رییس شورای شهر تهران مهدی چمران نمایه

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) یک الگو برای زنان جامعه اسلامی و حتی مردان است،‌گفت: مبارزه حضرت فاطمه (س) در جهت ایجاد حکومت اسلامی و حفظ و بقای آن بود.

به گزارش مشرق،‌ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به سالگرد رحلت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: حضرت فاطمه الگو و نمونه بارز یک زن در مکتب اسلام و پیامبر است و در طول تاریخ از ایشان به عنوان سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین یاد می شود. 

بیشتربخوانید:

نسل آینده اگر راه حاج قاسم را برگزیند، پیروز خواهد شد

وی افزود:کمتر برروی جنبه مبارزات مثبت ایشان در دوره کوتاه زندگیشان صحبت شده و عموما مشکلات و ناهنجاری و بی حرمتی های مردم آن زماندر مورد ایشان مطرح می شود که متاسفانه این اتفاقات رخ داده ولی جنبه مبارزاتی و بحث رهبری جامعه اسلامی و ولایت هم مطرح بوده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه نقش حضرت فاطمه (س)در زمان پس از پیامبر چگونه اجرا شود نیزمهم بود و ایشان جهاد واقعی را بنیان نهاد و نشان داد. 

چمران بیان داشت: مبارز مثبت ایشان تلاش برای شکل گیری حکومت واقعی بود و زمانی که نتیجه نرسید مبارزه منفی را شروع و قبر خود را پنهان ساخت و این موضوع هم ما را به این مسیر سوق می دهد که ببینیم مبارزه چه بود و هنوز هم این مبارزه باقی است و ارزش دارد.

وی افزود: کار فاطمه(س) به عنوان بانوی جوان زمان خودشان در تاریخ ماندگار شد و همیشه یک الگو برای زنان جامعه اسلامی و حتی مردان است.

چمران گفت: ۲۷ اذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح در سال ۱۳۵۸ است. من چند سال از نزدیک با این شخصیت آشنا و در مسجد قبا شاهد مبارزات ایشان و روشن‌بینی آن بودیم و به خاطر داریم و یادش را گرامی می داریم.

وی بیان داشت: سال ۱۳۵۷ نماز عید فطر را در تپه های قیطریه سخنرانی و اولین تظاهرات خیابانی آنجا شروع شد و شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی سردادند. خداوند توفیق دهد با شهدا در روز واپسین مشهور شویم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین فردامراسم تجلیل از شهید تندگویان است و یاد ایشان را هم گرامی می داریم.

چمران بیان داشت: همچنین امرزو سالگرد تبعید رهبری به ایرانشهر در سال ۵۶ است و نتیجه شکنجه ها و تبعیدها به بار نشست و امروز از رهبری ایشان برخورداریم و خدا را شاکریم که از وجود ایشان برخورداریم. ان شالله قدر این شخصیت بزرگ اسلامی را بشناسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس