کد خبر 1314783
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

به گزارش مشرق، جواد حسینی کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن در توییتر نوشت: ‏طرح ‎وارادت خودرو که از سوی شورای محترم نگهبان رد شد و به مجلس برگشت در جلسه روز سه شنبه کمیسیون صنایع مجلس عینا با اضافه شدن ارز دارای منشا تصویب شد تا پس از تصویب صحن علنی به ‎مجمع تشخیص  مصلحت نظام برود.

بازگشت طرح واردات خودرو به مجلس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 1
    مافیای خودرو ساز تقریبا همه نمایندگان را خریده و همه نوکر او هستند. جز این انتظار دیگری نمی رود.
  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    باید آزاد بشه تا این شرکت‌های خوردرو سازی داخلی که به هیچ صراطی مستقیم نیستند و سالی 10 بار افزایش قیمت بدون مجوز یا با مجوز کشککی و رانتی و ...دارند! کمتر بتونن ملت رو بچاپن و زور بگن
  • دیده بان IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    یکی از ایراداتی که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت به طرح واردات خودرو گرفته اند عدم مشخص شدن منایع ارزی و نیز عدم حمایت از صنایع داخلی ( خودرو سازهای داخلی ) میباشد . در این مورد موارد برجسته و اساسی وجود دارد که آگاهی مسِولین ذیربط از آنها میتواند تجدید نظر اساسی و تغییر دیدگاه کلی را برای آنها به ارمغان و نتیجتآ حفظ منافع ملی را بدنبال بیاورد . تکرار این چرخه باطل که سالهاست در حمایت از خودرو سازها دارد اتفاق میافتد در هر صورت به ضرر منافع ملی و فقط بنفع مافیای خودرو که یک سر آن به بهاییانی که نمایندگان اسراییل در ممانعت از پیشرفت این صنعت مامور میباشند میرسد . حاصل تولید خودروهای بی کیفیت علاوه بر کاهش ایمنی مصرف کننده و وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به سرنشینهای آنها موجب افزایش مصرف سوخت در حد چشمگیری شده است که با واردات خودروهای کم مصرف خارجی ارز حاصل از صادرات سوخت صرفه جویی شده بسیار بیشتر از ارز خارج شده جهت واردات این خودروها خواهد بود . نکته مهمتر کاهش آلودگی هوا و بالارفتن سطح سلامت جامعه خصوصآ کودکان که سرمایه های این کشور اسلامی هستند . مطلب دیگر رقابت پذیری و کاهش قیمت و افزایش کیفیت منطقی خودروها خواهد بود . جالب اینجاست که علیرغم ادعاهای قبلی مبنی بر طراحی پلتفرمهای خودروهای کاملآ ایرانی توسط دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان هیچ کجا در بوته آزمایش قرار نگرفت تا به کمک آنها خودروسازهای موازی با ایران خودرو و سایپا بتوانند با تولید خودروهای برقی و هیبریدی فضای رقابتی سالمی را ایجاد کنند . مخترعین بنامی مانند جمشید آرین باید برود استانداردهای روز اروپا را کسب کند تا مجوز تولید بگیرد گویا خودرو پراید که سالهاست به قیمت گزاف بزور به مصرف کننده کم بضاعت تحمیل میشود این استانداردها را دارد . در هر صورت ادامه این روال غیرمنطقی و مشکوک تنها بنفع دشمن و بضرر مردم مظلوم ایران است . انشاءالله مسیولین دلسوز با جدیت و همت عالی بدنبال رفع این نقیصه و بستن دهان دشمنانی که تمامی کارهای ما را زیر نظر دارند .باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس