تاکید روسای مجالس ایران و الجزایر بر ایجاد گروه‌های دوستی پارلمانی

روسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در دیداری بر ایجاد گروه‌های دوستی پارلمانی و نقش موثر آنها بر روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل اخبار مجلس شورای اسلامی،‌ «محمدباقر قالیباف» در حاشیه شانزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی که میزبانی کشور ترکیه در حال برگزاری است با رییس مجلس الجزایر دیدار کرد.

«ابراهیم بوغالی» رییس مجلس الجزایر در این نشست گفت: پارلمان الجزایر در دوره جدید که از ۶ ماه گذشته کار خود را آغاز کرده به دنبال ایجاد روابط پارلمانی و ایجاد گروه دوستی با مجلس ایران بوده است.

رییس مجلس الجزایر با تاکید بر اینکه ارتقاء روابط پارلمانی، به ارتقاء روابط دو کشور کمک خواهد کرد، افزود: در مساله فلسطین که موضوع اصلی اجلاس اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری‌های اسلامی بود، در تلاشیم همکاری خوبی مابین گروه‌های مختلف فلسطینی ایجاد کنیم و این موضوع می‌تواند به حل مسئله فلسطین کمک کند.

وی با بیان اینکه الجزایر در مساله فلسطین با جمهوری اسلامی ایران همگرایی دیدگاه و فکر مشترک دارد، تصریح کرد: از نظر ما ایران یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است و امیدواریم برای حل مساله فلسطین که یکی از بحران‌های اصلی جهان اسلام است راه‌حلی پیدا کنیم.

بوغالی افزود: الجزایر در مساله عادی‌سازی که برخی کشورهای اسلامی در آن ورود کرده‌اند وارد نمی‌شود. زیرا آن را باعث تضعیف مسئله فلسطین می‌داند و معتقدیم هیچ کمکی به فلسطین نخواهد کرد.

وی ضمن تأکید مجدد بر درخواست ارتقاء روابط پارلمانی با ایران از رییس مجلس شورای اسلامی ایران برای سفر به کشور الجزایر دعوت کرد.

قالیباف: گروه‌های دوستی پارلمانی سطح روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور را ارتقا می‌دهند

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: بین دو ملت ایران و الجزایر اشتراکات و ارتباطات سیاسی و دینی زیادی برقرار است، ما نیز در مجلس شورای اسلامی این آمادگی را داریم تا گروه دوستی پارلمانی دو کشور را ایجاد کنیم. چرا که این گروه می تواند به ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور کمک کند.

قالیباف  به اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام و خیانت برخی کشورها به آرمان فلسطین اشاره کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی هر کجا که حضور دارد جز ناامنی و ایجاد اختلاف بین امت‌های اسلامی و کشورهای منطقه چیز دیگری را به دنبال ندارد.

رییس قوه مقننه با قدردانی از سیاست‌های حکیمانه الجزایر نسبت به مسائلی مانند عراق، سوریه و یمن افزود که  آماده‌ایم ارتباطات پارلمانی بهتر و نزدیک‌تری را با الجزایر داشته باشیم.

به گزارش مشرق،‌ شانزدهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) به میزبانی شهر استانبول کشور ترکیه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    3 0
    احسنت
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 3
    ایران والجزایر به همراه ترکیه و پاکستان و مالزی واندونزی باید واحد پولی مشترک تشکیل دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس