کد خبر 1315715
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
۸ گام برای کاهش میزان استرس در محیط کار

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نکاتی را درباره چگونگی وقت گذراندن مناسب با خانواده بیان کرد.

به گزارش مشرق، «یوسف نژاد» گفت: کلید وقت گذرانی مناسـب و مثبت بـا اعضای خانواده این اسـت کـه در زمان هـای مشـخص، تمـام توجه و حـواس خود را روی خانواده خود متمرکـز کنید.

وی افزود: برنامه خانوادگی را زمانـی نگذاریـد کـه فکرتان جای دیگری اسـت و در واقع افـراد یک خانواده مسـتحکم سـعی می کنند بـا یکدیگر وقت بگذراننـد و زمان های خاصی را بـرای تعامـل بـا یکدیگـر مشـخص کننـد، دور هم جمـع شـوند و گفت وگو کنند تـا در خلال آن هر یـک توجـه لازم را از ایـن فضـا دریافـت کند.

وی ادامه داد: این زمـان می تواند به سـادگی در هنگام صـرف شـام یـا گذرانـدن تعطیـلات آخـر هفته یـا یـک پیـاده روی خانوادگی باشـد.

«یوسف نژاد» با اشاره به این که ایـن امر کمـک می کنـد تـا افـراد با یکدیگـر ارتباط برقرار کنند و یادشـان باشـد که عضـوی از یـک خانواده هسـتند، اضافه کرد: با وجود این که در طول هفته هرکسی مشـغول به کار شـخصی خودش اسـت اما  می داند که زمانـی فرامی رسـد تـا توجه، محبـت و ارتبـاط لازم را با خانـواده خود برقـرار کند.

وی ادامه داد: انجـام یـک فعالیـت خـارج از خانه یـا یک تعامـل مثبت اجتماعـی موجـب کاهـش هورمون هـای اسـترس می شـود و موجبـات آرامـش فـرد را فراهم می کنـد.

وی گفت:  بگذاریـد اعضـای خانـواده احسـاس دوست داشته شـدن و مورد توجه بـودن را تجربـه کننـد و با انجـام فعالیت هـای فرح بخـش و وقت گذاشـتن بـرای آن هـا در کنار روزمرگی هـا و کارهای شـخصی خـود بـه آن ها نشـان دهید کـه بااهمیت هسـتند و جایگاهی ویـژه ای برای شـما دارند.
 

وی اضافه کرد: حتی  بـه فرزنـد خـود اجازه دهیـد در مـورد چگونگی گذرانـدن این زمـان تصمیم بگیـرد؛ مواردی همچون خواندن شـعر یـا کتـاب، بازی کـردن یـا قـدم زدن، ضمن این که در کنـار ایـن وقت گذرانـی تعیین شـده لازم اسـت از هـر فرصـت کوچکـی بهـره ببریـد تـا بـا فرزنـدان خـود ارتبـاط کلامی مناسبی برقـرار کنیـد.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس