نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج برگزار شد

دومین نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی با حضور وزیر امور خارجه و جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان برگزار شد.

به گزارش مشرق، دومین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور معاونین ذی‌ربط وزارتخانه‌های مربوطه و مشارکت وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حجت الاسلام سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه و رئیس ستاد حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده‌کمند، معاون ستادکل نیروهای مسلح و مدیران ارشد نهادهای ذی‌ربط به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه تشکیل شد.

بیشتربخوانید:

امیرعبداللهیان: در مذاکرات جدی هستیم

در این نشست، سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مأموریت‌های شورای عالی ایرانیان در خصوص مدیریت مسائل ایرانیان خارج از کشور را تبیین و تشریح کرد.

در ادامه نیز حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و ضرورت هدفمند نمودن اقدامات و شناخت دقیق موضوعات و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آن‌ها را اولویتی مهم برشمردند.

پس از آن نیز هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و حوزه‌های علمیه، نتیجه جلسات برگزار شده طی دو هفته گذشته و مصوبات کارگروه‌ها را در رابطه با موضوعات مربوط، به منظور توسعه فعالیت‌ها و در جهت رفع نیازمندی‌های ایرانیان خارج از کشور اعلام کردند.

در خاتمه نیز وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدین ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو اشاره و بر اتخاذ راهکارهای واقعی و اقدامات و تصمیمات عملی در جلسه شورای عالی ایرانیان به ریاست رئیس‌جمهور، که به زودی برگزار خواهد شد، تأکید و ابراز امیدواری کرد که گام‌های مناسبی جهت حل مشکلات برداشته شود.

در پایان این نشست نیز، مصوبات پیشنهادی کارگروه‌ها توسط دبیر جلسه قرائت و مقرر شد پیش‌نویس آن پس از بررسی لازم برای طرح در صحن شورای عالی ایرانیان ارسال شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس