الخزعلی: بیانیه دولت درباره حمله به منزل الکاظمی، "وقت‌کشی" است

پس از وقوع انفجار تروریستی در استان بصره عراق، دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» با انتقاد از نخست‌وزیر عراق، از او خواست که به جای حاشیه‌سازی برای گروه‌های مقاومت، به وظیفه اصلی خود عمل کند.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، به انفجار تروریستی در استان بصره (جنوب عراق) واکنش نشان داد.

منابع عراقی، ظهر امروز، خبر دادند که در مرکز بصره، موتور سیکلتی بمب‌گذاری‌شده منفجر شده است و در پی آن، تعدادی از شهروندان این کشور شهید و مجروح شده‌اند.

بیشتربخوانید:

الخزعلی: بیانیه دولت عراق درباره حمله به منزل الکاظمی «وقت‌کشی» است

رئیس‌جمهور عراق در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر به این اقدام واکنش نشان داد و نوشت: «حادثه تروریستی جنایتکارانه علیه مردم ما در بصره آن هم در این مقطع زمانی، تلاشی مأیوسانه برای متزلزل کردن ثبات کشور است».

برهم صالح اضافه کرد: «ما باید متحد شویم و از کشور دستگاه‌های امنیتی‌مان حمایت کنیم زیرا گزینه‌ای جز دوشادوش شدن و محافظت از امنیت و آرامش جامعه و مجازات جنایتکاران نداریم».

رئیس‌جمهور عراق در پایان پیام خود از خداوند متعال برای شهدای عراق رحمت و برای مجروحان حادثه بهبودی مسألت کرد.

 قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در ارتباط با انفجار تروریستی استان بصره بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «بار دیگر، کلاغ‌های شر که از حمایت مثلث شوم (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) برخوردارند، به شهرهای امن ما حمله کردند تا جان افراد بی‌گناه بیشتری را بگیرند و ملت برخوردار از امنیت ما را به وحشت بیندازند».

الخزعلی اضافه کرد: «ما در این حادثه دردناک از نخست وزیر که دوره ریاست او نیز به پایان رسیده است، می‌خواهیم به جای تلاش و صرف امکانات و انرژی برای دنبال کردن گروه‌هایی که در برابر اشغالگران مقاومت می‌کنند، به وظیفه خود عمل کند و  به مسائل امنیتی اهتمام بورزد و برای مبارزه با عناصر باقیمانده تروریسیت‌ها و تکفیری‌ها، اقدمات اطلاعاتی را آغاز کند زیرا این اقدامات موجب خواهد شد دیگر شاهد چنین حوادث دردناکی که جان فرزندان بی‌گناه ملت عزیزمان عراق را می‌گیرد، نباشیم».

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق همچنین در ادامه اظهاراتش خواستار بازخواست و جایگزینی تمام مقصران و افرادی شد که در عمل به وظایف خود کوتاهی کرده‌اند و جان و اموال مردمان را به خطر انداخته‌اند.

قیس الخزعلی در پایان برای شهیدان رحمت، برای مجروحان بهبودی و برای بستگان و دوستداران آن‌ها از خداوند متعال صبر مسألت کرد.

امروز، پس از وقوع انفجار در بصره و انتشار گزارش‌های ضدونقض درباره آن، «اسعد العیدانی» استاندار بصره در گفت‌وگو با شبکه «الحدث» ضمن تروریستی خواندن انفجار، خبر داد که این اقدام با یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده انجام شده است و در پی آن، ۴ نفر شهید و ۴ دیگر مجروح شده‌اند.

استاندار بصره در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه برای بررسی این انفجار تروریستی جلسه‌ای امنیتی تشکیل می‌شود، از احتمال دست داشتن عناصر داعش در این اقدام خبر داد.

 اسعد العیدانی همچنین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد: «با کمال تأسف، یک حمله تروریستی خائنانه در شهر امن بصره صورت گرفت که به شهادت و جراحت شهروندان بی‌دفاع انجامید. به دلیل این حمله دردناک، ما سه روز عزای عمومی در بصره اعلام می‌کنیم و از صمیم قلب به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و با آن‌ها ابراز همدردی می‌کنیم و متعهد می‌شویم که بزودی جنایتکاران به صورت عادلانه مجازات شوند».

این اعلام در حالی صورت گرفت که رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی شمار شهدا را بیش از ده نفر و شمار مجروحان را ده‌ها نفر اعلام کردند.

سرتیپ ستاد «علی الماجدی» فرماندهی عملیات بصره نیز در بیانیه‌ای در ارتباط با این انفجار تروریستی اعلام کرد: «ما سرنخ‌های اولیه‌ای درباره عاملان این انفجار در دست داریم و به مردم بصره قول می‌دهیم که به زودی همه جزئیات مربوط به این جنایت را فاش کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس