کد خبر 1315783
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
تاثیر تبعیض و نژادپرستی در مرگ و میر بومیان کانادا

تحقیقات انجام شده درباره مرگ بومیان کانادا نشان می دهد که تبعیض نژاد به نوعی در مرگ آنها موثر بوده است.

به گزارش مشرق، کانادا کشوری است که سابقه‌ای طولانی در زمینه تبعیض و نژادپرستی در بخش نظام بهداشتی دارد.

به گزارش «سی بی سی»، تحقیقات در مورد چندین مورد مرگ افراد بومی در سال‌های اخیر نشان داده است که نژادپرستی و «تفکر قالبی» در مراقبت ناکافی بهداشتی از این افراد نقش داشته و یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ آن‌ها بوده است.

مشخص شد که نژادپرستی عاملی در پرونده مرگ «جویس اچاکوان» از قبیله بومی «آتیکامکو» در «کبک»، «برایان سینکلر» از قبیله بومی «ساگکینگ» در «مانیتوبا» و «هیو پاپیک» از قبیله بومی «آکلاویک»، در قلمروهای شمال غربی کانادا بوده است.

تحقیقات انجام شده از سوی مقامات محلی «بریتیش کلمبیا» در سال ۲۰۲۰ درباره تبعیض نژاد علیه بومیان در بخش مراقبت‌های بهداشتی، وجود تفکر قالبی معمول و گسترده را در این بخش تایید کرد؛ رویکرد این تفکر قالبی در قبال بیماران بومی به شرح زیر بوده است:

-کمتر شایسته مراقبت بهداشتی هستند
-مصرف کنندگان الکل
-افرادی هستند که صرفاً به دنبال مواد مخدر هستند
-والدین بدی هستند
-کمتر توانایی مراقبت از سلامتی خود را دارند

گزارش مورد نظر نحوه تجلی نژادپرستی نظام‌مند در مراقبت‌های بهداشتی را توضیح می‌دهد، از جمله اینکه بومیان کانادا به طور نامتناسبی زمان انتظار طولانی‌تر، عدم ارتباط، بر طرف نشدن نگرانی‌ها، مدیریت نامناسب یا بدون درد، اشتباهات پزشکی و عدم احترام به پروتکل‌های فرهنگی را تجربه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این امر همچنین به بی اعتمادی و دوری افراد بومی از بیمارستان‌های کانادا منجر می‌شود.

یک کارشناس در این باره می‌گوید این اتفاق برای بومیانی که در شمال غربی «انتاریو» زندگی می‌کنند، رخ می‌دهد، جایی که نگرانی‌هایی در مورد دسترسی محدود در جامعه به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد؛ بومیان، دیگر به بیمارستان‌های کانادا اعتماد ندارد.

همچنین «سی بی سی» از یک کارشناس پرسیده که آیا نژادپرستی نظام‌مند در سیستم بیمارستانی کانادا وجود دارد و بر مراقبت از بیماران تأثیر می‌گذارد؟

وی در پاسخ گفته است که «مواردی از نژادپرستی در اینجا وجود دارد که من از آن‌ها آگاه هستم.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    سرزمین کانادا مال بومیان و سرخپوستان اونجا است نه مال انگلیس دزد و بی شرف . انگلیسیها یه مشت جنایتکار هستند که سرزمین کانادا را با کشتن بومیان اونجا غصب کرده اند و عده ای ایرانی های نادون هم به رفتن به اونجا افتخار میکنن . صادق زیبا کلام و دارودسته اصلاح طلبهای نادون اینا را میدونن ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس