کد خبر 1310097
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
ادامه بحران کمبود تراشه در صنعت خودروی انگلیس

داده های صنعت خودروی انگلیس نشان می دهد که میزان خرید خودروهای جدید در این کشور طی ماه گذشته میلادی تقریباً یک سوم کمتر از میانگین سطح قبل از همه گیری کروناست.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، داده های صنعت خودروی انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که میزان پلاک شدن خودروهای جدید در این کشور طی ماه گذشته میلادی ۱.۷ درصد بیشتر از سال گذشته بود، اما تقریباً یک سوم کمتر از میانگین سطح قبل از همه گیری کرونا بود که دلیل آن نیز ادامه بحران کمبود تراشه کامپیوتری عنوان شد.

انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس SMMT اعلام کرد که ۱۱۵۷۰۶ خودروی جدید در ماه نوامبر پلاک شده‌اند که نسبت به ۱۱۳۷۸۱ خودرو در ماه اکتبر افزایش نشان می دهد اما ۳۱ درصد کمتر از میانگین پنج سال منتهی به همه گیری است.

در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۱.۵۴ میلیون خودرو جدید پلاک شده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰، ۱.۵۰ میلیون دستگاه بوده است.

مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس گفت: عملکرد ظاهراً مثبت بازار، ضعف لایه های زیرین را مخفی می کند. اگرچه تقاضا وجود دارد و تعداد زیادی از مدل های جدید، که بیشتر برقی هستند، عرضه شده اند، اما کمبود جهانی تراشه همچنان به بخش تولید ضربه می زند.

وی در ادامه تاکید کرد که احتمالاً کمبود تراشه تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، خودروهای برقی دارای باتری ۱۹ درصد از بازار را به خود اختصاص دادند که این رقم دو برابر سال قبل محسوب می شود، در حالی که خودروهای برقی هیبریدی پلاگین ۹ درصد از بازار را تشکیل دادند.

انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس از دولت این کشور خواست تا به توسعه زیرساخت های لازم برای شارژ خودروهای برقی سرعت ببخشد و اعلام کرد که در حال حاضر به ازای هر ۵۲ خودروی جدید برقی یک شارژر وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس