کد خبر 1312723
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
ایکس 22 پرو بهتر است یا رنو کپچر؟

کراس اوورهای جمع و جور از جایگاه مناسبی در بازار خودرو جهانی برخوردار اند.

به گزارش مشرق، در چند سال اخیر، بازار ایران هم به پیروی از موج کراس اوور سواری، روی خوشی به این کلاس از خودروها نشان داده است. به این ترتیب، بسیاری از خودروسازان وارد این سگمنت شدند و محصولات پر فروشی را روانه بازار کردند. ام وی ام ایکس ۲۲ یکی از خودروهایی بود که در کنار رقبای اروپایی و آسیایی وارد بازار شد و توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

پس از تجربه فروش موفق نسل اول ام وی ام ایکس ۲۲، اکنون نوبت به نسل جدید آن رسیده تا خود نمایی کند. ایکس ۲۲ پرو در مقایسه با رقبا برتری های زیادی دارد. یکی از رقبای مهم این خودرو، رنو کپچر است که همچون ایکس ۲۲ در کلاس کراس اوورهای کوچک جای می گیرد. این دو خودرو هر چند از لحاظ قیمتی فاصله زیادی با یکدیگر دارند، اما نکته قابل توجه اینجاست که ایکس ۲۲ پرو با وجود قیمت پایین تر از رنو کپچر، از مزیت های زیادی نسبت به آن برخوردار است.

مقایسه طراحی ایکس ۲۲ پرو و رنو کپچر

اولین فاکتور در مواجهه با یک خودرو، طراحی ظاهری آن است. جایی که ایکس ۲۲ پرو نسبت به رقبا، بسیار جذاب ظاهر شده است. نقطه قوت ظاهر ایکس ۲۲ پرو را طراحی نمای جلویی آن باید دانست. جایی که محصول جدید مدیران خودرو از ترند روز طراحی پیروی می کند. سبک طراحی چراغ ها و جلو پنجره ایکس ۲۲ پرو کاملا جوان پسندانه است و چهره ای خشن و متفاوت به این خودرو می دهد. در آن طرف، رنو کپچر هم ظاهر جذابی دارد، اما به اندازه ایکس ۲۲ پرو مدرن به نظر نمی آید.

در طراحی داخلی، رنو کپچر فضایی اسپرت و زیبا در اختیار سرنشینان می گذارد. ایکس ۲۲ پرو هم در داخل کابین به کلی تغییر کرده و داشبورد آن به شکل راننده محور طراحی شده است. برتری ایکس ۲۲ پرو را در این بخش، نمایشگر چند رسانه ای بزرگتر آن باید دانست که رفاه بیشتر را برای سرنشینان به همراه می آورد. غربیلک فرمان ایکس ۲۲ پرو به فرم اصطلاحا دی کات در آمده که خوش دست تر از فرمان رنو کپچر احساس می شود.

مقایسه امکانات ایکس ۲۲ پرو و رنو کپچر

از لحاظ امکانات، رنو کپچر خودرویی متوسط محسوب می شود، حال آنکه ایکس ۲۲ پرو با دست پر به میدان آمده است. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP) در هر دو خودرو وجود دارد. اما سیستم کنترل کشش (TCS) فقط در ایکس ۲۲ پرو تعبیه شده است. کروز کنترل و سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS) از دیگر آپشن های مشترک میان دو خودرو به شمار می روند. نمایشگر مولتی مدیا به شکل فابریک در رنو کپچر وجود دارد و سایز آن، ۷.۰ اینچ است. اما ابعاد نمایشگر ایکس ۲۲ پرو به ۹.۰ اینچ می رسد که برای خودرویی در این کلاس، واقعا کاربردی است. قابلیت اشتراک محتوای تلفن همراه (Mirror Link) هم در نمایشگر لمسی ایکس ۲۲ پرو وجود دارد.

سیستم کنترل حرکت خودرو در سر بالایی (HDC) در هر دو رقیب دیده می شود. اما سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HAC) فقط برای ایکس ۲۲ پرو تعبیه شده است. چراغ های روشنایی روز (دی لایت) به شکل استاندارد در هر دو خودرو وجود دارند. جعبه فرمان رنو کپچر از نوع برقی است. شرکت مدیران خودرو هم ایکس ۲۲ پرو را با فرمان برقی عرضه می کند.

ایکس ۲۲ پرو به صورت فابریک با صندلی های چرمی به دست مشتریان می رسد. روکش صندلی های رنو کپچر هم در مدل های ۲۰۱۷ به بعد، از پارچه به چرم تغییر یافته است. در نسل جدید ایکس ۲۲ ترمز پارک به صورت برقی در آمده است که برای خودرویی در این کلاس، واقعا جای تقدیر دارد. حال آنکه رنو کپچر در تمام مدل ها از ترمز پارک دستی بهره می برد. یکی دیگر از مهم ترین برتری های ایکس ۲۲ پرو به رنو کپچر، برخورداری از سان روف است.

ارزش خرید ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو با انبوهی از امکانات جدید و ظاهر به روز شده پا به بازار خودرو گذاشته است. اگرچه این خودرو رقبای زیادی پیش روی خود می بیند، اما برگ برنده های اصلی آن نسبت به دیگر هم کلاسانش، قیمت مناسب تر، ظاهر به روزتر و امکانات رفاهی بیشتر هستند. با این اوصاف، ایکس ۲۲ پرو خودرویی ارزنده در بازار ایران به حساب می آید که بسیاری از خریداران جوان را به سمت خود جذب می کند.        

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 1
    خودرویی باتوان ۹۸ اسب بخار هیچ ارزشی برای خریدنداره. نمیدونم چرا این شرکت احمق موتور ۴سیلندر باتوان ۱۱۵اسب بخار رو برداشته و ۳سیلندر توربو باتوان پایین گذاشته اگه به شما یک قصر بدن که توش آب نباشه هیچ ارزشی برای زندگی کردن نداره و یک کلبه کنار یک رودخونه احساس بهتری بهت میده مث یک خودرو با موتور قدرتمند
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 1
    به ما چه شما نهایتا از پراید صندوفدار و پراید دمپایی میتونی قلمفرسایی کنی
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      دیگه از اونها هم نمیشه قلم‌فرسایی کرد.نزدیک ۲۰۰ میلیون قیمتش شده.فقط دکتر و مهندس ها و نجومی بگیره ها می توانند بخرن
  • مصطفی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    اگر مالیات بهشون نمیبندید من دوتا بخرم برای روز مبادا داشته باشم
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    از لحاظ ایمنی و کیفیت ساخت قابل مقایسه هس اصلا ماشینای چینی آخه بافرانسه؟
  • مهدی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    انبوهی از امکانات انگار بنز s کلاسه قدرت موتور چی ؟
  • خودرو سوار IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    عجب مقایسه بی ربطی فقط رینگهای کپچر و اون آرم لوزی الماس رنو به کل آپشن‌های ماشین‌چینی ها برتری داره قدرت و کیفیت و امنیت رنو قابل مقایسه با محصولات ضعیف مدیران خودرو نیست
  • حمید ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 0
    همون اول میگفتین ماشین چینی بخرین نیازی به این همه طول و تفصیل نبود
  • جواد شایان IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    اگر نیت شما تخریب و تبلیغ برای یک زباله چینی نیست مدل ۲۰۲۱ کپچر را مقایسه کنید که فقط 4wd بودنش کل ماشینهای چینی ایران را میشوره و یه سیفون هم میکشه روش . چرا آپشن لیمیتر که علاوه بر کنترل کروز داره را نمیگین که حتی خیلی از شاسی بلندهای کره ای ندارند را نمیگین . استاندارهای یورو۵ برای آلایندگی و امنیت سرنشین بماند. هنوز اکثر کپچرها که بیشتر از ۱۲۰هزارتا کار کردند رنگ مکانیک را ندیدند.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام من سه سال هست ایکس ۲۲ دارم ، برای داخل شهر عالی هست ولی برای جاده خیلی خوب نیست ، ولی واقعا با کلاس هست ، کسی از خرید این ماشین اگر بهش فشار نیاره پشیمون نمیشه
  • علی اکبر IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    رقیب اصلی ایکس ۲۲ پرو نهایتا شیائومی نوت ۹ پرو هست نه بیشتر
  • رنو سوار IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    از اولش این مقایسه تون اشتباه بوده شما امکانات رنو کپچر ۲۰۱۶یا ۲۰۱۷رو با ایکس ۲۲ مدل ۲۰۲۲ مقایسه کردین که البته کیفیت یکی از آپشن ها ی کپچر از کل ایکس ۲۲ پرو بهتر ه ... شما اگه حتی ال ۹۰ هم سوار شد ه باشین ، متوجه کیفیت بالای سواریش، خواهید شد چه برسه به کپچر .. ماشینهای چینی که توی ایران هست ، مثل ماشینهای ویترینی هستن، ظاهر ی بروز اما بی کیفیت و مهمتر بسیار بسیار گران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس