کد خبر 1310797
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
واکنش چین به تحریم المپیک زمستانی پکن توسط کانادا؛ ادعای ترودو دروغ است!

چین به طور رسمی به تحریم المپیک زمستانی پکن توسط کانادا اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، رسانه رسمی سفارت چین در کانادا به تصمیم این کشور برای تحریم المپیک زمستانی 2022 به میزبانی پکن اعتراض کرد. پیش از کانادا کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس این بازی‌ها را تحریم دیپلماتیک کرده بودند.

در بیانیه سفارت چین آمده است: «هشتم دسامبر (روز گذشته) جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به صورت علنی و به دروغ ادعا کرد که چین حقوق بشر را نقض می‌کند و از این اتهام بی‌اساس به‌عنوان بهانه‌ای برای نفرستادن نمایندگان خود به المپیک زمستانی پکن بهره برد. ضمن اعلام نارضایتی شدید مراتب اعتراض خود را به طرف کانادایی اعلام کردیم. اقدام کانادا خلاف روح المپیک است. کانادا پیش از این میزبان المپیک تابستانی و زمستانی بوده است و باید از ماهیت روح این بازی‌ها آگاه باشد. رویکرد کانادا به طور جدی اصل بی‌طرفی سیاسی در ورزش را که در منشور المپیک آمده است، نقض می‌کند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SY ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    این غربیها به هیچ عرف و قانونی پایبند نیستند هر کار بکنند از نظر خودشان آن کار درست است البته کانادا و استرالیا سگ پاچه خوار آمریکا هستند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    در قرن بیست و یکم و در زمان برگزاری المپیک زمستانی چین، استرالیا و کانادا هنوز مستعمره انگلیس هستند. این نواحی را کشور حساب کردن خطا است. همان بهتر که استعمارگران استرالیا و کانادا در میان ملتهای آزاده دنیا حضور نداشته باشند.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 2
    دروغ نیست عین واقعیته چین هم حقوق بشر رو نقض میکنه هم ازادی ادیان رو نادیده گرفته هم دنیا رو الوده کرده و با تولیدات بی کیفیت جان و مال مردم رو به خطر انداخته
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 0
      برو جمعش کن یانکی، اگه به این حرفها بود که اربابای یانکی آدمکشت و کانادایی هایی که بچه های بومی رو سلاخی کردن و... باید از کرهٔ زمین بندازیم بیرون!! چین و ایران و روسیه و.... هم تو هرکدوم ازون طویله ها مثل آمریکا یا کانادا و.... المپیکی چیزی بود باید تیم بفرسته ولی بگه به خاطر جنایات اینها مقامات سیاسیمون شرکت نمیکنن!!!
  • ho3ein021 IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    کاندا یکی از سنبل های نقض حقوق بشر هست. هر روز یک گور دسته جمعی بومیان توی کانادا پیدا بشه. بعد ادعای حقوق بشر هم داره؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس