به گزارش مشرق؛ علی آزاد با بیان اینکه دولت باید با همکاری بخش های خصوصی و انجمنها اقدام به تکمیل راهها و پروژه های عمرانی نیمهتمام کند، اظهار داشت گفت: دولت باید با تزریق منابع مالی و تأمین اعتبارات بتواند پروژههای نیمه تمام در این مقطع به مرحله اجرایی و عملیاتی برساند.
او ادامه داد: در صورتی که منابع مالی در این بخش ها تامین نشود پروژه ها متوقف می شود این در حالی است که قیمت بسیاری از مواد از جمله قیر هم افزایش چشم گیری پیدا کرده است.
رئیس انجمن شرکت های راهسازی افزود: در حال حاضر قیمت قیر آنچنان افزایش یافته به طوری که هر کیلو قیر به ۸ هزار تومان و هر تن آن به ۸ میلیون تن رسیده است بنابراین باید در این بخش هرچه سریعتر برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.
آزاد را حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: در کشورهای دنیا ۴ درصد از اعتبارات صرف نگهداری راهها می شود اما در ایران زیر یک درصد صرف نگهداری از راهها میشود بنابراین باید در این بخش برنامهریزی و همکاری برای نگهداری راهها افزایش یابد، ضرورت دارد برای نگهداری از راههای کشور مسئولان همکاری و برنامه ریزی بیشتری را انجام دهند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی که از ۲۸ آذر تا ۳۰ آذر به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود، گفت: همواره پیمانکاران و شرکتهای راهسازی در همه بخشها یار و یاور وزارت راه و شهرسازی بودهاند در این دوره از نمایشگاه هم شرکتها حضور دارند و اقدام به ارائه آخرین دستاوردهای خود در این بخش خواهند پرداخت، همچنین شناسایی توانایی و تخصص مهندسان داخلی و مهندسان راهسازی از مزیتهای این بخش است.
رئیس انجمن راهسازی ارزش راههای کشور اظهار کرد: دولت باید در حال حاضر هرچه سریعتر برای تعیین تکلیف پروژههای عمرانی خود برنامهریزی کند و در این بخش هم به طور قطع شرکتها و پیمانکاران همکاری لازم را خواهند داشت.