تعامل شهردار با رئیس جمهور بر سر بودجه‌ی پایتخت

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در وضعیت کنونی که همچنان بیماری کرونا وجود دارد و مشکلات پرشمار دیگری هم داریم نیاز هست به تهران در ابعاد ملی و بین المللی نگاه بشود.

به گزارش مشرق، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص چرایی کاهش سهم شهرداری تهران در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ دولت، گفت: واقعیت این است که ما در زمینه‌ی منابع مالی با محدودیت مواجه هستیم و کشورمان در شرایط خاصی به سر می‌برد. باید به یاد داشته باشیم در هشت سال گذشته کم کاری‌هایی که وجود داشته در به وجود آمدن وضعیت فعلی و محدودیت‌هایی که امروز داریم موثر بوده است. در کنار این تحریم‌هایی که شکل گرفته و مدیریت بدی که در دوره‌ی گذشته اتفاق افتاده را نمی‌توان نادیده گرفت. اما به هر صورت ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که منابع پایدار را برای اداره شهر فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید:

سامانه شفافیت شهرداری تکمیل می شود

وی ادامه داد: البته بخشی از این منابع هم باید از ناحیه‌ی دولت تامین بشود و جزو بودجه‌ی دولتی محسوب می‌شود. همکاران ما در شورای شهر و به خصوص دوستانمان در شهرداری برای حل شدن این مشکل تلاش‌های بسیار زیادی داشته اند. شهردار محترم تهران در جلسه‌ی هیات دولت با تعاملی که با آقای رئیس جمهور داشته اند ماجرا را پیگیری کردند و وزیر محترم کشور هم در این زمینه به ما کمک کردند تا بخش‌هایی که سازمان برنامه و بودجه از سهم شهرداری تهران حذف کرده بود دوباره اضافه بکنند. البته فراموش نکنیم که این فرایند اضافه شدن آن بخش‌ها اتفاق افتاد. اما زمانی که لایحه‌ی بودجه به مجلس رفت متاسفانه چیزی حدود پنجاه درصد از تبصره‌هایی که وجود داشت در یک حرکت ناگهانی دوباره حذف شد که این مساله اعتراض اعضای شورای شهر و شهرداری را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید:

شهرداری تهران با هوشمندسازی جلوی سودجویی را گرفت

نادعلی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ما در حال دنبال کردن این قضیه هستیم که در مجلس شورای اسلامی امکان بازگشت این تبصره‌ها فراهم بشود. من فکر می‌کنم وضعیت شهر تهران که بخش مهمی از جمعیت کشور را در خود جا داده و مسائل و مشکلاتش خاص محسوب می‌شود را باید در نظر گرفت. این را هم در نظر بگیریم که گاهی اوقات مسائل تهران وضع حادی به خود می‌گیرد. از این بابت ضرورت دارد تا به جهت آلودگی هوا، ترافیک و وضع حمل و نقل عمومی چه درمورد ناوگان اتوبوسرانی و چه درمورد مترو شهر تهران شرایط بهتری پیدا بکند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: به خصوص در وضعیت کنونی که همچنان بیماری کرونا وجود دارد و مشکلات پرشمار دیگری هم داریم نیاز هست به تهران در ابعاد ملی و بین المللی نگاه بشود. در موضوع بودجه هم لازم است تا با لحاظ کردن همین خصوصیت‌ها و نیازهایی که شهر تهران به عنوان پایتخت کشور دارد این موضوع مورد رسیدگی و پیگیری قرار بگیرد. انشاالله با پیگیری‌ها و بررسی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد این امکان فراهم بشود تا سهم تهران از بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ به نحوی رقم بخورد که آن انتظاراتی که وجود دارد محقق بشود و آن تبصره‌هایی که حذف شده بود دوباره به متن بودجه برگردد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    شهردار
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    11 0
    کسی فساد در شهرداری را لمس نمی کند. این همه تخلف و ماده 100 چه معنی دارد؟
  • DE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    یکی از علل تصادم دو قطار ، فرسودگی تجهیزات مترو و عدم تامین بودجه لازم برای نوسازی قطعات فرسوده بوده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس