رئیس دیوان عالی کشور: پرونده بانک مرکزی به شعبه دیگری اعاده می‌شود

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برنامه محوری یکی از فرصت‌های پیش روی لایحه ۱۴۰۱ است، گفت: نتیجه‌گرا و نظارت پذیر بودن از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش مشرق، هادی قوامی، در برنامه "تیتر امشب" با بیان اینکه اساسی‌ترین، فنی‌ترین و مهم‌ترین مرحله بودجه‌ریزی؛ تهیه، تنظیم و پیشنهاد لایحه بودجه است، گفت: دولت سیزدهم در ارائه نخستین بودجه خود تلاش کرده است اصلاح ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۱ را انجام دهد. 

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در بودجه‌های سال‌های گذشته وجود داشت، نمایندگان در مسیر تغییر رویکرد بودجه به دولت کمک کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برنامه محوری یکی از فرصت‌های پیش روی لایحه ۱۴۰۱ است، گفت: نتیجه‌گرا و نظارت پذیر بودن از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

قوامی بیان کرد: با کنترل رشد هزینه‌ها، نرخ تورم کنترل می‌شود و توان خرید مردم را افزایش می‌یابد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استقراض نکردن ار بانک مرکزی، بودجه بدون کسری و کنترل هزینه های جاری، کنترل اضافه برداشت بانک‌های از بانک مرکزی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

وحید شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی هم گفت: باید تلاش کرد نظام بودجه‌ریزی برنامه‌محور، عملیاتی و هدفمند شود و نظام بودجه‌ریزی با حداقل کسری تنظیم شود.

وی افزود: شفافیت، انضباط مالی، کاهش کسری بودجه از کارهای انقلابی در بودجه ریزی است و با توجه به منتشر شدن اعداد غیر رسمی در سال آینده کسری بودجه حداقلی را شاهد خواهیم بود.

شقاقی با تأکید بر اینکه هدفمند و برنامه محور نبودن در بودجه‌ریزی از اصلی‌ترین مباحث سال‌های گذشته بوده است، گفت: در دهه گذشته نتوانستیم از نظام بودجه‌ریزی برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری استفاده کنیم. میانگین رشد اقتصادی دهه ۹۰، صفر درصد و میانگین رشد انباشت سرمایه منهای ۴.۵ درصد شد.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: از سه سال گذشته اقتصاد ایران وارد مرحله فرسایش شده یعنی رشد هزینه‌های جبران استهلاک بیشتر از رشد سرمایه‌گذاری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    اشک تمساح اصلاح طلبان وطن فروش که بانیان تورم موجود هستند درست ولی انصافا با این تورم ۵۰ تا ۶۰ درصدی افزایش حقوق ۷ درصدی خیلی ناچیز است و حقوق های زیر ۱۵ میلیون که اقساط هم دارند و بیشترشان مستاجر هستند سال خیلی سختی خواهند داشت از الان برنج ایرانی درجه یک شده ۸۰ تومن و در قیمت بقیه برنج ها و اقلام اثر خواهد کرد مجلس باید کاری کند برای حقوقها تا کارمندان و بازنشستگان در بازار دنبال شغل دوم نکردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس