کد خبر 1309967
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
پالایش یکم ۳۰ درصد زیر قیمت!/زیان سهامداران چگونه جبران می شود؟

رئیس سازمان بورس گفت: یکی از معضلاتی که در صندوق پالایش یکم و دارا یکم وجود دارد این است که، این دو صندوق بازارگردان ندارند.

 به گزارش سرویس بورس مشرق، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در مورد آخرین اقدامات سازمان بورس برای ساماندهی وضعیت صندوق پالایش و دارا یکم گفت: یکی از معضلاتی که در صندوق پالایش یکم و دارا یکم (ETFهای دولتی) وجود دارد این است که، این دو صندوق بازارگردان ندارند. در همین راستا در تلاشیم تا به طریقی بازارگردانی این صندوق‌ها را شروع کنیم  تا از این جهت قیمت این دو صندوق به قیمت NAV نزدیک شود. چرا که معضل جدی این صندوق‌ها فاصله بین قیمت جاری و NAV آن‌ها است.

رئیس سازمان بورس گفت: صندوق پالایش یکم و دارا یکم نقدشوندگی بالا و حجم معاملات سنگینی دارند. برنامه‌ای که داریم برقراری مجدد بازارگردان این صندوق‌ها است، شروع بازارگردانی بر روی این صندوق‌ها می‌تواند مقداری قیمت آن‌ها را اصلاح کند.

گفتنی است در حال حاضر ارزش خالص دارایی صندوق پالایش یکم به ازای هر واحد بین ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما هر واحد این صندوق با اختلاف منفی ۲۰ درصدی ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار تومان در حال معامله شدن است. شهریور ماه سال گذشته بود که دولت هر واحد این صندوق را به قیمت ۱۰ هزار تومان به سرمایه‌گذاران و مردم فروخته واگذار کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 0
    وضع بورس مثل وضع عملکرد انتظامی و قضائیه برای معتاد و مواد و الکل فروشه. از یک طرف میگه نظارت هست و از یک طرف مواد فروش و معتاد و توزیع کننده برای خودشان کار میکنند و انتظامی و اطلاعات و قضائیه بازرس بورس هم کار خودشان را میکنند و چیزی معلوم نیست. قرار نبود از دو سال قبل نمادهایی که بازارگردان ندارند متوقف یا ابطال و جریمه شوند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس