کد خبر 1312001
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
وقفه‌ای مرگبار در لیگ برتر والیبال/ سیرجان بلای جان می‌شود؟

تیم والیبال فولاد سیرجان با قبول دو شکست به کار خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان خاتمه داد.

به گزارش مشرق، پس از کش و قوس‌های فراوان تیم والیبال فولاد سیرجان راهی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شد و با قبول دو شکست به کار خود در این دوره از رقابت‌ها خاتمه داد. مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با حضور ۶ تیم در دو گروه پیگیری شد و تیم فولاد سیرجان ایرانیان در نخستین مسابقه خود در گروه B به مصاف سادا کروزیرو رفت.

سادا کروزیرو تاکنون شش بار در مسابقات باشگاه‌های مردان جهان روی سکو رفته است که در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورده است. شاگردان سعید رضایی نماینده ایران در این مسابقه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۶ مغلوب شدند تا سادا کروزیرو با سه امتیاز صدرنشین گروه شود.

فولاد سیرجان ایران به‌عنوان نماینده قاره آسیا در دومین بازی خود در مرحله مقدماتی مقابل ترنتینو (ایتالیا) قرار گرفت و بازهم با نتیجه ۳ بر صفر و ثبت امتیازهای (۲۵ بر ۱۸)، (۲۵ بر ۲۲) و (۲۵ بر ۱۹) مغلوب شد. به این ترتیب صعود تیم‌های سادا کروزیرو (برزیل) و ترنتینو (ایتالیا) به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قطعی شد و نماینده ایران نیز با قرار گرفتن در رده سوم گروه، از صعود به مرحله دوم رقابت‌ها بازماند.

تیم ترنتینو سابقه پنج قهرمانی در باشگاه‌های مردان جهان دارد. سه قهرمانی در سری A ایتالیا و سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانی در سوپر جام ایتالیا و سه قهرمانی در جام حذفی ایتالیا از دیگر افتخارات ترنتینو یکی از سرشناس‌ترین تیم‌های باشگاهی جهان است.

سادا کروزیرو (برزیل)، فولاد سیرجان ایرانیان (ایران)، لوبه (ایتالیا)، ترنتینو (ایتالیا)، یوپی‌سی‌ان (آرژانتین) فون ویک تاباته (برزیل)، ۶ تیم حاضر درمسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان بودند که نمایندگان ایتالیا و برزیل به جمع چهار تیم برتر راه یافتند.

بیشتر بخوانید:

صحبت‌های جنجالی ملی پوش سابق والیبال

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان با دو دیدار در شهر بتیم برزیل پیگیری شد. در نخستین دیدار این مرحله تیم‌های لوبه و ترنتینو از ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند و لوبه موفق به شکست سه بر دو ترنتینو شد و به عنوان نخستین فینالیست این رقابت‌ها معرفی شد. ترنتینو در ست‌های دوم و سوم ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ حریف خود را شکست داد، اما در سه ست اول، چهارم و پنجم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۱ بر ۱۹ نتیجه را به لوبه واگذار کرد تا به دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها راه یابد.

در دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی نمایندگان برزیل به مصاف هم رفتند و سادا کروزیرو سه بر یک فون ویک‌تاباته را شکست داد و حریف لوبه در دیدار نهایی شد. سادا در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ مغلوب شد، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۶ فون ویک‌تاباته را شکست داد و فینالیست شد.

تیم فولاد سیرجان ایرانیان که به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت‌ها شرکت کرده بود پس از پذیرش دو شکست در مرحله مقدماتی برابر سادا کروزیرو و ترنتینو با کسب مقام ششمی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. تیم یوپی‌سی‌ان (آرژانتین) نیز در جایگاه پنجم قرار گرفت.

حضور سیرجانی‌ها در جام باشگاه‌های جهان موجب تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر باشگاه‌های کشور شد؛ تعطیلی که به مذاق بسیاری از مربیان داخلی خوش نیامد. برخی از آنها اعتقاد داشتند که سیرجان باید با بازیکنان خودش راهی این پیکارها می‌شد و تنها مسابقات این تیم به تعویق می‌افتاد. با توجه به اینکه بازی‌های سال جاری بسیار فشرده در حال برگزاری است این وقفه مرگبار می‌تواند کار را برای تمام تیم‌ها سخت‌تر کند.

محمدرضا شریف‌پور، مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان پیش از حضور در این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پیش بینی‌اش از مسابقات جام باشگاه‌های جهان، عنوان کرده بود «به هر حال بهترین‌های جهان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند. ما هم به دنبال حفظ اعتبار و آبروی والیبال ایران هستیم. بی‌هدف وارد مسابقات نمی‌شویم و قطعاً بازیکنان با غیرت خواهد جنگید. در نهایت هرچه تقدیرمان باشد، شاکر خدا خواهیم بود. باید ببینیم قسمت‌مان چیست.»

به نظر می‌رسد قسمت سیرجانی‌ها قبول دو شکست و ثبت یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ والیبال ایران در این مسابقات بود. پیش از این خاتم اردکان هم از جمله تیم‌هایی بود که عملکرد ضعیفی در این پیکارها داشت. به گفته کارشناسان تصمیمی که سیرجانی‌ها گرفتند می‌تواند بلای جان لیگ برتر و در نهایت تیم ملی والیبال کشورمان باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    نمیدانیم تیم فولادسیرجان با اون آمادگی نصفه نیمه وشایدهم کمترچرا دراین مسابقات شرکت کرد.اونا آماده که نبودن بماند و.....درمسابقه اول یا دوم دریک گیم ۸هیچ ازرقیب عقب افتادن ودرمسابقه دیگردریک گیم دیگرمن شمردم ۸سرویس خراب کردندیا اوت زدندویا به تور..خوب این یعنی چه..بابا آسیا اگرقهرمان شدندآسیا کدام تیم خوب را داردوگرنه همونجا هم بهترین بازیکن های ما مثل میلادعبادی ویا اسماعیل مسافرو...ساده ترین سرویس ها را به اوت میزدن..وتازه مسابقه آخردرمقابل ژاپن که مثلا تیمش نسبتا خوب است با اینکه دویاراصلی اش را دراختیارنداشت .در،،ست پایانی باکمک ویدیویی امتیازآخررا گرفتن .تیمی که زمانی بهترین تیم ها، برزیل ایتالیا وآمریکا را میبرده ویابا اختلاف یک ست می باخته .اونوقت برای گرفتن یک امتیازدرمقابل ژاپن منتظرنتیجه ویدیوچک میماندودرضمن چقدرخوشحالی کردند.وچقدرگریه جلوی چشم اونهمه ژاپنی..بردن ژاپن که نبایدبرای ما جذابیت باشدما زمانی با تیم دوم درمسابقات آسیایی شرکت میکردیم وکسرمون میکرد با تیم اول بریم شرکت کنیم..آقای رییس فدراسیون و روسای دست اندرکارانشاالله این موضوعات را جدی بگیرند.وفکری اساسی کنندوسرمربی بیاورند .سرسخت وتوی کارش حرفه ای تا دوباره ایران را به روزهای اوج خودش برساند.انشاالله به امیداون روزها..وتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس