«الخزعلی» دلایل دستکاری درنتایج انتخابات را به پلاسخارت ارائه کرد

دفتر دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در بیانیه ای اعلام کرد که شیخ قیس الخزعلی در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور عراق سلسله دلایل تقلب در انتخابات پارلمانی را به وی ارائه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با «جنین هانس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق، دیدار و گفتگو کرد. موضوع گفتگوی دو طرف نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در عراق بوده است.

بر اساس این گزارش، دفتر الخزعلی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره مهم‌ترین مسائل سیاسی عراق و در رأس آن، پرونده نتایج انتخابات پارلمانی و پیامدهای آن رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، الخزعلی در ادامه مجموعه دلایل تقلب و دست‌اندازی آشکار در نتایج انتخابات را به شکل مفصل ارائه کرد. دبیرکل عصائب اهل الحق نسبت به صدور بیانیه شورای امنیت درباره انتخابات پیش از تایید نهایی نتایج آن ابراز تعجب و تاکید کرد: هیات هماهنگی گروه‌های شیعی به پیگیری اقدامات قانونی درباره این پرونده ادامه خواهد داد.

الخزعلی در پایان درخواست کرد که نماینده سازمان ملل در مشکلات پیش آمده بی‌طرف باشد تا بتوان بحران کنونی را پشت سر گذاشت و مانع از سوق پیدا کردن کشور به سمت بن‌بست سیاسی شد.

از سوی دیگر، پلاسخارت اظهار داشت دلایل ارائه شده از سوی الخزعلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دو طرف در پایان متعهد شدند که به تماس‌ها و ارتباطات برای حل وضعیت کنونی ادامه دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس