کد خبر 1312535
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
لایحه بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اقدامات خوبی را در جهت اصلاح ساختار بودجه انجام داده و به دنبال آن است که با کاهش انتشار اوراق، بدهی‌ها را کاهش دهد. 

به گزارش مشرق، مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: ما از اراده دولت و تلاش آنان برای تدوین بودجه انقباضی که آثار تورمی کمتری در کشور داشته باشد، مطلع هستیم.

بیشتر بخوانید:

لایحه بودجه ۱۴۰۱ به روایت آمار

وی بیان کرد: مطابق با بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده، درآمد نفتی نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده و میزان مالیات هم حدودا ۷۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم نمی‌خواهد اوراق مشارکت منتشر کند، چرا که انتشار اوراق مدام به بدهی‌های دولت اضافه می‌کند و دولت به دنبال آن است که این بدهی‌ها را کاهش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق کارکنان که دولت به طور متوسط آن را ۱۰ درصد در نظر گرفته است، گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه چند سال ریاضت اقتصادی داشته باشیم تا به یک ریل درستی در اقتصاد برسیم. البته دولت باید بتواند مردم و مجلس را راضی کند که سیاست‌های انقباضی و ریاضتی در نهایت منجر به نتایج خوبی خواهد شد و ما در دو یا سه سال آینده آثار آن را می‌بینیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح ساختار بودجه را مورد توجه قرار داده یا خیر، گفت: دولت اقدامات خوبی در جهت اصلاح ساختار بودجه انجام داده که فعلاً در حد تئوری و روی کاغذ است و و دولت باید روی اجرای آن دقت زیادی کند که مسئله‌ای بسیار مهم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 1
    عوارض خروج از کشور 5 میلیون شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه یه دانشجو میخواد بره خارج درس بخونه باید اون دقیقه اخر هم پاتون را بزراید گلوش؟
    • سالومه IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      آب و دونشو تو این کشور بهش دادن بهرشو کشور دیگه میخواد ببره؟!هیچ کجای دنیا هم بگردی اینطور نیست! البته 5 میلیون برای این افراد پول خردم هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس