شورای شهر سابق درباره مترو مرتکب یک کوتاهی تاریخی شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: ما دنبال این هستیم تا به جای اینکه وقتمان را صرف حاشیه‌هایی بکنیم که اعضای سابق شورای شهر می‌خواهند برای ما بسازند وقت خودمان را به موضوعات مفید اختصاص دهیم.

به گزارش مشرق، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درخصوص این گمانه که برون سپاری تبلیغات در مترو به عاملی برای بروز مشکلات مالی در این مجموعه تبدیل شده گفت: من این نکته را می‌پذیرم که اگر امتیاز تبلیغات در فضای ایستگاه‌های مترو در اختیار خود شرکت مترو باشد می‌تواند اتفاقات بهتری بیفتد. البته به شرط اینکه یک تیم حرفه‌ای و تخصصی در مترو مستقر بشود و این تیم بر زیر و بم کار اشراف داشته باشد. با این وجود ما برای زنجیره تکمیل ارزش به داشتن همسویی با سازمان زیباسازی شهر نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

زالی: مترو به واگن‌های بیشتر نیاز دارد

وی در واکنش به اینکه برخی اعضای سابق شورای شهر تهران تعلل مسوولان مترو را عامل استفاده ناکافی و نامطلوب از ظرفیت مترو برای تبلیغات می‌دانستند گفت: ما با مسوولان شهری سابق کاری نداریم. اما بعضی از کسانی که در دوره کنونی شورای شهر حضور دارند حداقل ده سال حمل و نقل شهری را در دست داشته اند؛ بنابراین این دوستان هم با ظرفیت‌های این مجموعه آشنایی دارند و هم از دغدغه‌های موجود اطلاع دارند و حوزه‌های اجرا را درک می‌کنند؛ بنابراین این دوستان از مسائل و مشکلاتی که ما در این حوزه داریم اطلاع دارند. اما درباره دوره گذشته شورای شهر تهران من تصور می‌کنم به جای جنبه فنی و تخصصی تا حدودی جنبه سیاسی حاکم بوده است.

مدیرعامل متروی تهران یادآور شد: معمولا در ساحت سیاسی افراد سعی می‌کنند مشکلات را به گردن هم بیندازند. وظیفه اعضای شورای شهر سیاست گذاری و حمایت از بخش‌های اجرایی مخصوصا در زمینه کمک‌های عمده‌ای نظیر نوسازی ناوگان حمل و نقل یا خریدهای بزرگ است. این موارد از اساس جزو وظایف مترو نیست. در مورد این موضوعات شورای شهر باید مبادرت به تامین منابع بکند و اقدامات بالادستی مربوط به آن را انجام بدهد. اما اعضای دوره گذشته شورای شهر در این حوزه متاسفانه یک کوتاهی بسیار بزرگ و تاریخی را مرتکب شده اند. البته الان من نمی‌خواهم مشکلات را به گردن دیگران بیندازم. چون این باعث می‌شود تا ما خدای نکرده از آن رسالت اصلی خودمان خارج بشویم و دنبال مسائل دیگری بیفتیم. آن چیزی که امروز باید در عمل اتفاق بیفتد این است که ما باید مشکلات را حل بکنیم و سطح رضایت مندی مردم افزایش پیدا بکند. هرچند که تحقق این اهداف نیازمند یک فرصت زمانی مشخصی است. یعنی الان برای خرید بعضی از قطعات مورد نیاز اگر همه شرایط از جمله اعتبارات مالی آماده باشد و هیچ مشکل ارزی و تحریمی هم نداشته باشیم حداقل شش ماه این کار زمانبر خواهد بود.

شایسته اصل اضافه کرد: برای خریدهای بزرگ هم این زمانبر بودن می‌تواند به مراتب بیشتر باشد. ما دنبال این هستیم تا به جای اینکه وقتمان را صرف حاشیه‌هایی بکنیم که اعضای سابق شورای شهر می‌خواهند برای ما بسازند وقت خودمان را به موضوعات موثر و مفیدی که می‌تواند طعم خدمت را به شهروندان بچشاند اختصاص دهیم و مراقبت بکنیم که وارد حاشیه‌ها نشویم. ولی اساسا من چنان ادعاهایی را نمی‌پذیرم و فکر می‌کنم که اعضای سابق شورای شهر تهران در وظیفه‌ای که داشته اند اهمال و کوتاهی کرده اند و نهادهایی که مرتبط با این حیطه‌ها هستند باید عملکردها را مورد ارزیابی قرار بدهند. اما همه این موارد را تاریخ قضاوت خواهد کرد.

مدیرعامل متروی تهران اذعان داشت: اینکه ما مشکلات را به گردن کارکنان فنی مترو بیندازیم که بخش مظلوم مترو هستند اصلا کار صحیحی نیست. فرقی هم نمی‌کند که قضیه مربوط به چه دوره‌ای باشد. بچه‌های مترو نیروهای توانمند و متخصصی هستند که سال هاست در این خطوط مشغول کار هستند. الان در سطح کشور وقتی متروی دیگر شهرهای بزرگ به مشکل بر می‌خورند یا حتی از دیگر کشورها هم ما این درخواست را داریم که نیروهای متروی تهران به آن‌ها خدمات فنی و مهندسی بدهند و درواقع ما در جایگاهی هستیم که به دیگر کشورها فناوری صادر بکنیم. این سطح تجربه‌ای که نیروهای متروی تهران دارند برای ما مفهوم و مشهود است. اما اینکه اعضای سابق شورای شهر به لحاظ حمایت مادی و معنوی نتوانسته اند وظیفه خودشان را انجام بدهند و بعد بخواهند این را به حساب دیگران بگذارند برای من پذیرفته نیست و به هیچ وجه آن را قبول نمی‌کنم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    به عوضش شهردار روزهای سه شنبه دوچرخه سواری می کرد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس