کد خبر 1311748
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
ابراهیمی: شرایط فعلی پرسپولیس مانند دوره من و پروین شده/ فدراسیون و وزارت از آوردن VAR عاجز هستند

مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: وضعیت فعلی پرسپولیس مانند دوره علی پروین شده است.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی درباره توقف تیم فوتبال پرسپولیس مقابل هوادار در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: برای وضعیتی که در فوتبال ایران به ویژه تیم‌های بزرگ آن پیش آمده به هیچ وجه مربیان را مقصر نمی‌دانم. وقتی خودمان در پرسپولیس بودیم پس از ۴-۳ قهرمانی که بین سال‌های ۷۷ تا ۸۲ به همراه علی پروین برای این تیم آوردیم همین حالت گریبانگیر پرسپولیس شد و تیم به دلیل برخی مسائل که مهم‌ترین آن مباحث مالی بود دچار افت شد. آن زمان گفتند دلیل این موضوع بی‌عرضگی مربیان است اما در واقعیت اینگونه نبود.

وی ادامه داد: در آن زمان قرارداد بازیکنان و کادرفنی به شکل عجیبی بالا رفت. مثلا  بازیکنی که ۱۰۰ میلیون تومان می‌گرفت، ناگهان ۱۸۰ میلیون شد یا قرارداد منِ مربی از ۲۰ میلیون به ۷۰-۸۰ میلیون رسید که فقط مقداری از آن را پرداخت کردند. پس از جدایی ما هم مربیانی مثل اشمیت، زوبل، آری هان و دنیزلی را آوردند که هیچ کدام نتوانستند پرسپولیس را به قهرمانی برسانند اما با آمدن افشین قطبی در زمان مدیریت حبیب کاشانی تیم سر و سامانی گرفت و بار دیگر قهرمان شد. هرچند پس از یک سال بار دیگر این شرایط تکرار شد تا در این ۶-۵ سال برانکو و گل‌محمدی موفق به کسب قهرمانی‌های متوالی شدند. پرسپولیس و استقلال از لحاظ مادی، روحی و روانی مشکلات زیادی دارند اما خود مربیان باید این مسائل را رو کرده و درباره‌ اش صحبت کنند.

بیشتر بخوانید:

صدای توریست‌های پرسپولیس در آمد

مربی پیشین پرسپولیس عنوان کرد: باید این واقعیت را قبول کنیم که شاید بازیکنان پرسپولیس هم پس از کسب پنج قهرمانی انگیزه خود را از دست داده باشند اما بازیکنان و مربیان هر تیمی مقابل پرسپولیس و استقلال قرار می‌گیرند به دلیل اینکه می‌دانند فقط این بازی‌شان در کل دنیا پخش می‌شود، انگیزه فوق‌العاده‌ای دارند و با روحیه بالاتری می خواهند خودشان را نشان بدهند. هرچند پرسپولیس مقابل تیم انتهای جدولی هوادار متوقف شد اما هنوز نمی‌توان عملکرد تیم‌ها را قضاوت کرد و گفت کدام تیم امسال قهرمان می‌شود. در نیم فصل دوم خیلی از مسائل تغییر می‌کند.

ابراهیمی اضافه کرد: در فوتبالی که خیلی از پدیده‌هایش به دلیل رخنه دلال‌ها از بین می‌روند، بازیکنانی در تیم‌های بزرگ می‌بینیم که در حد این تیم‌ها نیستند.  الان اگر لژیونرها را کنار بگذاریم، فوتبال ایران ستاره دیگری ندارد. سازندگی که در تیم‌هایی مثل راه‌آهن، برق تهران، بانک ملی، هما و ... می‌دیدیم از بین رفته و مربیان مجبورند از نفراتی استفاده کنند که هیچ‌وقت لقمه لذیذی برای تیم نمی‌شوند. ۴۰ سال قبل ستارگانی مثل پنجعلی، برادران بیانی، قلعه‌نویی، نعلچگر، فریبا و ... از زمین خاکی خود را به فوتبال ایران معرفی کردند اما بازیکنان فعلی نمی‌توانند بازی‌های قشنگی برگزار کنند. شاید اکنون اگر سریال ببینیم بهتر از تماشای فوتبال ایران باشد اما مجبوریم بازی‌ها را ببینیم.

وی با اشاره به اشتباهات داوری در بازی‌های اخیر لیگ برتر توضیح داد: حق پرسپولیس مقابل هوادار به دلیل اشتباه داوری ضایع شد. فدراسیون فوتبال  و وزارت ورزش از آوردن VAR عاجز هستند و هر بازی اشتباهات داوری زیادی می‌بینیم.  برخلاف ایران تمام کشورهای عربی و حتی کشورهای درجه دو آسیا چنین سیستمی دارند. اگر VAR داشتیم دیگر حرفی درباره نظر داور باقی نمی‌ماند. در هر بازی می‌بینیم کل نیمکت‌ نشین‌ها در کنار زمین اعتراض می‌کنند و سرمربی، مربی، مربی دروازه‌بانان، بازیکن ذخیره و مدیر تیم کارت زرد می‌گیرد. ما هر شب فوتبال خارجی هم می‌بینیم که در آن اشتباه داور با VAR مشخص می‌شود اما فوتبال ایران با نداشتن این سیستم نا به سامان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس