احتمال از سرگیری مذاکرات وین با ایران در روز پنجشنبه

یک روزنامه صهیونیستی تاکید کرد: کاملا خردمندانه است که ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا، برنامه هسته‌ای خود را گسترش دهد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: یوسی میلمان تحلیلگر صهیونیست در روزنامه هاآرتص نوشت: رفتار ایران در سرعت دادن به برنامه غنی‌سازی اورانیوم، کاملا عقلانی است.

اگر ایران در حالی که آمریکا، توافق هسته‌ای را زیر پا گذاشته، و تحریم‌های بیشتری را اعمال می‌کند از واشنگتن تبعیت کند قطعا خودکشی سیاسی و دیپلماتیک خواهد بود. غنی‌سازی اورانیوم ابزار ایران برای بهبود موقعیت چانه‌زنی و گزینه معقول فشار برای توافقی بهتر از نسخه ۲۰۱۵ است. این موضع‌گیری طبیعتاً اسرائیل را می‌ترساند و ما را به رفتار اسرائیل در جریان مذاکرات جاری می‌برد.

هاآرتص می‌افزاید: اعلامیه‌های نخبگان سیاسی و دفاعی اسرائیل که از آمادگی برای حمله نظامی صحبت می‌کند، لفاظی‌های پوچ و بی‌معنی است؛ هرچند که موضع اسرائیل منعکس‌کننده یک استراتژی دفاعی کلاسیک مدیریت بحران در پاسخ به چالش ایران با وضعیت موجود هسته‌ای است.

استراتژی دیپلماسی اجباری آمریکا در قالب تحریم که ‌ترامپ آن را امتحان کرد، آشکارا شکست خورده است. بنابراین غرب برای دفاع از وضع موجود به راهبردی متفاوتی نیاز دارد.

بله، ایران اکنون تمام تلاش خود را می‌کند تا به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل شود، اما دلایل خوبی دارد. اساساًً، وعده‌های برجام تحقق نیافت و باعث شد ایرانی‌ها موقعیت خود را دوباره ارزیابی کنند. آنها ممکن است به این نتیجه رسیده باشند که بدون توافق وضعیت بهتری دارند، یا می‌خواهند گزینه‌های خود را باز نگه دارند، اما باید از موضع قوی‌تر چانه‌زنی کنند تا تهدید تحریم‌ها را برای همیشه از بین ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    چه عالی صهیونیست ها تعریف سیاست مار رو هم میگن
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    این صهیونیست‌ها فهمیدن، اصلاحاتچیا نفهمیدن!!
    • باغبان IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      2 0
      اصلاح طلبها بهتر از هر کسی اینو می‌فهمند اما تو ادای نفهمیدن درآوردنشون منفعت دارند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 1
    دارد تلاش می کند مسئولان ساده لوح ایران را رنگ کند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. - مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • علـی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    حتماً خبریه و منو شما ازش خبر نداریم! یه زمزمه‌هایی هست که بایدن مثل ترامپ احمق و قبلی‌ها...، اونجور که صهیونیست‌ها میخوان و انتظار دارن دربست در خدمت‌شون نیست! چرا؟ معلوم نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس