دارا یکم و پالایش یکم با اصلاحاتی به ارزش ذاتی خود بر می‌گردند

رئیس سازمان بورس گفت: با اصلاح اساسنامه دو صندوق دارا یکم و پالایش یکم، این دو دو صندوق با ارزش واقعی خود معامله خواهند شد.

به گزارش مشرق، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه «تهران ۲۰» بیست و نهم مرداد ماه به تشریح اقدامات صورت گرفته در سازمان بورس و اوراق بهادار طی یک سال اخیر پرداخت.

وی در مورد صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم گفت: تصور ما این بود که باتوجه به برنامه‌ریزی انجام شده، سریع‌تر به یک جمع‌بندی واحد خواهیم رسید. متاسفانه بدعتی در دوره سابق شکل گرفته بود که اساسنامه و ساز و کارهای صندوق های دارایکم و پالایش یکم در هیات دولت مصوب شده بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بازار بورس و در مجموع بازار سرمایه، بیش از ۴۰۰ صندوق موجود است که اساسنامه تمامی آن‌ها مصوبه هیات مدیره است و هرگونه تغییر و تحول در هیات مدیره سازمان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مباحث مربوط به صندوق‌های قابل معامله بورسی ETF تخصصی است و باید بند به بند مورد بررسی قرار گیرد تا بتواند موافقت هیات دولت را کسب کند. در نهایت با اقدامات صورت گرفته در هیات مدیره سازمان و تصویب شورای بورس امیدواریم برای جمع بندی نهایی طی هفته جاری یا هفته آتی اساسنامه مذکور اصلاح شود.

به گفته مجید عشقی با اصلاح اساسنامه همانند دیگر صندوق‌ها، دو صندوق دارا یکم و پالایش یکم نیز با ارزش واقعی خود معامله خواهند شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اقدامات سازمان بورس طی سال اخیر گفت: از تصمیمات اساسی که در سال گذشته اتخاذ شد، می‌توان به نرخ گاز اشاره کرد، که اگر این نرخ با همان فرمول سابق پیش می رفت، بخش عمده ای از صنایع ضرر می‌دیدند، اما با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه گاز مانع از این اتفاق شدیم.

مجید عشقی افزود: در بحث نرخ بهره نیز با جلسات مشترک میان بانک مرکزی و سازمان بورس، توافقات سازنده ای صورت گرفت تا نرخ بهره افزایش نیابد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که قیمت همه کالاها و همچنین نرخ ارز افزایش داشته است، چرا سود شرکت های سرمایه‌گذاری افزایش نمی‌یابد؟ توضیح داد: بازارهای مالی به صورت چرخه ای حرکت می‌کنند. به این معنا که پس از یک سعود خیلی تند، شروع به نزول می‌کنند، در بازه زمانی دیگری سهام با نوسانات خیلی کم، روند خود را ادامه می‌دهد که از نظر رفتاری این چرخه طبیعت همه بازارهای مالی است.

مجید عشقی افزود: میزان سود آوری شرکت ها در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشته و همچنین میزان سود نقدی که امسال در مجامع شرکت ها توزیع شده نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده روند افزایشی سودآوری شرکت های سرمایه گذاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس