کرملین: لفاظی‌های آمریکا کمکی به کاهش تنش با روسیه نمی‌کند

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد که لفاظی‌های جنگ طلبانه آمریکا کمکی به کاهش تنش در مناسبات بین مسکو و واشنگتن نمی کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: ما در هفته های گذشته لفاظی های تهاجمی بسیاری از طرف آمریکا شنیده ایم. متاسفانه، این لفاظی ها کاهش تنش را تسهیل نمی کند.

به تازگی، ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا ویدئوکنفرانسی برگزار کردند که در برگیرنده دو ساعت مذاکرات دوطرفه بود.

اوضاع پیرامون اوکراین، موضوع غالب این مذاکرات بود، ضمن اینکه دو طرف همچنین در مورد مناسبات دوجانبه، امنیت سایبری و توافق هسته ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.

پوتین در گفت و گو با همتای آمریکایی خود گفت که مایل است شخصا با وی دیدار کند.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سخنان همتای آمریکایی اش مبنی بر ابراز تاسف از اینکه این دو یکدیگر را در اجلاس گروه ۲۰ در شهر رم ایتالیا ملاقات نکردند، اعلام کرد: قطعا به طور شخصی ملاقات خواهیم کرد، من واقعا این را دوست می دارم.

بایدن و پوتین روز سه شنبه در دیداری مجازی درباره همکاری مشترک در ارتباط با مسائل منطقه ای گفت و گو کردند. رئیس جمهوری آمریکا تماسی ویدیویی با همتای روس‌اش داشت تا در مورد طیف وسیعی از موضوعات در دستور کار ایالات متحده و روسیه گفت و گو کند.

مساله اوکراین به موضوع تنش غرب با روسیه تبدیل شده است. بایدن به همتای روس خود گفته است که مسکو در صورت حمله احتمالی به اوکراین با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد و بهای وحشتناکی خواهد پرداخت.

روسیه با رد اتهامات مبنی بر اینکه مسکو در حال آمادگی برای حمله به اوکراین است، اعلام کرده که این کشور حق دارد نیروهای خود را در داخل خاک روسیه مستقر کند. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه همچنین ناتو را متهم به تلاش برای حمله به روسیه کرده است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس