دست خدا مارادونا

فیلم جدید سورنتینو، اثری خوش‌ریتم و پر از اتفاق است و در مواقعی به «آمارکورد» فدریکو فلینی شبیه می‌شود.

به گزارش مشرق، فیلم سینمایی «دست خدا» محصول جدید سینمای ایتالیا، از شاخص‌ترین فیلم‌های سینمای جهان است که در سال ۲۰۲۱ مورد توجهات بسیاری قرار گرفته است. این فیلم را پائولو سورنتینو فیلم ساز مشهور ایتالیایی نوشته و کارگردانی کرده است که برای آثار شاخصی چون «زیبایی بزرگ»، «پیامدهای عشق» و «جوانی» شناخته می‌شود.

او در فیلم تازه خود، با الهام از دوران نوجوانی‌اش در ناپل ایتالیا، به شرایط زندگی مردم این کشور در دهه ۸۰ میلادی می‌پردازد. شخصیت اصلی فیلم با نام «فابیتو» یک نوجوان است که همراه با خانواده‌اش در ناپل زندگی می‌کند و بسیار علاقه‌مند به فوتبال و دیه‌گو مارادوناست. همزمان با به ثمر رسیدن گل مشهور مارادونا به انگلیس که به نام «دست خدا» شناخته می‌شود، شرایط زندگی او تغییراتی می‌کند.

بازیگر نقش اصلی فیلم، فیلیپو اسکوتی هنرپیشه جوان ایتالیایی است که سابقه چندانی ندارد. شاخص‌ترین بازیگر فیلم، تونی سرویلو است که برای بازی در سریال «گومورا» و فیلم‌های مهم سورنتینو شناخته می‌شود. او پیشتر در فیلم «لورو» ساخته سورنتینو، در نقش سیلویو برلوسکونی نیز جلوی دوربین رفته بود. ترسا ساپون‌آنجلو، مارلون ژوبر و لوییسا رانیری دیگر بازیگران «دست خدا»هستند. نکته مهم درباره فیلم «دست خدا»، آن است که این فیلم بر خلاف نام آن، چندان ربطی به مارادونا ندارد و فیلم ورزشی نیست.

فیلم جدید سورنتینو یک درام است، با رگه‌هایی از طنز در نیمه اول آن. این فیلم با تمرکز بر دغدغه‌ها و نگاه یک نوجوان ایتالیایی دهه ۸۰ ساخته شده و به ویژه به روابط او با خانواده‌اش می‌پردازد. فیلم ۱۳۰ دقیقه‌ای «دست خدا» اثری بسیار خوش‌ساخت و باکیفیت است، با تصاویری جذاب و تماشایی. اگرچه فیلم دوپاره است، اما این دوپارگی به علت درام حاکم بر فیلم و تغییر شرایط زندگی شخصیت اصلی است.

فیلم جدید سورنتینو، اثری خوش‌ریتم و پر از اتفاق است و در مواقعی به «آمارکورد» فدریکو فلینی شبیه می‌شود. این فیلم از منتقدان متاکریتیک امتیاز ۷۶ و از کاربران آی‌ام‌دی‌بی نمره۵/۷ را دریافت کرده است. «دست خدا» همچنین جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره ونیز را گرفته و به نمایندگی از سینمای ایتالیا، به فهرست کوتاه اسکار ۲۰۲۲ نیز راه یافته است. این فیلم که از شانس بالایی برای کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی برخوردار است، ۱۰ روز پیش توسط نتفلیکس پخش جهانی شد و هم‌اکنون در اینترنت در دسترس قرار دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس