کد خبر 1312549
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۷۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که رشد قیمت های مصرف کننده در آمریکا موجب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و سرمایه گذاران در انتظار نشست بانک های مرکزی مهم جهان از جمله فدرال رزرو در هفته جاری هستند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۷۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۷۸۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

آمارها نشان می دهد قیمت های مصرف کننده در آمریکا طی ماه نوامبر باز هم بالاتر رفته و هزینه خرید کالا و خدمات به دلیل اختلال های ایجاد شده در زنجیره های عرضه شاهد رشد بوده است. این موضوع سبب شده تا بیشترین رشد سالانه قیمت ها در آمریکا از سال ۱۹۸۲ میلادی تاکنون به ثبت برسد.

شاخص ارزش دلار در ابتدای هفته جاری و با توجه به در پیش بودن نشست های بانک های مرکزی نوسان خاصی را شاهد نبوده است. انتظار می رود فدرال رزرو در نشست این هفته سیگنالی مبنی بر سرعت گرفتن انقباضی شدن سیاست پولی به بازار ارسال کند و زودتر از آنچه تصور می شد نرخ بهره را بالا ببرد.

بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن هم قرار است در نشست های این هفته خود سیاست های پولی شان را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

کاهش اقدامات محرک مالی و افزایش نرخ بهره سبب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

بر اساس نظرسنجی به عمل آمده از اقتصاددانان، انتظار می رود بانک مرکزی اروپا میزان خرید ماهانه اوراق قرضه خود را به نصف کاهش دهد.
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس