خطر چرخش ویروس انگلیسی در بازار تهران بیشتر است

ژانر این روزهای چپ ایرانی تشویق "یأس و اغتشاش" است. ۲ گزاره‌ای که موجب به راه افتادن "حمام خون" در خیابان‌ها و افزایش عمق مشکلات مردم خواهد شد.

سرویس سیاست مشرق _ حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اخیراً در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است:

"کاهش کارآمدی نظام‌های اداری و اقتصادی کشور و ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها کشور را تحت تاثیر قرار داده و شرایط را برای مردم سخت کرده است است. بسیاری از اقشار جامعه به خصوص قشر متوسط دغدغه امروزشان سیاست نیست بلکه دخل و خرج زندگی‌شان است و در چنین شرایطی مردم توجه پررنگی به ساختار و سیاست‌ها ندارند، مردم از ناکارآمدی سیستم‌های اقتصادی ایران به شدت متأثر و نگران هستند و جای امید  را به یأس داده‌اند که این مسأله فراگیر است و تنها به اصلاح‌طلبان مربوط نیست بلکه به کل جامعه ربط پیدا کرده است".

او همچنین در اشاره به چیزی با عنوان "اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف" اظهار می‌کند: اعتراضات مردمی طی سال‌های متمادی در جمهوری اسلامی بحث شده است، علیرغم اینکه به صراحت در قانون اساسی جزو حقوق ملت ذکر شده است، دولت‌ها این حق را به رسمیت نمی‌شناسند. اگر تجمعات مردمی در یک فضای مسالمت‌آمیز مدیریت شود و مسئولان این دغدغه‌ها را جدی و راهکاری برای آن‌ها ارائه کنند، بستر خوبی برای ایجاد همکاری‌های بین ملت و دولت ایجاد می‌شود و برای پایان دادن به یأس و ناامیدی‌ها این شکاف را ترمیم می‌کند! [۱]

در کنار مرعشی، لیدر اصلاح‌طلبان نیز در نامه‌ای به مناسبت روز دانشجو نوشته است: امسال در حالی به ١۶ آذر رسیدیم که فضای دانشگاهی و دانشجویی همچون همه بخش های مدنی و سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی دچار رکود و انفعال است و جامعه شاهد فعالیت مثبت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دلگرمی کننده و امید بخش نیست!

مرعشی کیک دبیر کلی را با کارد "تجمع خیابانی" برید! / یأس و اغتشاش، ژانر این روزهای چپ ایرانی

*اصرار بر ناامید بودن و القای اغتشاش به ذهن مردم، ژانر این روزهای رجال ستادی جریان اصلاحات است.

ژانری که البته بایستی اشاره کرد پس از اغتشاشات اصفهان وارد پرده‌های جدیدتری شده و ملودی آن با سرعت بیشتری از سوی اصلاح‌طلبان و جریان کینه‌توز نواخته می‌شود.

قبل از مرعشی، اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی نیز در اظهاراتی از این گفته بود که مردم مجبور هستند برای اعتراض به کف خیابان بیایند! [۲]

در کنار وی، علی‌محمد نمازی از همکاران مرعشی در حزب کارگزاران نیز به تازگی تأکید کرده است. ه اعتقاد دارد تحمل مردم تمام شده! [۳]

دقت شود که این گفته‌ها، ادعاهای یک مشت فرد ناآگاه و یا اوباش لااُبالی که دائما در خیابان به سر می‌برند و دنبال دردسر می‌گردند، نیست بلکه سخنان رجال ستادی اصلاحات و مردان حزبی جریان چپ است که اینچنین سر از پا نشناخته به دنبال کشاندن مردم به خیابان‌ها و ترویج ناامیدی هستند.

دقتی که البته بایستی ما و مسئولان ذیربط را به تأملات بزرگی وادار کند...

درس سیاست‌ورزی اصولی و تحزّب در تمام نظامات سیاسی جهان در گام اول "حفظ امنیت"، سپس مردمسالاری و در آخر تلاش برای به دست گرفتن قدرت با ارائه نسخه‌های بهتر و کارآمدتر در اجرائیات کشور به مردم است.

۳ درس و ۳ اولویتی که البته همانطور که شاهدیم در جناح چپ ایرانی بصورت کاملا برعکس فهمیده شده و آقایان صراحتا در مسیر ترویج ناامنی، "تحریم انتخابات" و ارائه قرائت‌های عجیب و غریب از قانون اساسی به جای ارائه نسخه‌های بهتر اجرایی به مردم حرکت می‌کنند.

البته لازم به اشاره است که حزب کارگزاران و چند حزب دیگر در ایام انتخابات ۱۴۰۰، با تصمیم شریرانه ستاد اصلاحات مبنی بر تحریم انتخابات همراهی نکردند اما این عدم همراهی که یک اقدام در خور تحسین نیز هست نباید موجب شود که تحلیلگران سیاسی از داستان هم‌سفره‌گی حزب کارگزاران با هسته سخت اصلاحات در جریان فتنه ۸۸ غفلت کند و آنرا برای همیشه منسی کند.

مع‌الوصف تقلای این روزهای ستادی‌های اصلاح‌طلب برای انکسار ذهن مردم با ترویج یأس و ناامیدی و ایضا نشان دادن همیشگی آدرس خیابان! امر مکتومی نیست.

آنها به جای اینکه به مردم بگویند آنچه در خیابان رخ می‌دهد "حمام خون" است و به جای اینکه توضیح بدهند که راه حل مشکلات "رأی خوب" و صبر و تحمل بصیرانه است اما خیابان را بعنوان راه حل مشکلات مطرح می‌کنند و گویی هیچ درکی در قبال این مسئله ندارند که با این کار جان مردم را به خطر می‌اندازند و بر عمق مشکلات نیز می‌افزایند.

البته از جریانی که مطامع خود را با غسل در حمام خون مردم می‌جوید و برای شهوات سیاسی خود در سال ۸۸ جان چندین نفر را به دست فنا داد؛ هرگز جای تعجب نیست که مجددا بر همین طریق حرکت کند و با چوب حراج زدن به امنیت مردم به دنبال اغراض سیاسی خود باشد.

مرعشی کیک دبیر کلی را با کارد "تجمع خیابانی" برید! / یأس و اغتشاش، ژانر این روزهای چپ ایرانی

پر واضح است که اگر در میان خواص، صاحبان تریبون و رسانه‌ها کسی نباشد که در مقابل این القای یأس‌ها، این ترویج ناامیدی‌ها و این اصرار مکرر فرماندهان فتنه بر گزینه خیابان بایستد و ذهن مردم را در مقابل عواقب این توطئه روشن نکند؛ بسا که روزگار بدی در پیش باشد.

روزگار بدی که رخدادهای تلخ احتمالی آن در بطن مقولاتی مثل کتمان مثبتات نظام، نگفتن خطرات بدتر از جنگ اغتشاشات خیابانی به مردم و رسوا نکردن فرماندهان فتنه و اغتشاش نهفته است.

"فتنه اقتصادی" یک خطر قریب است و مسئولان ذیربط کشور باید بدانند این فتنه دامنگیر در پشت همین القای یأس‌ها و نشان دادن آدرس خیابان نهفته است.

گفتنیست، مقام معظم رهبری پیش از این نسبت به ناامیدسازی، سیاه‌نمایی و طرح دشمن برای به خیابان کشاندن مردم هشدارهایی داده‌اند که البته تجربه آبان ۹۸، اغتشاش اخیر و گفته‌های امثال مرعشی و یاران او نشان می‌دهد از جانب مسئولان امر، توجهی آنچنان که باید به این هشدارها نشده است.

***

1_https://etemadonline.com/content/525916

2_mshrgh.ir/1310033

3_mshrgh.ir/1309472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • بی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 0
    در کنار وی، علی‌محمد نمازی از همکاران مرعشی در حزب کارگزاران نیز به تازگی تأکید کرده است. ه اعتقاد دارد تحمل مردم تمام شده!
    • سید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      17 1
      در حقیقت صبر و تحمل مردم از حضور اصلاح طلبان ...ـوع آور تمام شده است!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      15 0
      مرعشی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم های بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبود چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و شاخص فلاکت و تورم رکورد زد ؟!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      10 0
      مرعشی خود بهتر میداند که در دوران هاشمی رفسنجانی به قدری اوضاع اقتصادی مردم خراب بود که در شهرهای مشهد و قزوین و چهاردانگه اعتراضاتی صورت گرفت و عده ای بیگناه کُشته شدند.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      9 0
      افساد طلبان برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند حالا میگن تحمل مردم تمام شده است !!!
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      9 0
      لیبرال های دست پرورده هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مرعشی بهتر است سکوت کند.
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 0
      سلام - - موضع خود را در برابر كفّار با صراحت اعلام كنيد. «قل» - يكتا پرستى برجسته ترين سخن انبياست. «قل اللّه اعبد» - انبيا فرامين الهى را با جان و دل اجرا مى كردند. (در چند آيه ى قبل خوانديم: «إنّى اُمرتُ ان اعبد اللّه مخلصاً» و در اين آيه مى فرمايد: «قل اللّه اعبد مخلصاً») - از ابتداى اين سوره تاكنون 4 بار از اخلاص سخن به ميان آمده و اين به خاطر آن است كه در طول تاريخ بزرگ ترين آفت براى دين، اضافه شدن خرافات و سليقه ها و تحريف ها بوده است. «مخلصاً له دينى» - در اجراى قوانين دينى، از پذيرفتن هر گونه تغيير و تحوّل و تسليم شدن در برابر سليقه هاى ديگران خوددارى كنيم. «مخلصاً له دينى» - در شيوه ى تبليغ، گاهى تهديد و قهر لازم است. «فاعبدوا ما شئتم» (چنانكه در جاى ديگر مى فرمايد: «اعملوا ما شئتم»(14) هرگونه مى خواهيد عمل كنيد.)
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 0
      سلام - - آفرينش انسان از آبى بى مقدار، هم نشانه عظمت و قدرت الهى است و هم دليلى بر معاد و آفرينش دوباره انسان. «ألم نخلقكم من ماء مهين»
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 0
      حزب کارگزاران توسط اکبر رفسنجانی تشکیل شد
  • سید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    13 0
    روزگاری بعضی از هم اندیشان مرعشی به وی نصیحت کرده بودند که خوب است شما به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      11 0
      درود بر دکتر محمود احمدی‌نژاد در تابستان ۸۴ این فرد را با کتک از سازمان میراث فرهنگی بیرون انداخت!!!
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      9 0
      و دارایی اش هم مال خودش نیست و با رانت و پارتی بازی بهش رسیدن!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    18 0
    زمان فامیل عزیزتان جناب هاشمی که جامعه نه رکود که خفقان داشت و صدا وسیما با دو شبکه دائم در حال تبلیغ دولت فخیمه ایشان بود و مردم در حال له شدن زیر چرخ سازندگی که شما سوارش بودید بودند از این افاضات نمیفرمودید!!!!!نا گهان آزادی خواه و دغدغه مند مردم شدید!!!!!؟
  • غنی م ص IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    مشرق عزیز ملت ایران آنقدر روشن فکرهستند که گوش به حرف ناحق ندهند
  • کاتب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    9 8
    دولت عوض شده و داره یه کارهایی می‌کنه و آن امید هم به جامعه تزریق شده، مجلس توی این مدتی که سر کار بود قوانین خیلی خوبی تصویب کرد و هزاران اتفاق خوب قراره مثلاً بیفته، اما کو نتیجه، چی عاید مردم شد
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      7 0
      امان از حامیان اصلاح طلبان ..ـوع آور که پوستین عوض کرده اند و در لباس میش دلسوز مردم شده اند!!!
  • KR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 1
    الان اگر شما انعکاس نمی دادید، چند نفر از موضع گرامی مقدم و تشویقش به تظاهرات خیابانی اطلاع داشتند ؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    هر کس باندازه عقلش حرف میز نه نه باندازه پول جیبش که اونم مال خودتون نیست پول بیت المال مسلمین است در دست از خدابیخبر جمع کن پول حرام راه حرام . نوکرای صیونیسم .
  • کاتب IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 3
    اینکه صبح تا شب وقت بذارید برای مزخرفات این قوم چه فرقی با اونا داریم ، جناح چپ هم کار نکرد و تمام وقت مشغول بهانه گیری یا کوبیدن اصول گرایان بود، اینکه نشد، مشرق جان یکاری کنید، از کارشناسان و اهل فن دعوت کنید راهکار بدید، کار جهادی بخواهید از دولت، اینکه دولت جناب رییسی و مجلس به سری قوانین خوب تدوین کنن و اجرا نشه چه فایده، بابا یکی بداد مردم برسه، اون قسمت حرفهای مرعشی که اکثر مردم درگیر معاش روزانه شدن و اهمیتی به سیاست نمی‌دن حرف حقی ست که اززبان اهل باطل در اومده، مشرق رویه رو عوض کن برادر. شما وقت گرانبهای خودتون رو بذارید برای کمک به دولت نه نقد یه سری نادان
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 2
    آقای محترم مردم ما نجیب هستند و خیلی صبر کرده اند این مسئولان هستند که با کارهای اشتباه خود باعث اعتراضات خیابانی شده اند
  • ایرانی اصیل IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    این ورشکستگان سیاس و مزدوران و واقعا بی هویت که کاملا سینه چاک شیطان و صهیونیست جهانی و حتی کاملا مزدور وهابی های تکفیری هستند دقیقا می دانند و بداند که ارزوی شیطانی شان به گور مبتلا خواهد شد
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 5
    مگر دولت و مجلس و قوه قضاییه دست شما نیست مگر نگفتید ناکارآمدی ها از بی عرضگی مسئولان است پس چرا از فتنه اقتصادی می ترسید؟
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 0
      خراب کاری های 8 سال گذشته را نمیتوان در مدت 100 روز جمع کرد.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 2
      اگر خراب کاری های دولت گذشته را نمی توانید جمع کنید چرا وعده دادید؟
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      1 0
      آقای رئیسی هرگز وعده 100 روزه نداد.
    • محمدایوب IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 0
      12/54اخه وقتی سنگ دست دیوانه ونادان وابزار دشمن است باید ازشیشه مواظبت کرد درست است شیشه داریم بشکند می اندازیم ولی نباید دست روی دست گذاشت تا آن دیوانه واحمقها هر چه میخواهند بکنند و بگویند
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    7 0
    کشوری که سرمایه داران نوکیسه ای چون شما آقای مرعشی بیش از 30 سال در آن حکومت کرده و آنرا چاپیده اند بهتر از این نمیشه،
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    7 0
    بسم الله الرحمن الرحیم انقلابهای رنگی را دیدیم که چطور تبلیغات مدهوش کننده غرب و پشتیبانی سخت اتفاق افتادند . درایران مهم است که اصلاح‌طلبان بدانند در أمریکاهم اگر تبلیغ به خیابان رفتن را مردم ببینند که بخشی از بدنه نظام آمریکا هم حمایت کنند خیابانها غرق در خون میشد و دیدیم که هواداران ترامپ چگونه کنگره آمریکا را با سلاح بدست گرفتند واگر تمام سیاستمداران آمریکا وچین روسیه نبودند ترامپ که دوردومش شروع میشد جنگ داخلی حتما اتفاق می افتاد . حالا درایران اگر برنامه اصلاح‌طلبان ادامه یابد حتما آمریکا و اروپا عربستان و اسراییل باپول وسلاح ایران رابه آتش میکشند واین دقیقا خیانت به کشور است و حکم خیانتی که بازهم آمریکا را حاکم واقعی ایران کنند اعدام است و البته اصلاح‌طلبان بجای کمک به کشور به رذالت میپردازند . معلوم است که اعتراضات باید در قالب صنفی باشد واین بهترین نوع اعتراض وطلب درکشوراست که نمونه آن تجمع قانونی کشاورزان در اصفهان بود
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    خوب اگه با دلالان و عاملان این نابسامانیها برخورد شدید نشه زمینه برای چنین روباهانی ایجاد میشه تا مردم را تحریک کنند.
  • خسرو IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 1
    با عرض سلام، من نمی فهمم که چرا برخی روزنامه ها چون مشرق نیوز و تسنیم، لیبرال ها و نئولیبرال ها را "چپ" می نامند. اینها راست هستند. هر نیروی سیاسی غربگرا "راستگرا" محسوب می شود. بر پایه نامگذاری شما، دولت جنایتکار امریکا و متحدانش "چپ" تلقی می شوند. "چپ" به نیروی عدالتخواه (به خصوص اقتصادی) و ضد امپریالیست/ استکبار گفته می شود! لطفا این ادبیات را تغییر دهید. پیشاپیش سپاسگزارم
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 7
      خیلی بی سوادی . برو چندتا کتاب بخون تا بفهمی چپ یعنی چی؟
  • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 1
    مشرق نیوز؟
  • امیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 0
    جای سوختنهای روی کت مرعشی از گلوله دشمن نیست از ذغال منقله! این جوک نیست یک واقعیته!
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    آقای مرعشی پدر معنویتان که شوهر خواهرتان هم بود صدقه سر او همه شما را از رفسنجان آورد وبه نوایی رساند. انشاالله بزودی افراد وابسته به او هم به تاریخ خواهند رفت میگی نه بیا تو خیابان ببین اسم رفسنجانی وروحانی وخاتمی راببر
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      خدا عذابش بیشتر کند
  • ناصر EC ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    با سلام تورو به خدا به اینا نگید چپ ها.اینا راستگراهای فاشیست قرن بیست یکم هستند.از فاشیسیم هم بدتر.
  • ح نوری US ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    برای این افراد فقط پتک آهنین لازم است یعنی یک بار برای همیشه از شر این ها خلاص شویم اگر بدون تعارف خانواده هزار فامیل را از مسئولیت بیرون کرده و ارکان کشور پاک شود گام دوم به نتیجه مطلوب خواهد رسید
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام - - موضع خود را در برابر كفّار با صراحت اعلام كنيد. «قل» - يكتا پرستى برجسته ترين سخن انبياست. «قل اللّه اعبد» - انبيا فرامين الهى را با جان و دل اجرا مى كردند. (در چند آيه ى قبل خوانديم: «إنّى اُمرتُ ان اعبد اللّه مخلصاً» و در اين آيه مى فرمايد: «قل اللّه اعبد مخلصاً») - از ابتداى اين سوره تاكنون 4 بار از اخلاص سخن به ميان آمده و اين به خاطر آن است كه در طول تاريخ بزرگ ترين آفت براى دين، اضافه شدن خرافات و سليقه ها و تحريف ها بوده است. «مخلصاً له دينى» - در اجراى قوانين دينى، از پذيرفتن هر گونه تغيير و تحوّل و تسليم شدن در برابر سليقه هاى ديگران خوددارى كنيم. «مخلصاً له دينى» - در شيوه ى تبليغ، گاهى تهديد و قهر لازم است. «فاعبدوا ما شئتم» (چنانكه در جاى ديگر مى فرمايد: «اعملوا ما شئتم»(14) هرگونه مى خواهيد عمل كنيد.)
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    4 0
    بلائی که این بان (رفسنجانی ) بر سر مردم و انقلاب وقتی اسلام آورده اند نباید بی مجازات بماند.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 0
    به نظر من مردم باید خسارت این نا بسامان ها را از باند رفسن... و اصلاح طلبان (افساد طلبان )بگیرند اگر حکومت نمی تواند اینها را مجازات کند پس بهتر است خودم مردم این باند مفسد وسائل را از سوراخ هایشان بیرون بکشند و اینها را وادار به پاسخگوی کنند .
  • DE ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    مرعشی کیک دبیر کلی را با کارد "تجمع خیابانی" برید! / یک مرغ غشی بهتر است از این مر شی حداقل روزی یک تخم میگذاره و بعد غش میکنه ولی مر شی تخم نگذاشته دایم به طرف امریکا غش میکنه / اینها کیک حکومتی را بین خود سالهاست تقسیم کرده اند دو قورت و نیمشان تازه باقیست. ادعای مالکیت کل ایران و پادشاهی دارند
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    ننگ
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    چی بگم
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 0
    اکبررفسنجانی تمام شد ولی این مرعشی ول کن مردم نیست .
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      1 0
      ننگ
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 0
    اف بر رفسنجانی و برادر زن (مرعشی)
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 0
    حزب کارگزاران بعد از مردن اکبر رفسنجانی تمام شد
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    مرعشی...
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      از بد بدتر است .
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    مرعشی از همه بد تر است .
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      0 0
      همین مرعشی؟
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    باز این مرعشی
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان مرا یاد داستان ان دوزن که مدعی مادری کودکی را داشتند وکار به قضاوت مولا کشید .امام دستور داد که حال که هیچکدام از مادری ان کودک کوتاه نمی ایند بنابراین کودک را بکشید کار بدین جا که رسید یکی از خانمها که مادر واقعی بود وفراق بچه را بر نابودی او ترجیح داد از ادعا دست برداشت تا کودکش زنده بماند مولا گفت مادر واقعی این کودک همین خانم است که از حق خود برای حفظ کودک دست کشید ود حضرتش برای حفظ اسلام از حقش دست برداشت اما این مفسدین حاضر هستند برای فریب مردم وکسب قدرت به هر کاری دست بزنند ولو نابودی اسلام وانقلاب .خدایا بصیرتی عنایتی کن تا دوستانت را از دشمنانت تمیز داده فریب انان رانخوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس