالی مواجه است که بی تردید دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در حل و فصل این مشکلات ایفا کنند و البته باید دولت از فعالیت آنان حمایت کند که قطعاً این کار انجام خواهد شد.

دستگاه‌های دولتی حق ندارند وقتی کالای با کیفیت داخلی وجود دارد از محصول خارجی استفاده کنند

رئیسی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید از توانمندی و امکانات داخلی استفاده کنند، تصریح کرد: دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی حق ندارند وقتی کالای داخلی با کیفیت و دارای استانداردهای لازم وجود دارد از محصول خارجی استفاده کنند و تاکید جدی داریم که همه اجزای دولت از محصولات داخلی استفاده کنند و این کار اقدامی در راستای حمایت از شرکت‌های فناورانه کشور و نخبگان جوان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خود را نیازمند مشورت و همفکری با دانشگاه و فرهیختگان دانشگاهی می‌داند، اظهار داشت: دولت و دانشگاه باید در همه حوزه‌ها ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند و معتقدم حرکت تحولی در کشور باید علم‌پایه باشد چرا که در غیر این صورت، سلیقه‌ای و مقطعی بوده و چه بسا با سلایق سیاسی تغییر کند.

رئیسی افزود: توزیع بودجه‌های پژوهشی لازم است هوشمندانه باشد و به سمت نیازمندی‌ها و رفع مشکلات کشور سوق یابد.

در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص حمایت دولت از فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی و ارتباط تنگاتنگ دولت و دانشگاه بیان کردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 1
    با دادن حقوق زیاد به نخبگان از فردا همه به کشور سرازیر می شوند.
    • وطن پرست DE ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      نخبه بخاطر پول نمی ره خارج از کشور که بخاطر پول برگرده. اگه تو تمام اتاق های هتل اسپیناس یک میز بزاری دم درشم یک منشی بزاری و نخبه رو بنشونی پشت میز و حقوق نحومی هم بهش بدی بازم نمیاد. نخبه نیاز به محیط پویا داره. جایی که جنگ روانی نباشه. کلی از نخبه های ایرانی در کاندا با حقوق ماهی ۱۰۰۰ دلار دارن زندگی می کنن و خیلی هم خوشحالن در حالیکه تو ایران زندگی بهتری داشتن. می دونی دلیلش چیه؟ جنگ روانی! بخدا اگه بفهمی که چی گفتم.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    کالای با کیفیت داخلی از نظر چه کسی وجود دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس