اذعان پنتاگون به توان بالای برنامه دفاعی بازدارندگی ایران

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به توان بالای برنامه دفاعی بازدارندگی ایران اذعان کرد و گفت که برنامه دفاعی موشکی ایران در چند سال گذشته پیشرفت کرده است.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برخی  گزارش ها مبنی بر آمادگی ایران برای پرتاب ماهواره به فضا بیان کرد که از او درباره نوع این پرتاب پرسید.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ اذعان کرد که آگاه هستیم که برنامه موشکی بالستیک ایران در چند سال گذشته پیشرفت کرده است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا که کشورش کیلومترها دورتر از خاک خود در منطقه غرب آسیا در حال مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر بوده، با هراس از پیشرفت های دفاعی بازدارندگی ایران مدعی شد که این توانایی ایران تهدیدی برای منافع ما و منافع امنیتی شرکای ما در منطقه است.

 جان کربی در توجیه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا که حاصل این حضور چیزی جز جنگ، ویرانی، آوارگی و ظهور گروههای تروریستی در این منطقه نبوده است، ادعا کرد که برنامه دفاعی بازدارندگی  ایران را از نزدیک دنبال خواهیم کرد و اطمینان خواهیم یافت که توانایی لازم برای دفاع از منافع خود را در منطقه داشته باشیم.

اظهارات این مقام آمریکایی درباره برنامه دفاعی بازدارندگی ایران در حالی است که واشنگتن و رژیم صهیونیستی دارای زرادخانه های هسته ای هستند که بر زرادخانه هسته ای این رژیم هیچ نظارتی وجود ندارد.

نشریه نیوزویک اخیرا با اشاره به افزایش تعداد کلاهک های هسته ای در جهان، شمار جدیدترین تسلیحات آمریکا را ۶۶۵ فروند موشک بالستیک قاره پیما مستقر، موشک بالستیک زیردریایی مستقر و بمب افکن سنگین ذکر کرده است.
یک هزار و ۳۸۹ کلاهک مستقر بر روی موشک های بالستیک قاره پیما، موشک های بالستیک زیردریایی و کلاهک های هسته ای برای بمب افکن های سنگین مستقر و همچنین ۸۰۰ پرتابگر بالستیک قاره پیما مستقر و غیر مستقر، موشک بالستیک زیردریایی مستقر و غیر مستقر و بمب افکن های سنگین مستقر و غیر مستقر از دیگر تجهیزات اعلام شده در این فهرست است.

از دیگر رژیم های دارای کلاهک های متعدد هسته ای که تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی بوده و بزرگترین مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای است، رژیم صهیونیستی است.
این رژیم که حاضر به امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای نیست، زرادخانه هایی مملو از کلاهک های هسته ای دارد که مرتب بر تعداد آن اضافه می شود. این رژیم با چنین فعالیت های خطرناکی، بدون تردید بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه و یک تهدید جدید برای امنیت جهان است.

بی توجهی جهان به اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که صهیونیست‌ها بزرگ‌ترین شبکه تروریسم دولتی در منطقه و جهان  را هدایت کرده و برای مثال برای انجام اقدامات خرابکارانه خود در ایران ۱.۵ میلیارد دلار بودجه اختصاص دادند.

در واقع می توان گفت جهان معاصر به عرصه تحمیل استانداردهای دوگانه از سوی قدرت ها مبدل شده و به رغم وجود هنجارهای متعدد بین المللی مبنی بر تقبیح تولید،  انباشت و خرید و فروش سلاح های کشتار جمعی، هسته ای و مخرب، برخی رژیم ها و کشورهای منطقه و غرب به ویژه رژیم صهیونیستی و یا ایالات متحده آمریکا، با نفوذ در نهادهای گوناگون جهانی، خود را از دایره نظارت های موثر بیرون نگه داشته اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    وقتی به چیزی اذعان می کنند یعنی دارند دنیا را توجیه می کنند که با بتوانند توی سرش بزنند
    • امير IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      الان مثلا نظر دادى خودت فهميدى چى نوشتى گفتى دنيا چى شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس