کد خبر 1227783
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
نژادپرستی نظام‎مند علیه بومیان در تاریخ کانادا

کانادا در تاریخ خود شاهد سابقه طولانی نژادپرستی در قبال مردم بومی این کشور بوده است.

به گزارش مشرق، مورخان تخمین می‌زنند که در کانادا، بین سال‌های ۱۶۷۱ و ۱۸۳۴ میلادی، ۴ هزار و ۲۰۰ برده وجود داشته است، که حدود دو سوم آن‌ها بومی و یک سوم دیگر سیاه پوست بوده‎اند.

به گزارش «کانورسیشن»، تاریخچه برده داری و مهاجرت، زمینه مهمی برای گفت‎وگوهای معاصر درباره نژادپرستی فراهم می‌کند اما افزایش مهاجران به طور خودکار به کاهش میزان نژادپرستی منجر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی کودکان بومی کانادا

در همین چند روز گذشته بر اساس خبرهای منتشر شده، ۲۱۵ گور متعلق به کودکان بومی در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی برای بومیان در کانادا کشف شد.

کانادا سابقه طولانی نژادپرستی در قبال مردم بومی این کشور را به همراه دارد؛ از استعمار سرزمین بومیان و به بردگی بردن گرفته تا نقض معاهدات و سیاست‌هایی که به ایجاد مدارس شبانه روزی برای این افراد منجر شده است.

هنوز هم آثار و نشانه‌های سوء استفاده و نژادپرستی در قبال ساکنان اولیه کانادا از طرف دولت این کشور در نظام این کشور به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ مدرن‌ساز با چاشنی نسل‌کشی در کانادا

بسیاری از جوامع دورافتاده برای دستیابی به نیازهای اساسی، مانند آب آشامیدنی تمیز با چالش روبرو هستند.

همچنین مردم بومی در کانادا نیز بالاترین سطح فقر را تجربه می‌کنند؛ بر اساس آمارها، ۲۵ درصد مردم بومی کانادا در فقر زندگی می‌کنند و این آمار برای کودکان بومی ۴۰ درصد است.

دستیابی به مراقبت‌های بهداشتی نیز برای بسیاری از مردم بومی کانادا چالشی مداوم بوده است.

اخیرا «جویس اچاکوان»، در بیمارستانی در شهر «جولیت» استان «کِبِک»، درگذشت.

این فرد که از بومیان کانادا بود نه تنها کمک لازم را دریافت نکرد، بلکه کارمندان بیمارستان به او گفتند که بهتر است از دنیا برود.

این تنها یک مورد از میان بسیاری از موارد مربوط به نژادپرستی نظام‌مند در کاناداست.

هنوز هم اقدامی معنادار برای مبارزه با نژادپرستی نظام مندی که مردم بومی کانادا هنوز هم در حال تجربه آن هستند، انجام نشده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    3 1
    خاک تو سر کانادا که حتی نتونستند خودشونو از سلطه انگلیس رها کنند!!!!!!!!!!!
  • حیدر صالح IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    4 1
    دولت کانادا تحت حاکمیت انگلیس است به تبع رفتار خبیث استکباری و نژاد پرستی پادشاهی انگلیس بر اداره امور کانادا حاکم است و این سیاست جدا کردن فرزندان از خانواده و اسکان در مدارس شبانه روزی یکی از رفتار های سازمانی انگلیس است با هدف تحمیل و تزریق فرهنگ بریتش بوده و نسل ها مختلف را به نفوذی های خود خواسته یا ناخواسته ایجاد کرده بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس